Gå til innhold

cpu på dell låser seg

sigrid

Anbefalte innlegg

har hatt 3 ganger på to dager nå at cpu har låst seg på 100 % på min dell optiplex gx260. Må slå av maskinen fysisk for å komme bort fra dette. Er veldig irriterende. Noen som vet hva som kan være feil?

Finnes det temp målere for cpu på dell maskiner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss den "låser seg på 100% workload er det ikkje nok temperatur som er problemet, då maskina ville tatt automatisk "shutdown" ved for høg temperatur.

Viss du heller sjekker i Task Manager (Oppgavebehandler?? ) etter å ha trykka Crtl+Atl+Del så kan du sjå kva prosess som bruker all cpukrafta.

Nåtr du ser kva prosess som er den skyldige så kan du poste det her og du kan få råd om korleis å løyse problemet.

Lenke til kommentar

Spesielt når jeg kjører registry mechanic så låser det seg. Ser at registry mechanic ligger på 70-95 %. Er dette normalt?

Har også fått ei fil som heter webexcl på skrivebordet. Selv om jeg sletter den så dukker den opp av seg selv igjen. Har kjørt norman, og den finner ikke virus.

Lenke til kommentar
Har du hatt Panda software på PCen ?

http://help.lockergnome.com/index.php?showtopic=23930

http://cexx.org/lspfix.htm

Sjekk for spyware også.

Takk for linkene. Har gjort det nå, så får vi se om den fila forsvinner. Er kun at cpu låser seg igjen nå....

Vifta til cpu funker, og kjøleribbene på cpu er ikke varme heller

Endret av sigrid
Lenke til kommentar

Da låste cpu seg igjen. slette explorer.exe fra prossessene og da forsvant den låste cpu, slik at den ble normal igjen. Kan det være en feil på explorer.exe?

Noen som vet hvor explorer.exe ligger hen? slik at jeg slipper å starte maskinen på nytt. Dvs at jeg kan bare legge inn adressen på kjør så kommer explorer.exe opp igjen i prossesene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...