Gå til innhold

fordeler og ulemper med N6681! hvor kjøpe den?

Anbefalte innlegg

Nå er de utsolgt gitt. Jeg bestilte i helgen, men ser ikke ut som jeg var en av de heldige. Sikkert mange som var foran meg i køen. Vet ikke om jeg skal vente eller avbestille og kjøpe en annen tlf istedenfor.

Ja huff. Jeg bestilte søndag kveld. Håper ikke det tar for lang tid før de får inn på lager igjen .

Jeg var visst en av de heldige allikevel. :)

Sendte mail til mshop for en halvtime siden og har allerede fått svar. Min 6681 er sendt, det har bare ikke kommet opp sporingsnr.

Jeg var visst en av de heldige jeg og. Pakkesporingsnr. kom opp i ettermiddag, og da var den fremme ved postkontoret! Men jeg fant ikke noen følgeseddel i postkassa mi i dag. Snodig, men jeg får i allfall hentet den i morgen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er de utsolgt gitt. Jeg bestilte i helgen, men ser ikke ut som jeg var en av de heldige. Sikkert mange som var foran meg i køen. Vet ikke om jeg skal vente eller avbestille og kjøpe en annen tlf istedenfor.

Ja huff. Jeg bestilte søndag kveld. Håper ikke det tar for lang tid før de får inn på lager igjen .

Jeg var visst en av de heldige allikevel. :)

Sendte mail til mshop for en halvtime siden og har allerede fått svar. Min 6681 er sendt, det har bare ikke kommet opp sporingsnr.

Jeg var visst en av de heldige jeg og. Pakkesporingsnr. kom opp i ettermiddag, og da var den fremme ved postkontoret! Men jeg fant ikke noen følgeseddel i postkassa mi i dag. Snodig, men jeg får i allfall hentet den i morgen :)

Du kan bare ta med ned sporingsnr på postkontoret, så finner de mobilen din der, uten pakkeseddel! :p

Lenke til kommentar

Jeg er meget fornøyd med min. Var et kjempehopp fra Siemens M65. Men et lite spørsmål: Jeg har observert at hvis man går ut av et program ved å klikke på rød tlf. tast, så blir ikke programmet avsluttet, bare 'minimert'. Er det noen måte man kan gå gjennom åpne programmer, eventuelt bare lukke alle programmer eller noe? Ser for meg dette kan være litt kjedelig. Må nesten ta rutinemessige restarts av telefonen for å være sikker på at det ikke bygger seg opp en mengde progammer som ligger i bakgrunnen og kjører.

Lenke til kommentar
Jeg har observert at hvis man går ut av et program ved å klikke på rød tlf. tast, så blir ikke programmet avsluttet, bare 'minimert'. Er det noen måte man kan gå gjennom åpne programmer, eventuelt bare lukke alle programmer eller noe?

Multitasking er, IMO, en av de store fordelene med Symbian. Greit med en telefon som er i stand til å gjøre flere ting på en gang. Anyway: Trykk, og hold inne telefonens 'menyknapp' nede til venstre i et sekund. Da får du en liste tilsvarende [Alt]+[Tab] på Windows.

Meh: For sen.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Jeg har observert at hvis man går ut av et program ved å klikke på rød tlf. tast, så blir ikke programmet avsluttet, bare 'minimert'. Er det noen måte man kan gå gjennom åpne programmer, eventuelt bare lukke alle programmer eller noe?

Multitasking er, IMO, en av de store fordelene med Symbian. Greit med en telefon som er i stand til å gjøre flere ting på en gang. Anyway: Trykk, og hold inne telefonens 'menyknapp' nede til venstre i et sekund. Da får du en liste tilsvarende [Alt]+[Tab] på Windows.

Meh: For sen.

Ja er enig i at multitaskin er fint, så lenge det er mulig å få opp en liste over programmene, og avslutte dem (slik du og MrBlueJack viste). Nå er jeg 100% fornøyd med telefonen :) Anbefales.

Lenke til kommentar

Lefdals prisgaranti gjelder vel ikke for nettbbuttikker?

Så det er vel sansynlig at mshop.no fremdeles vil være billigst...

Er det virkelig ingen som kan si noe om dette?: :dontgetit::no:

6681 har jo Symbian OS.

Er det noen som kan si litt om hvor nyttig/kjekt det er med Symbian på mobilen for folk som ikke nødvendigvis er proff-buisiness-brukere?

6681 frister, men K750 har jo bedre kamera, og kjøper man den brukt, får man den ca. like billig som 6681...

Trenger seriøst svar på det spørsmålet! :ohmy:

En ting til:

Masse folk har jo klaget på lukker-lyden til kameraet på K700 og K750. Har ikke 6681 denne "obligatoriske" lyden? Ville vært storflott :D

Enda en ting:

Leste et sted at man ikke kan plugge i andre headset i 6681 enn det som følger med, stemmer det?

Endret av durettus
Lenke til kommentar
Lefdals prisgaranti gjelder vel ikke for nettbbuttikker?

Jo, det gjør den. Se pågående tråder i "Webshop- og butikkdiskusjoner" under HW.no-delen av forumet.

6681 har jo Symbian OS. Er det noen som kan si litt om hvor nyttig/kjekt det er med Symbian på mobilen for folk som ikke nødvendigvis er proff-buisiness-brukere?

Avhenger av brukeren. For noen er gadgetfaktoren et element. Bare *muligheten* til å teste ut alt mellom himmel og jord er positivt. Selv synes jeg multitaskingen er kjekt å ha. Det sparer meg tid ved bruk av telefonen. Ellers er det vel et spørsmål om man ser for seg seg selv som en bruker av de mulighetene et fleksibelt OS gir. Jeg liker, for eksempel, å ha Opera, MSN, og email på lomma utenfor jobbsammenheng. Fjernkontroll av PC, videospiller, og e-bok leser er andre programmer jeg bruker. Bunnlinjen er at man ikke har mere bruk for Symbian enn man velger selv.

Edit: Kameraet lager lyd men den er ikke, IMO, særlig høy eller sjenerende. Vanlige hodetelefoner kan brukes med en overgang fra Pop-Port til 3.5mm minijack. Denne koster 150,- eller deromkring.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
kan man bruke Msn på 6681? hvordan er det? oversiktig og lett? og hvordan er Opera på denne? oversiktlig?

MSN går finfint med Agile Messenger. De har egentlig gått over til å ta betalt, men gamle versjoner fungerer helt ok så lenge man ikke oppgraderer når den spør (jeg bruker v3.11). Hvordan Opera blir varierer på hvor bra nettsiden er kodet. Last ned desktopversjonen, skru på Small Screen Rendering [sHIFT+F11], og sjekk selv. Dette gir et rimelig godt inntrykk av hvordan det blir. Å scrolle horisontalt på sidene i full (vanlig) layout unngår jeg med mindre jeg må.

Lenke til kommentar
En ting til:

Masse folk har jo klaget på lukker-lyden til kameraet på K700 og K750. Har ikke 6681 denne "obligatoriske" lyden? Ville vært storflott :D

Testet nå og denne lukkerlyden høres når man har valgt general profilen, men ikke når man setter telefonen til stille. Volumet er ikke påvirket av ringevolumet du setter, og er etter min mening veldig lav og lite sjenerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...