Singh tha king Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Har nå sett på denne mobilen og vurdere å kjøpe den. Den har RAST ned i pris! på en uke fra 2900kr til ca.2200kr. -Symbian -176*208 + 262k farger -fin design -bra taletid/standbytid (holdt ca. 4 dager med bruk av programmer og ringing.) -EDGE -1,3MP kamera med blitz ulempene er nok størrelsen? er den veldig stor? noen flere ulemper? detter jo da en ordentlig profftelefon til 2200kr! BILLIG! edit: Prisguiden Endret 28. september 2005 av Singh tha king Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Tja, den mangler IR, radio og 3G(UMTS), også har den ikke mulighet for videotelefoni slik som N6680...det er jo ulemper man kan overleve, men hadde absolutt heller gått for 6680 om valget sto mellom den og 6681. Jeg har brukt den en stund, og synes ikke den er så stor som mange skal ha det til. Hvis man er vant til nokia, blir man vant til denne også Lenke til kommentar
SuperEmil Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Den er ikke så stor, egentlig... Hadde hørt mye snakk om at 6680/6681 var store, men da jeg kom til butikken ble jeg overrasket over hvor liten den var (alt er relativt, men i forhold til alt snakket om størrelsen)! Tror dette er et knall-kjøp! Har bare prøvd 6680, men den er diggbar! Hvis du har råd til det, gå for 6680! Hvis ikke har du en super telefon, superbillig! Lykke til med valget! Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det er KNALLBILLIG! Lenke til kommentar
swanky Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg så på denne i går, men det største problemet er at jeg ikke er sikker på hva som er "greia" med den. Jeg skjønner jo at drøye 2000 er en OK pris, men hva gir f.eks. denne som K750i ikke har? Størrelsen var heller ikke avskrekkende, men du merker at den er bredere enn det som er "vanlig". Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg så på denne i går, men det største problemet er at jeg ikke er sikker på hva som er "greia" med den. Jeg skjønner jo at drøye 2000 er en OK pris, men hva gir f.eks. denne som K750i ikke har? Størrelsen var heller ikke avskrekkende, men du merker at den er bredere enn det som er "vanlig". Symbian og større/bedre skjerm Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Tja, den mangler IR, radio og 3G(UMTS), også har den ikke mulighet for videotelefoni slik som N6680...det er jo ulemper man kan overleve, men hadde absolutt heller gått for 6680 om valget sto mellom den og 6681.Jeg har brukt den en stund, og synes ikke den er så stor som mange skal ha det til. Hvis man er vant til nokia, blir man vant til denne også Husk at det ikke er alle som har dine behov, ikke alle har behov for 3G. Dessuten må man ut med 2 høvdinger mer hvis man vil ha 6680. Jeg mener at hvis man vil ha en symbian til billig penge så er faktisk 6681 et VELDIG godt kjøp. Sir-Alex: K750i har faktisk ganske bra skjerm. Skarpere enn skjermen på 6681 faktisk. Så jeg vil ikke si at du får bedre skjerm, men større skjerm får du da. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Jeg så på denne i går, men det største problemet er at jeg ikke er sikker på hva som er "greia" med den. Jeg skjønner jo at drøye 2000 er en OK pris, men hva gir f.eks. denne som K750i ikke har? Størrelsen var heller ikke avskrekkende, men du merker at den er bredere enn det som er "vanlig". Symbian og større/bedre skjerm thumbup.gif Nå koster vel K750i 50% mer enn 6681, så spørsmålet er jo heller hva gir K750i som er verd 50% høyrer pris (tok priser fra utenabonnement.no). 6680 vs. 6681 betaler man jo dobbelt for ett kamera og 3G-støtte. Syns det er ganske drøyt med mindre man virkelig trenger 3G og videokonferanse. Ser selv på 6681. Virker som en knall telefon til prisen Endret 17. september 2005 av dravisher Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 ja, jeg vurderte 6680 en liten stund da den kostet over 4000,- mens 6680 kostet ca. 3000,-. men da ble plutselig prisen til 2200,- så jeg mener ikke at 3G og et vga kamera er verdt 2000,- siden jeg sannsynligvis ville ha brukt 3G veldig lite, eller i det hele tatt internet på mobilen veldig lite. Ir trenger jeg ikke, siden søss har en mboil med BT, maskinen min har BT og vennen mine har BT. Så Ir trenger jeg ikke. radio, hadde jeg på min 6230, hørte på de to første dagen, så gadd jeg ikke mer. så da er det bare størrelsen igjen. Når dere sier at den ikke er så stor som folk skal ha det til, så må den nesten være perfekt for meg. jeg vurderte k750 en gang, men så begynte "alle" å få den, så jeg vil ikke bli med i "alle". vil ha en bra mobil som skiller seg litt ut til en grei pris. Men hvis dere kommer med mer uemper er det bare å skrive opp! Lenke til kommentar
3000 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 detter jo da en ordentlig profftelefon til 2200kr! BILLIG! edit: Prisguiden det er knall billig for en så god mobil n 6670 koster litt mer og eg syntes det var billig! synes og 6681 er finere uten kamera foran.. så trenger du ikke 3g er dette uten tvil et godt kjøp. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 ja, jeg vurderte 6680 en liten stund da den kostet over 4000,- mens 6680 kostet ca. 3000,-.men da ble plutselig prisen til 2200,- så jeg mener ikke at 3G og et vga kamera er verdt 2000,- siden jeg sannsynligvis ville ha brukt 3G veldig lite, eller i det hele tatt internet på mobilen veldig lite. Ir trenger jeg ikke, siden søss har en mboil med BT, maskinen min har BT og vennen mine har BT. Så Ir trenger jeg ikke. radio, hadde jeg på min 6230, hørte på de to første dagen, så gadd jeg ikke mer. så da er det bare størrelsen igjen. Når dere sier at den ikke er så stor som folk skal ha det til, så må den nesten være perfekt for meg. jeg vurderte k750 en gang, men så begynte "alle" å få den, så jeg vil ikke bli med i "alle". vil ha en bra mobil som skiller seg litt ut til en grei pris. Men hvis dere kommer med mer uemper er det bare å skrive opp! Da burde du absolutt gå for den Synes ikke den er så stor, men har du prøvd den ut da? Tror ikke du vil finne den særlig stor... Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Jeg ville gått for en 6681, men siden 6680 bare var litt dyrere, gikk jeg for 6680 (juli '05). Helt idiotisk at Nokia ikke priset 6681 merkbart lavere enn 6680. Dersom prisdifferansen nå er større, og du ikke trenger 3G og den meget utsatt plasserte "kamera-vorten" på framsiden av 6680, så gå for 6681. Siden noen nevner K750i: K750i har et sylskarpt display, men det er mye mindre enn på 6680/81. K750i er enorm på Mp3-funksjonalitet, men selve lyden er klarere på Nokia, selv om man får mer bass fra K750i. Nokia mangler radio. På den annen side har Nokiaene bedre kalender og telefonbok, og er jo mer beregnet på businessbruk. K750i er klart mindre enn Nokiaene, men de er alle meget behagelige i bruk. K750i har joystick; der fortrekker jeg Nokiaenes navigasjonstast. K750i har timer, og vekkerklokke med repetisjon. Det mangler Nokia. Men det finnes programvare for dette på nettet. K750i har ikke konverteringsprogram. Batteritiden på Nokia er klart nærmere virkeligheten enn K750is utopiske 400 timer. K750i kan vha. datakabelen finnes som egen harddisk i Windows' utforsker (kun minnekortet), i tillegg til Sonyericsson File Manager. Nokia har kun Nokia Phone Browser, men bevares, den duger bra. K750i har den beste kameraoppløsningen, men det er langt fra komfortabelt å ta bilder med den. Blant annet takket være en utløsertast jeg aldri ble venner med. Det er adskillig enklere å skyte bilder med Nokia. Begge har meget god blitzfunksjon. På K750i lagres bildene med nummer, og man kan legge inn dato på selve bildene. På Nokia lagres bildene med dato. Billedkvaliteten er meget god på begge. Ok, alt jeg kom på i farten. Kan jo nevne at K750i er billigst. Godt valg! Endret 17. september 2005 av CellularDude Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 CellularDude: Hvor finner du K750i under 2200 (tenker uten abonnement). Jeg finner den til minimum ca. 3200, som er 1000 kr dyrere enn 6681. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Hei, Jeg slenger meg med på denne tråden siden jeg tror jeg har en felles interesse med blant annet trådstarter i å få god informasjon om Nokias 6681, og dens aktuelle alternativer. Jeg lurer på å kjøpe 6681, men vurderer den opp mot spesielt K750i. Sonys W550i virker ikke å tilby like mye for penga som K750i, eller hva? Men 6230i virker som et ok alternativ (fordel "symbian+stor skjerm+bundle" opp mot fordel "radio + normal størrelse". Okei da; 6681 er kanskje likevel best av de to?). Har 6681 andre konkurrenter? (3230?) For meg er nok K750i og 6681 de mest aktuelle siden pris har noe å si. Det er noen små detaljer på de aktuelle telefonene jeg ikke finner ut av, som kan være tunga på vektskålen. Bl.a. er det medfølgende headsettet til 6681 beskrevet som ikke spesielt bra i testen på amobil. *Er det mulig å koble på en overgang på 6681, slik at man kan benytte sine vanlige hodetelefoner i stedet for? Dette går vel an på K750i? *Noen som har erfaringer med telefonsamtale-kvalitet på lyd på noen av de? Hva med lyd på headset på K750i? *Er det noen som har erfaringer med bruk av menysystemene? Blir Symbian for tungvint til hverdags? *Begge telefonene er vel raske og gode for å skrive meldinger??! Takker for svar Endret 18. september 2005 av trygvan Lenke til kommentar
qwert Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Det er noen små detaljer på de aktuelle telefonene jeg ikke finner ut av, som kan være tunga på vektskålen. Bl.a. er det medfølgende headsettet til 6681 beskrevet som ikke spesielt bra i testen på amobil.*Er det mulig å koble på en overgang på 6681, slik at man kan benytte sine vanlige hodetelefoner i stedet for? Dette går vel an på K750i? *Noen som har erfaringer med telefonsamtale-kvalitet på lyd på noen av de? *Er det noen som har erfaringer med bruk av menysystemene? Blir Symbian for tungvint til hverdags? *Begge telefonene er vel raske og gode for å skrive meldinger??! Har ikke prøvd K750i mer enn i forbifarten men kan, etter en uke med 6681 forsøke: *Nei, headsettet er ikke superbra. Omtrent i klassen med et sett 50-kroners Philips plugger fra Clas Ohlson jeg har liggende. Ja, det finnes overgang til minijack. *Det beste skussmål jeg kan gi en mobil er at jeg ikke har tenkt på det før du spurte. Har bare ringt et par timer, men opplever både talekvalitet og dekning som meget god. *Jeg synes ikke det er for tungvindt. Seies 60 v2.6 har også forbedringer for å lette dette med 'dagligbruk' gjennom active standby. Den er også adskillig mere responsiv enn tidligere S60 jeg har brukt. *Er ingen racertaster, men synes tastaturet på 6681 er svært bra. Min lillesøster, som sender adskillig mere SMS enn meg og til daglig bruker K700i, bekrefter at den er 'dritgod' til å skrive meldinger på. Bør nesten være det siden tekstinntasting er et must for full utnyttelse av de mange funksjonene. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 trygvan: I testen til amobil.no sa de at 6681 og 6680 har den beste tastaturet, og når qwert sier det så må tastatuet være en drøm! er 6681 raskere enn 6260 i menyer og prossesor og sånnt? er den treig i forhånd til k700/k500/k750/w800i osv.? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Hva er egentlig hovedforskjellene mellom 3230 og 6681? Kun nyere symbian og blitz? Endret 18. september 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Lurifaksen: Godt spørsmål. I sammenlikningen på amobil ser detut til at eneste forskjeller er: 6681 har blitz og nyere symbian. 3230 har til gjengjeld radio. De har jo også en viss forskjell i utseende. Og 6681 har en god bundle, noe det er usikkert at 3230 har. MP3-lyden skal i følge testene være best på 6681. Jeg lurer litt på hvordan det har seg, egentlig, at dette tilbudet på 6681 plutselig dukker opp. "But do turn cold, if they promise you gold, for the price of silver." Som det heter. Er det noe lureri? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) I tillegg til det trygvan nevner er 6681 merkbart raskere, har stereo, linsebeskytter, skikkelig hotswap og bedre batteritid. I tillegg kan Opera lastes ned gratis på 6681 og blir automagisk registrert ved installasjon. 3230 har IR, dog, noe 6681 mangler, og den er litt lettere. Edit: Glemte bundelen: 3230: 'Vanlig' lader, 32MB RS-MMC, handsfree. 6681: Reiselader, 64MB Mobile MMC, handsfree, datakabel, USB kortleser, bærereim, software CD. Endret 18. september 2005 av qwert Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 fortsatt, hvordn kan en så bra mobil bli så billig? og all den bundlen, jeg fatter det ikke. er www.mshop.no til å stole på? har aldri handlet der, noen som har gjort det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå