Gå til innhold

OCX for å hente ut NMEA data fra GPS

Anbefalte innlegg

Eg har laget en liten OCX modul som henter ut NMEA data fra GPS.

Den er klar til bruk, lett å bruke og kildekoden er lagt med.

Håper dere kan komme med tilbakemeldinger og tips ;)

Eg bruker den selv til bilsystemet mitt, for registrering av possisjon og hastighet.

Fungerer da veldig bra. ICMS står for ikke mindre en "In Car Managment System" :!:

Fil: Eg fikk ikke lov til å legge opp rar filer, så denne må du endre navn på.

Moderatorer: Dersom eg ikke har lov til å legge opp slike filer her, send meg en PM så skal eg laste den opp et annet sted.

ICMS_GPS.rar2

Endret av nomore
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei folkens :)

Joda, av en eller annen grunn fungerer ikke linken lenger? ;)

Og problemet mitt med å legge den opp igjen, er at eg ikke tror eg har den lenger. Selve koden og modulen fungerte ypperlig, og etter litt hjelp fra andre på nettet fikk eg regnet om selve gradene riktig også. Men eg fant ut at det var en annen, og langt enklere måte å gjøre samme jobben på :)

Og det er å legge inn MapMonkey på maskinen, og koble den mot programmet ditt. Deretter får du alle funksjoner for GPS og NMEA(til og med SiRF), og samtidig, om du vil, navigasjon, ruter, adresser og alt annet som har med kart å gjøre :thumbup:

Eg følte hvertfall at det var langt mer hensiktsmessig, en å knote mer med det eg hadde, da eg trengte MapMonkey uansett.

Men om noen fortsatt vil ha modulen, og kanskje kildekoden, så skal eg lete litt mer i ettermiddag å se om eg finner den.

Lenke til kommentar

Og gjett hva eg fant ;)

Men det er veldig viktig for meg å påpeke at eg er usikker på hvilket tidspunkt

denne koden er fra. Eg har ikke testet den, og har heller ikke muligheten til det nå, men eg er 85% sikker på at det er den samme som eg lastet opp hit.

Og i den utgaven tror eg det var en feil med tanke på lat/lon tall.

du finner den her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...