Gå til innhold

Student PC 7-9000

olat84

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter en bærbar pc. Ønsker ikke å bruke noe særlig over 9000. Pluss om wlan, skjermkort med eget minne, intel pentium m, og OS er inkl i maskina.

Er dette for mye å forlange av en maskin i denne prisklassen?

Den skal hovedsaklig brukes til "student-ting", som surfing og tekstbehandling. Men ønsker å ha mulighet til å spille på den. F.eks Call of Duty, Far Cry o.l (Gi tips om jeg er helt på bærtur når det gjeler pris her nå;))

Har sett litt på denne . Er dette "bra" eller "mindre bra" i denne prisklassen? Isåfall noe bedre? Er Dell noe å satse på?

Kom gjerne med lenker til andre maskiner! All hjelp mottas med takk:)!!

Hilsen Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den skal hovedsaklig brukes til "student-ting", som surfing og tekstbehandling. Men ønsker å ha mulighet til å spille på den. F.eks Call of Duty, Far Cry o.l (Gi tips om jeg er helt på bærtur når det gjeler pris her nå;))

Du får ikke noe bedre spillemaskin til den prisen, samt den dekker alle dine andre behov..

Lenke til kommentar

Vet at det ikke er med xp. Men det får jeg eventuellt kjøpe i tillegg.

Hvis jeg skulle endret cpu til celeron m, hvordan vil jeg "merke" forskjell? Har forstått at hvis jeg går for en celeron så får jeg en billigere pc, og det betyr at jeg f. eks kan oppgradere på andre ting.

Ola

Lenke til kommentar
Vet at det ikke er med xp. Men det får jeg eventuellt kjøpe i tillegg.

Hvis jeg skulle endret cpu til celeron m, hvordan vil jeg "merke" forskjell? Har forstått at hvis jeg går for en celeron så får jeg en billigere pc, og det betyr at jeg f. eks kan oppgradere på andre ting.

Ola

Ville du ikke spille da?? Du finner ikke en bærbar med Celeron M som har et grafikkkort som takler spill (det lover jeg deg)

Dumt å spare inn på noe av det mest viktige med en bærbar samt du kan glemme alt av spill (uten om kabal da)

Lenke til kommentar

Eh. Jo du finner bærbare med Celeron-M og med bra skjermkort. Celeron-M funker til spill det også faktisk. Er f.eks noen nettbutikker som har solgt 1557 serien med Celeron-M. Betyr ikke det da at det er en bærbar med Celeron-M med skjermkort som takler spill? Å joda. Jeg hadde også en Asus Z71V med nvidia 6600 og overklokket celeron-m. Og det funket ganske bra til spill.

Lenke til kommentar

Celeron tror jeg uansett kanskje utgår, da jeg gjerne vil ha mulighet til å spille på den. Har kikket rundt nå, og ser at hvis jeg legger på en 1000lapp så får man jo mer kraft, men tror dere det er nødvendig? (går jo ann å gå helt amok til slutt, med bare å øke og økei pris :dribble: )

Hva med noe sånt noe? Ser her at skjermoppløsning bare er 1024x768, er det for "dårlig"?

Håper dere gidder å fortsette med meg her;)!

Ola

Lenke til kommentar
Celeron tror jeg uansett kanskje utgår, da jeg gjerne vil ha mulighet til å spille på den. Har kikket rundt nå, og ser at hvis jeg legger på en 1000lapp så får man jo mer kraft, men tror dere det er nødvendig? (går jo ann å gå helt amok til slutt, med bare å øke og økei pris :dribble: )

Hva med noe sånt noe? Ser her at skjermoppløsning bare er 1024x768, er det for "dårlig"?

Håper dere gidder å fortsette med meg her;)!

Ola

Det sitter bedre skjermkort i 1557 modellen, så nå er du på villspor samt jeg på det varmeste vil anbefale en høyere oppløsning på skjerm.

Finn ut først hvor mye penger du skal legge i dette, så kan vi komme med tips der etter...

Skal du ha pc i 8-10000 så er det 1557 modellen og Dell 6000 som er de beste valgene.. Link Dell http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

Lenke til kommentar
Finn ut først hvor mye penger du skal legge i dette, så kan vi komme med tips der etter...

Ja. Er nok i prisklassen 1557 ligger i. Si maks 9 lapper +/-. Hvertfall så skjønner jeg at 1557 maskina ikke er et dumt kjøp! Jeg kjøper ikke maskina fordi det er viktig at den skal kunne brukes til spilling. Skulle jeg brukt like mye penger, men ikke trenger en spillmaskin, hva ville dere anbefalt meg da?

Lenke til kommentar

Ja. Er nok i prisklassen 1557 ligger i. Si maks 9 lapper +/-. Hvertfall så skjønner jeg at 1557 maskina ikke er et dumt kjøp! Jeg kjøper ikke maskina fordi det er viktig at den skal kunne brukes til spilling. Skulle jeg brukt like mye penger, men ikke trenger en spillmaskin, hva ville dere anbefalt meg da?

Samme maskiner 1557 eller Dell 6000.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at det er bred enighet om at 1557 er et meget godt valg! Og det er jo den jeg sett mest på selv og.

PSdata har en god pris på den. Er det noen som vet om noen andre steder de selger en slik maskin billigere? Eller noe á la den?

Ola

Lenke til kommentar
Jeg forstår at det er bred enighet om at 1557 er et meget godt valg! Og det er jo den jeg sett mest på selv og.

PSdata har en god pris på den. Er det noen som vet om noen andre steder de selger en slik maskin billigere? Eller noe á la den?

Ola

Ps data har det beste tilbudet på den nå, men det er flere som selger den Netshop bla annet.

Lenke til kommentar

Etter å ha kikket litt mer på psdata.no har jeg funnet frem til denne. Er en 1557, og Win xp home kommer innstallert. Det blir rundt 200 billigere enn å kjøpe OS i tillegg (hvis jeg da går for home).

Er det forresten noen som vet om det finnes "student-rabatt" på win xp? har hørt eller sett et sted at det er slik :innocent: ... Da går det jo kanskje ann å vurdere å ta den uten OS, og evt kjøpe pro i tillegg...

Ola

Lenke til kommentar
Etter å ha kikket litt mer på psdata.no har jeg funnet frem til denne. Er en 1557, og Win xp home kommer innstallert. Det blir rundt 200 billigere enn å kjøpe OS i tillegg (hvis jeg da går for home).

Er det forresten noen som vet om det finnes "student-rabatt" på win xp? har hørt eller sett et sted at det er slik :innocent: ... Da går det jo kanskje ann å vurdere å ta den uten OS, og evt kjøpe pro i tillegg...

Ola

Det finnes i hvertfall i engelsk versjon, men har aldri sett student versjonen på norsk. Men Office 2003 i student versjon finnes i hvertfall på norsk. Den koster 998kr. på Elkjøp og kan innstalleres på 3 pcer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...