Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Golf III 92 model fusker!


kjellml

Anbefalte innlegg

Leste litt mere nøye igjennom inleggene dine.Så først da at du ikke hadde skiftet mono-jet huset.Hvis jeg var deg hadde jeg gått innom en skraphandler å skifta hele enheten + tempgiveren.Dette koster ca 800 kr og da får du byttet hele innsprøytningen ved help av fire enkle skruer.Det er billigere en en times feilsøking.Det trenger ikke å være fra en abs motor eller golf.

Endret av Morten B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt mange av dem men aldri gitt over 1000 kr ink moms.Ring en skraphandler.Jeg mener ikke at linken din er u-pris.De folkene vet hva det er verdt derfor er den prisen i mine øyne riktig,men mange bilopphuggere setter ikke verdien så høyt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet du hvor diagnosestikket ligger?Har du en diodelampe?Eller vet du kansje hvordan du skal lese ut feilkoder?Hvis ikke få tak i en billig prøvelampe av diodetypen slik at du kan lese av feilkoder.Vi må sjekke det før vi gjør noe.

 

-Slå på tenningen.

- Testkjør 6 minutter. Minst 10 sekunder over 2.000 o/min. En gang med full gasspedal.

- La motoren gå på tomgang.

- Bruk startmotoren i minst 6 sekunder hvis det er umulig å starte motoren.

- Skru ikke av tenningen.

- Koble datalink til jord i 5 sekunder.

- Blinkende kode vil vise på ledtester eller på sjekklyset for motor på instrumentpanelet.

 

Nullstill

- Skru av tenningen.

- Koble datalink til jord.

- Skru på tenningen.

- Koble ut data link.

 

Signal

- Startkode: ett lysimpuls på i 0.5 sekunder.

- Siffer 1: Lysimpuls på i 0.5 sekunder med 0.5 sekunders intervall.

- Pause 2.5 sekunder lys av.

- Siffer 2: Lysimpuls på i 0.5 sekunder med 0.5 sekunders intervall.

- Pause 2.5 sekunder lys av.

- Siffer 3: Lysimpuls på i 0.5 sekunder med 0.5 sekunders intervall.

- Pause 2.5 sekunder lys av.

- Siffer 4: Lysimpuls på i 0.5 sekunder med 0.5 sekunders intervall.

- Pause 2.5 sekunder lys på.

- Den 4 sifrede feilkoden vil gjentas til datalinken igjen er jordet i 5 sekunder. Etter jording vil neste feilkode dukke opp.

- Etter siste kode vil lyset pulsere 2.5 sekunder på og 2.5 sekunder av.

Koder

1111 Defekt ECU.

1231 Hastighets sensor.

1232 Tomgangshastighets motor.

2111 o/min. sensor.

2112 Kamakselsensor.

2113 Hall sensor.

2114 Feil tidsinnstilling fordeler.

2121 Tomgangsbryter.

2122 Ingen o/min signal.

2123 Bryter for full åpning av gasspedal.

2124 Gasspjeldposisjonssensor.

2132 Datalink innsprøyting / tenning eller defekt ECU.

2141 Bankesensor 1 tidsinnstilling utenfor rekkevidde.

2142 Bankesensor 1 ingen signal.

2143 Bankesensor 2 tidsinnstilling utenfor rekkevidde.

2144 Bankesensor 2 ingen signal.

2212 Gasspjeldposisjonssensor.

2214 Overskrider for maksimalt motorturtall.

2221 Ukorrekt vakuum signal.

2222 MAP sensor i datamaskin.

2223 Barometrisk sensor.

2224 Overtrykk.

2231 Tomgangshastighetskontroll.

2232 Luftstrøm mengde sensor.

2233 Referanse spenning, luftmengde sensor.

2234 Driftspenning.

2242 CO potensiometer.

2312 Kjølevæsketemperatursensor.

2314 Link transmisjon.

2322 Lufttemperatursensor.

2323 Luftstrømsmåler.

2324 Luftmengdemåler.

2341 Luft / drivstoff-forhold utenfor rekkevidde.

2342 Oksygensensor.

2343 Rik avgass.

2344 Mager avgass.

2411 EGR.

2412 Lufttemperatursensor.

2413 Mager avgass.

4332 Periodisk forbindelse med drivmekanismer.

4343 Solenoid for rensebeholder.

4411 Innsprøytningsventil 1.

4412 Innsprøytningsventil 2.

4413 Innsprøytningsventil 3.

4414 Innsprøytningsventil 4.

4421 Innsprøytningsventil 5.

4422 Innsprøytningsventil 6.

4431 Tomgangshastighetskontroll.

4432 Tomgangshastighets motor.

4442 Overløpsventil elektromagnet.

4443 Solenoid for rensebeholder.

4444 Ingen feil

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann, jeg har ikke så mye peiling på bil, men det virker som om du kanskje har samme problemet som jeg hadde på en golf III 1.8 GL 93 mod. Problemet mitt var at det var sår i ledningene som styrer spjellene i forgasseren, jeg splittet den pølsen med ledninger som går opp til forgasserern og div andre dibbedutter, der viste det seg at det var sår på flere av ledningene. etter jeg fikk isolert disse ledningene skikkelig ble bilen helt fin igjen. Det som skjedde med bilen min var at spjellene åpnet og lukket seg helt av seg selv, spessielt i fuktig vær, dette pga kortslutninger mellom ledningene. du kan jo sjekke om det er samme problemet du har.

Lenke til kommentar

woho.. fler med samme feil som jeg har på golfen min :)

 

dette er en Golf 2 1991 med monojet (samme systemet som du har)

 

 

problemet mitt har vart i ca 1 år og 3 måneder.. og vil ingen ende ta :)

 

 

jeg har gitt opp og kjøpt meg 16v motor og datasprut (MegaSquirt EFI) :)

 

 

 

og til monojet systemet til bosh har jeg bare en ting og si.. makan til jall!

 

 

bruk en 6-7000 kr på å bytte diverse deler osv osv osv... uten at dette har hjulpet!

 

 

såh! bra vi er fler

Lenke til kommentar

Da har jeg fått sjekket ledningene opp til monojeten. i en 90 graders vinkel bak et rør så hadde jammen isolasjonen gnikket seg av og ledningen lå mot jord i motorblokka.

Isolerte hver enkelt leder for seg og tilslutt hele pølsa.

 

Nå fungerer faktisk bilen!! Går som den gjorde før dette oppsto.

 

Takk til dere alle sammen for god hjelp, og en spesiell takk til mofpen som hadde løsningen :w00t:

 

 

Trodde verkstedet hadde sjekket ut dette når de hadde bilen min på feilsøking jeg? hmm... uansett, håper bilen nå holder seg slik.

 

Thanx :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja det er ikke mye som skal til skjønner jeg. Litt oppgitt over at jeg ikke har tenkt på dette selv og sjekket kablene nøye nok... Men nå ser det iallefall ut til å fungere :)

 

KAn det være en fordel å få nullstillt "hjernen" hvis jeg kan kalle det det? Etter hva jeg har forstått har vel den lagt seg til noen uvaner for å kompensere ?

 

Hvordan nullstiller jeg den i såfall? Bare koble fra batteriet i et minutt eller noe?

Lenke til kommentar
hmm... var da fælt da.. hadde håpa det endelig var noen med samme problemer som jeg hadde jeg men.... neida...

 

 

og alle mine ledninger er 100%  fine :(

 

 

haff

5798014[/snapback]

 

Ofte ligger problemet i kontaktene,sjekk dem og gi dem gjerne en dusj CRC-5-56

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...