kjellml Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Har som beskrevet en 92 model VW Golf III 1,8GL. Motorkode ABS. problemet jeg har er at den fusker veldig for tiden. Det som er rart er at noen dager kan den være helt fin, for så en periode være helt jæ****... Fikk tips om å prøve å helle en flaske STP injection cleaner (den svarte flaska) på tanken, men dette har ikke hjulpet nevneverdig. Nå er ikke jeg verdens beste mekaniker, så lurer på om noen der ute kan ha noen tips til meg. Edit: Den ser ut til å rykke å nappe/ujevn gange på lav hastighet. Det er åpass mye at det er relativt ubrukelig å kjøre med. Kan det hjelpe å bytte bensinfilter? eller er det større problemer tror dere? Endret 18. februar 2006 av kjellml Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 garantert elektrisk om det skjer i fuktig vær. Sjekk tennkabler osv får evnt sprekker/feil Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 hadde noe lignende med min BMW 540ia for et par år siden. Vanskelig å finne ut av. Til slutt tok jeg en runde og løsnet (+ blåste litt osv) og satte på plass igjen alt som var "løst" av kabler og kontakter.. sOg vips så var den tilbake til sitt gamle seg. (dvs sprek og rask) Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Har nå byttet bensinfilter. Ble litt bedre, men er fortsatt ikke noe å kjøre med. Må vel bite i det sure eplet å sette bilen på verksted.... Edit: Skal etter tips forsøke å bytte gummi foringen mellom innsprut og innsug, da denne visstnok kan være morken og suge inn falsk luft. Endret 27. september 2005 av kjellml Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Ja da har jeg endelig hatt bilen på verksted. Var visst noe de kallte Gasspjeldpotensiometer som var feil.... Koster 8000,- å bytte... Har også byttet mellomflensen. Bilen går nå i garasje til våren igjen, så får vi se. Møkka bil... Endret 19. oktober 2005 av kjellml Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 8000!?!?! hvor mye av de pengene er arbeidspenger? det høres jo helt horribelt ut Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Det var bare enheten... Jobb kommer i tillegg.... Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Da jeg ikke er hypp på å være fotgjenger i vinter satte jeg bilen på verksted igjen for feilsøking. Nå viser det seg at det alikevel ikke er feil på gasspjeldpotensiometeret. Gir ingen feil ved avlesing av feillageret lenger. Bilen ble riktignok mye bedre når vi tok strømmen slik at styringen fikk nullstillt seg. Den har uansett fortsatt antydninger til rykking og noen ganger problemer med tomgang. De mener nå jeg bør bytte gasspjeld reguleringen. Forsåvidt en hyggeligere pris... 2094,- By the way... 1000kr pr time for feilsøking synes jeg er drøyt! Greit at det er et merkeverksted, men alikevel. Noen som har erfaring her med motoren i en Golf 3 92 modell? 1.8Gl... Lurer på om jeg bør bytte denne delen eller ikke... Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Sliter fortsatt med denne bilen. Nykking/lugging og mange smell ut av potta. Byttet plugger for noen uker siden. De gamle var helt svarte. Det lukter også bensin. Kan bilen få for fet blanding og hva kan evnt være årsaken? Luftfilteret er ok. Endret 18. februar 2006 av kjellml Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Det er flere ting som regulerer bensintillførselen på bilen bla luftmassemateren, er denne blitt forurenset så kan noe slikt skje, du har også div sensorer som måler vann temp og luft temp som kan ha konka ut. men sensorfeil skulle vises når en kjører feildiagnose. Kunnskapen min på nyerer VAG motorene begrenset, Traa eller Opus kan karnsje gi deg noen tips. Edit: Du bør karnsje sjekke tenninga også for dårlig spenning kan gi sotete plugger Endret 18. februar 2006 av zandro Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 8000!?!?! hvor mye av de pengene er arbeidspenger?det høres jo helt horribelt ut 5030082[/snapback] Man får ikke den dele løst,derfor må man skifte hele enheten(huset) til mono-jetronic'en. periodisk feil som du beskriver pleier å være motortempgiveren på ABS motorene,men det hadde de nok sett på verkstedet hvis den var dårlig. Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Man får ikke den dele løst,derfor må man skifte hele enheten(huset) til mono-jetronic'en.periodisk feil som du beskriver pleier å være motortempgiveren på ABS motorene,men det hadde de nok sett på verkstedet hvis den var dårlig. For å være ærlig så tror jeg det verkstedet jeg var på ikke sjekket veldig mye... Hvor sitter denne motortempgiveren? Ser den koster ca 300,- på mekonomen, så kan være verdt et forsøk... Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Den sitter på vannstussen.Den er blå.Når de ryker øker spenningen fra ca 0.9v til ca 2.5v.Da mesker du at turtallet øker på tomgang og at den går surt(For mye bensin).Når en kjører merker man at det nykker,men som sagt skal det legge igjen en feilkode.På din motor kan du trygt koble fra lamdasonden for å prøve uten,men husk å si ifra til verkstedet så d vet hvorfor det er kommet en feilkode. Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Kan jo også nevne at når bilen går på tomgang ligger den på ca 200-300 omdreininger. Ikke 900 som den lå på når den var OK. Den stopper også etterhvert... Vet ikke om det har noen sammenheng? Endret 18. februar 2006 av kjellml Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Da kan du glemme tempgiver.Motorturtallet styres av en tomgangsstiller.Den skal ikke tillate så lave turtall.Går bilen pent hvis du selv øker turtallet til 750-800? Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Den detter tilbake til 200-300. Etter en tids kjøring kan den stå nogenlunde rolig på 900 en stund før den detter tilbake til 200-300. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 jeg tenker på når den går på 300, sviver bilen pent hvis du speeder den opp og holder den på 750 eller sviver den stygt/ujevnt? Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Klarer ikke holde den rolig der nei, den lugger og går litt opp og ned. klarer ikke holde den rolig før rundt 4500 - 5000 Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 ikke bra.Med det mener jeg at det er en enkel sak å finne feilen med appaat hvis feilen er der på verkstedet,men det er ikke så enkelt for deg hvis det ikke du får målt noe.Ryker den svart når dette skjer Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Både ja og nei. Selve eksosen ser ikke noe værre ut en normalt, men den legger igjen en god del mere "sot" i snøen enn den har gjort før for å si det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå