Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Golf III 92 model fusker!


kjellml

Anbefalte innlegg

Har som beskrevet en 92 model VW Golf III 1,8GL. Motorkode ABS. problemet jeg har er at den fusker veldig for tiden. Det som er rart er at noen dager kan den være helt fin, for så en periode være helt jæ****... Fikk tips om å prøve å helle en flaske STP injection cleaner (den svarte flaska) på tanken, men dette har ikke hjulpet nevneverdig. Nå er ikke jeg verdens beste mekaniker, så lurer på om noen der ute kan ha noen tips til meg.

 

Edit: Den ser ut til å rykke å nappe/ujevn gange på lav hastighet. Det er åpass mye at det er relativt ubrukelig å kjøre med. Kan det hjelpe å bytte bensinfilter? eller er det større problemer tror dere?

Endret av kjellml
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå byttet bensinfilter. Ble litt bedre, men er fortsatt ikke noe å kjøre med. Må vel bite i det sure eplet å sette bilen på verksted.... :wallbash:

 

Edit: Skal etter tips forsøke å bytte gummi foringen mellom innsprut og innsug, da denne visstnok kan være morken og suge inn falsk luft.

Endret av kjellml
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja da har jeg endelig hatt bilen på verksted. Var visst noe de kallte Gasspjeldpotensiometer som var feil.... Koster 8000,- å bytte... :w00t:

 

Har også byttet mellomflensen.

 

Bilen går nå i garasje til våren igjen, så får vi se.

 

Møkka bil...

Endret av kjellml
Lenke til kommentar

Da jeg ikke er hypp på å være fotgjenger i vinter satte jeg bilen på verksted igjen for feilsøking. Nå viser det seg at det alikevel ikke er feil på gasspjeldpotensiometeret. Gir ingen feil ved avlesing av feillageret lenger.

 

Bilen ble riktignok mye bedre når vi tok strømmen slik at styringen fikk nullstillt seg. Den har uansett fortsatt antydninger til rykking og noen ganger problemer med tomgang. De mener nå jeg bør bytte gasspjeld reguleringen. Forsåvidt en hyggeligere pris... 2094,-

 

By the way... 1000kr pr time for feilsøking synes jeg er drøyt! Greit at det er et merkeverksted, men alikevel.

 

Noen som har erfaring her med motoren i en Golf 3 92 modell? 1.8Gl...

Lurer på om jeg bør bytte denne delen eller ikke...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sliter fortsatt med denne bilen. Nykking/lugging og mange smell ut av potta. Byttet plugger for noen uker siden. De gamle var helt svarte. Det lukter også bensin. Kan bilen få for fet blanding og hva kan evnt være årsaken? Luftfilteret er ok.

Endret av kjellml
Lenke til kommentar

Det er flere ting som regulerer bensintillførselen på

bilen bla luftmassemateren, er denne blitt forurenset

så kan noe slikt skje, du har også div sensorer som måler

vann temp og luft temp som kan ha konka ut. men sensorfeil skulle

vises når en kjører feildiagnose. Kunnskapen min på nyerer VAG motorene begrenset, Traa eller Opus kan karnsje gi deg noen tips.

 

Edit:

Du bør karnsje sjekke tenninga også for dårlig spenning kan

gi sotete plugger

Endret av zandro
Lenke til kommentar
8000!?!?! hvor mye av de pengene er arbeidspenger?

det høres jo helt horribelt ut :confused:

5030082[/snapback]

Man får ikke den dele løst,derfor må man skifte hele enheten(huset) til mono-jetronic'en.

periodisk feil som du beskriver pleier å være motortempgiveren på ABS motorene,men det hadde de nok sett på verkstedet hvis den var dårlig.

Lenke til kommentar
Man får ikke den dele løst,derfor må man skifte hele enheten(huset) til mono-jetronic'en.

periodisk feil som du beskriver pleier å være motortempgiveren på ABS motorene,men det hadde de nok sett på verkstedet hvis den var dårlig.

 

For å være ærlig så tror jeg det verkstedet jeg var på ikke sjekket veldig mye... Hvor sitter denne motortempgiveren? Ser den koster ca 300,- på mekonomen, så kan være verdt et forsøk...

Lenke til kommentar

Den sitter på vannstussen.Den er blå.Når de ryker øker spenningen fra ca 0.9v til ca 2.5v.Da mesker du at turtallet øker på tomgang og at den går surt(For mye bensin).Når en kjører merker man at det nykker,men som sagt skal det legge igjen en feilkode.På din motor kan du trygt koble fra lamdasonden for å prøve uten,men husk å si ifra til verkstedet så d vet hvorfor det er kommet en feilkode.

Lenke til kommentar

Kan jo også nevne at når bilen går på tomgang ligger den på ca 200-300 omdreininger. Ikke 900 som den lå på når den var OK. Den stopper også etterhvert... Vet ikke om det har noen sammenheng?

Endret av kjellml
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...