Gå til innhold

Lefdal vil ikke heve kjøpet


Anbefalte innlegg

Det er som å kjøpe bil, den taper 10-20% i verdi så snart du triller den ut av butikken. Du kan selvfølgelig prøve å selge den på QXL, men når den er solgt skal QXL ha sin del av kaka.

 

Men siden du nå har fått pengene igjen for nettverkskortet, så kan du kjøpe deg nytt i samme prisklasse, kanskje 1-200 kr mer for sikkerhetsskyld. Dette vil muligens løse problemet. Mange har foreslått 3com osv, prøv en av disse. Det finnes mange seriøse databutikker i bergen, og enda fler på nettet.

 

Har du kjørt gjennoppretting enda? Vis ikke ville eg som eg og mange andre har sagt tidligere prøvd dette først. Dette løser også sin den av problemet(ene).

 

Ikke gi opp enda. Bit tenna i sammen så skal det gå bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: glem det, jeg ser du ikke lenger er misfornøyd med maskinas treghet, men at det er det trådløse nettverket som er det kjipe. Sorry.

 

Et godt fungerende trådløst nettverkskort kan du få til 350,- på internett..så det er ikke en så dyr løsning. Brukeren TEE har også gitt deg noen gode tips, han jobber på HP sin support, dermed burde han være en god hjelp til å fikse problemene :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Unskjyld...

jeg tror det er 10. gang jeg sier at jeg driter i hastigheten... Jeg lurte bare på om hva forskjellen skulle være etter det recovery greiene... Jeg beklager virkelig, men jeg har faktisk ikke peiling på data, noe som jeg har sagt mange ganger før. Jeg må nå få lov til å spørre.

 

Jeg aner ikke om den er treger enn andre. Det jeg vet er at det ikke er noen forskjell.

Lenke til kommentar
Legg ut en annonse på qxl.no da og si at den er ny, det er den jo egentlig da, kun testet i noen timer og den ser vel helt strøken ut? Sett den der til 500 kr. under den prisen du kjøpte den for og la dem by på den...

jeg får vurdere å gjøre det... Men jeg vil først finne ut om det faktisk ikke fungerer her eller om jeg fikk to defekte nettverkskort

Lenke til kommentar

som sagt tidligere kjøp et annet nettverkskort på for eksempel nettet. Dersom det ikke fungerer har du mer grunn til å heve kjøpet. At maskinen er treg er nokk på grunn av at forventningene er store.

Dersom du har prøvd flere kort av forskjellige merker og chipset. dersom du enda ikke får det til å fungere så er jo det god nokk grunn til å heve kjøpet av pcen.

 

hvis du kjenner noen "nerder" så kan du få en av dem til å ta en ekstra kikk på maskinen. Er ikke alltid så lett å holde styr på hva som er av drivere og korter, spesielt ikke dersom man ikke har særlig interesse for data. Lykke til. Håper det løser seg.

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg 100% sikker at jeg har rett info. har, men en pc med under 1,5GHz Intel Celeron M prosessor vil aldri være kjapp...

En ny Celeron M prosessor vil yte nesten det samme som en gammel Pentium M. Er nemlig akkurat den samme prosessoren, men med halvparten cache og 400 MHz FSB. Så ytelsen skal ikke være spesielt dårlig.

 

De har dessuten ikke SpeedStep, men det har ingenting for å ytelsen å si.

Lenke til kommentar
Så du mener pcen er merkbart tregere enn det den skal være i forhold til spesifikasjonene, og har testet tilsvarende pcer? Da har varen selvfølgelig en mangel, som må repareres.

Finner det lite sannsynlig at maskinen skal være merkbart tregere enn andre maskiner med samme spesifikasjoner. Er den det så skyldes det at HP har lagt med mange programmer, som går i bakgrunnen og stjeler mye resurser - eller det at kanskje Belkin-driverene ikke er gode.

 

For å gjøre det helt klart, så er *ikke* Belkin "et av de beste" merkene! Skal man ha noe av kvalitet, så burde man først titte på Linksys. Cisco står bak dette merket, og de er som kjent verdens største produsent av nettverksutstyr. De lager stort sett bunnsolide produkter, og kommer svært godt ut i tester.

 

Andre gode merker er 3COM og SMC. 3COM har falt noe av, og er på ingen måten den kjempen de var tidligere. Personlig anbefaller jeg Linksys.

 

Probleme ligger ikke i maskinen, men i Belkin-kortet som orginalt ble kjøpt. Det fungerer helt sikkert slik som Lefdal sa, men det betyr ikke at det er et godt kort. Det er faktisk et dårlig kort. Det har dårlig kompabilitet, noe som resulterer i dårlig signalstyrke og forbindelse. Viktig å merke seg at signalene ikke går gjennom mur, betong eller andre kompakte konstruksjoner.

Lenke til kommentar
Om velkommen står på skjermen i 1 minutt er det tydelig at noe ikke er som det skal.

 

Jeg hadde krevd å få varen reparert, dvs at de legger inn windows helt på nytt. Dette burde vanligvis fikse biffen :). og dette skal være gratis for deg.

Hvorfor skal det være gratis for kunden? At den står og henger på "Velkommen" i ett minutt betyr at det er noe som ikke er riktig, men hvordan vet man at det ikke er en brukerfeil. Det kan skyldes at man nylig har kjørt f.eks. Windows Update, eller at det er noen prosessor som henger igjen. Det kan være drivere eller applikasjoner som kunden selv har installert.

 

Dersom problemene skyldes programvare kunden selv har installert, er det urimlig at butikken betaler for servicen. Kjører butikken en recovery på maskinen, og problemet fremdeles ikke er borte er saken en annen. Da er det en feil på maskinen, og kunden skal ikke ta konstnaden.

Lenke til kommentar
Jeg ville egentlig ha en pc med integrert nettverkskort, men selgeren påsto at dette vil jeg ikke få til den prisen, og at den bærbare pc'en var det beste for meg og mitt bruk. Dette viste seg å være feil...

 

Kan jeg kreve kjøpet hevet på grunnlag av de løgnene jeg ble servert av selger?

Det er ikke noe problem å skaffe en maskin til 6000-6500 kroner med samme spesifikasjoner og kvalitet med innebygget trådløst nettverkskort. Dersom selgeren sa noe annet så er dette feil. Det er riktig at utvalget ikke er like stort som ved kjøp av en dyrere maskin, men det er ikke vanskelig.

 

Hvis selgeren påsto dette, så er det ikke korrekt - og du har krav på å få rettet eller hevet kjøpet. Derfor at det ble gitt feilaktig informasjon. Problemet er at selgeren må innrømme at han sa det. Hvis han ikke gjør det blir det kun ord mot ord, og man kommer ikke videre med det.

 

Jobber selv i butikk, og har testet dusinvis av Belkin-produkter (samt satt opp en del for bekjente) - og jeg vil påstå at de holder heller laber kvalitet. 500kr var dessuten ikke en spesielt hyggelig pris med tanke på merket.

 

At det finnes en pc med trådløst nett til samme pris - ja det gjør det helt sikkert. Men da er det andre spesifikasjoner - gjerne skjerm og kvalitetsfølelse som det kuttes ned på.

Hvor har du dette fra? Et nettverkskort er nesten gratis for produsentene å sette i, og det tar ikke lang tid å finne maskiner med dette i til samme prisen. Vil du påstå at IBM er dårligere kvalitet?

Lenke til kommentar
Jeg ville egentlig ha en pc med integrert nettverkskort, men selgeren påsto at dette vil jeg ikke få til den prisen, og at den bærbare pc'en var det beste for meg og mitt bruk. Dette viste seg å være feil...

 

Kan jeg kreve kjøpet hevet på grunnlag av de løgnene jeg ble servert av selger?

Det er ikke noe problem å skaffe en maskin til 6000-6500 kroner med samme spesifikasjoner og kvalitet med innebygget trådløst nettverkskort. Dersom selgeren sa noe annet så er dette feil. Det er riktig at utvalget ikke er like stort som ved kjøp av en dyrere maskin, men det er ikke vanskelig.

 

Hvis selgeren påsto dette, så er det ikke korrekt - og du har krav på å få rettet eller hevet kjøpet. Derfor at det ble gitt feilaktig informasjon. Problemet er at selgeren må innrømme at han sa det. Hvis han ikke gjør det blir det kun ord mot ord, og man kommer ikke videre med det.

 

Jobber selv i butikk, og har testet dusinvis av Belkin-produkter (samt satt opp en del for bekjente) - og jeg vil påstå at de holder heller laber kvalitet. 500kr var dessuten ikke en spesielt hyggelig pris med tanke på merket.

 

At det finnes en pc med trådløst nett til samme pris - ja det gjør det helt sikkert. Men da er det andre spesifikasjoner - gjerne skjerm og kvalitetsfølelse som det kuttes ned på.

Hvor har du dette fra? Et nettverkskort er nesten gratis for produsentene å sette i, og det tar ikke lang tid å finne maskiner med dette i til samme prisen. Vil du påstå at IBM er dårligere kvalitet?

Nei, og det har jeg heller aldri påstått.

 

Pcen koster forresten 5995,-, ikke 6500,-

Lenke til kommentar
Lefdal har såvidt jeg ser det ikke drevet dårlig kundebehandling, men prøvd å hjelpe kunde.

Dersom det IngridLouise sier er sant, så er det dårlig kundebehandling av Lefdal. Selger feilinformerer kunde, og setter på så måte sitt produkt i bedre lys enn hva tilfellet er. Tenker på punktet med trådløse nettverkskort, der selger sier at det er få eller ingen maskiner som blir levert med dette. Den saken er ikke ute av verden selv om kunden har fått hevet kjøpet på nettverkskortet. Dette fordi kunden kjøpte det som en pakkeløsning. Da er ikke det bare rettferdig å få hevet kjøpet på kortet, men på hele salget.

 

Videre har butikken en plikt til å bevise at det fungerer (seks måneder fra salgdato). Dette være seg at de kobler seg trådløst opp på nettet, eller til et access-point - og viser at de kan logge seg på denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...