dopus Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 ja, men du må regne med å betalre retur frakten. ved kjøp på internet gjelder angrefristloven. Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 ja, men du må regne med å betalre retur frakten. ved kjøp på internet gjelder angrefristloven. ok... hvor mye er den på (har ikke så mye penger for øyeblikket) Lenke til kommentar
dopus Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 er vel vanlig norgespakke. vet ikke mellom 90 og 100 kr Kan jeg tenke meg. Det skal også følge med angrefristskjema med pakken når du bestiller fra nettbutikker. Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 er vel vanlig norgespakke. vet ikke mellom 90 og 100 kr Kan jeg tenke meg. Det skal også følge med angrefristskjema med pakken når du bestiller fra nettbutikker. ok... jeg får gjøre det da. Takk for hjelpen Jeg kan komme tilbake i morgen etter det recovery greien er gjort... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Pavilion ze2103 er ikke noe "monster" akkurat, så det med hastighet har nok mest med forventningene å gjøre, dessverre. Men prøv maskinen etter en full gjenoppretting. Kjør CDene i følgende rekkefølge: 1) Operativsystem CD (Windows XP installasjons-CD) 2) Applikasjons- og driver DVD Når det gjelder trådløst, er 3com et merke som vanligvis fungerer veldig godt sammen med HP-maskiner. Man bør holde seg unna D-Link, Jensen og Belkin. Altfor ofte at disse har problemer med å fungerer sammen med laptop fra HP når du bruker PCMCIA. Dersom du vil ha hjelp til å kjøre recovery, men ikke liker folka i butikken, ta kontakt på 815 62070, så har vi helt sikkert en eller annen vennlig fyr på telefonen som kan hjelpe deg Du kan spørre om hjelp til å få igang det trådløse nettverket også, men det kommer helt an på hvor travelt det er om du får hjelp til det av HP, siden det ikke er et integrert WLAN-kort. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Alltid noen i alle aldre som ikke kan det, men det var heller ikke denne posten om. --- Ingrid, send gjerne PM hvis du lurer på noe annet om pcen, kan sikkert prøve å hjelpe deg og lykke til i morra med gjenopprettingen, får håpe det løser seg. God natt! Eg vet ikke hva alder har med dette å gjøre. Men poenget mitt var uansett at unge(les: nye i butikken/yrket) og uerfarne(les: ikke jobbet lenge i butikk og/eller med kunder) under opplæring(les: lærer om butikkyrket og produktene) ofte kan være usikre og vise noe de tror eg god oppførsel/kundeservice. Men som i en butikk ikke er noen av delene. Og en som kanskje er ny ikke er vant/kjent med andre merkene butikken fører, og kan derfor fort anbefale/si feil ting. Usikkerheten kan dessuten fort føre til missforståelser og eventuell skjuling av feil/mangler ved å ikke si sannheten/lyve. Og da tenker eg først og fremst på oppførsel og kundebehandling etter at salget var gjennomført, når kunden fikk problem og kom tilbake. De sa at jeg kunne få penger igjen for nettverkskortet, og da jeg spurte om hvorfor jeg kunne få pengene igjen for det men ikke pc'en sa han at det var fordi det var noe feil med det. Dette sa han rett etter at han hadde prøvd å overbevise meg om at det hverken var noe gale med kortet eller pc. Når jeg bemerket dette ombestemte han seg og sa at de kunne ta det tilbke fordi det ikke var brukt?!Her har jo selger tydelig rotet med hva han tidligere har sagt, og sier usannheter(lyver). Kanskje fordi han ikke vet noe om produktet eller kundeservice? Jeg har hatt pc'en inne til testing 1 gang, men de kom frem til at det ikke var noe galt med pc'en.Når vi var der på torsdag skulle de vise at pc'en fungerte bra, men de klarte heller ikke å komme seg på nettet. De hevdet at det var på grunn av at det trådløse nettverket deres ikke var i orden. Om dette er sant eller ikke vet jeg ikke. Men de sa at under testing fungerte det helt fint. Dette vil eg påstå er en hvit løgn. Her har selger selv problemer med kortet, men prøver å ro seg unna ved å si at "nei, nå fungerer ikke VÅRT nett gitt". Kunden får da ikke se at det fungerer. Det som ville vært god kundeservice i dette tilfellet var å si til kunden første gang at hun kan komme ned med utstyret, så kan vi se på det mens du ser på. Eventuellt vise kunden bevis for at det har blitt testet og at det nå fungerer. Men dette blir litt off-topic, men ikke så veldig mye. Da mye av denne saken/problemet går på selgers vanskelige oppførsel. Eg vil tro at butikken(ok kunden) har tapt mer penger på bortkastet timearbeid en de ville tapt på å hjelpe kunden direkte med problemet med en gang, i stede for å ro seg bort i fra "feilen". En gjennoppretting vil nok hjelpe, så du får begynne der IngridLouise. Hva trådløse nettverkskort anngår har datating kommet med gode forslag, men det forutsetter kjøp over nettet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Enig der nomore, nye i yrket er kanskje litt usikre. Om de har fått den til å funke eller ei i nettverket er vanskelig for meg og si nå da, men jeg vil tippe han sleit. Ingrid: Hvor i landet bor du? (kan hende en lokal butikk har 3Com) Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Enig der nomore, nye i yrket er kanskje litt usikre. Om de har fått den til å funke eller ei i nettverket er vanskelig for meg og si nå da, men jeg vil tippe han sleit. Ingrid: Hvor i landet bor du? (kan hende en lokal butikk har 3Com) jeg bor i Bergen Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Så det er lefdal på lagunesenteret? Husk at der har det vært en stor vannskade denne uka pga flommen..og der vet jeg at pcklinikken har tatt stor skade av dette. Det kan jo være en god forklaring på hvorfor det trådløse nettverket der ikke var helt godt.. Og husk også at stressnivået på de ansatte kan stige betraktelig når sånt som det her skjer..flom på arbeidsplassen er ikke akkurat det som roer ned folk! Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 de hadde kun vannskader på lageret... Ikke i butikken. At de er stresset burde ikke gå ut over kundene i den grad Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 de hadde kun vannskader på lageret... Ikke i butikken. At de er stresset burde ikke gå ut over kundene i den grad Ve, egentlig burde det vel ikke det, men tenk så mange penger de har tapt da... sikkert snakk om et seks eller syvsifret beløp. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) de hadde kun vannskader på lageret... Ikke i butikken. At de er stresset burde ikke gå ut over kundene i den grad lager samt pcklinikken. EDIT: at de som jobber der kan være stresset når noe sånt som dette skjer vil jeg faktisk si KAN skje. At man er utafor en dag kan faktisk føre til at noe blir feil mot kundene. Det bør ikke skje, men det kan skje. og når ting som store skader på butikken og slikt er årsaken, vil jeg si man kan ha forståelse for det, og prøve på nytt en vakker annen dag . Merk at jeg ikke sier noe om du har blitt dårlig behandlet eller ei, jeg sier bare hva jeg tror er årsaken til dette. Endret 17. september 2005 av Alastor Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 hva er pc klinikken? Vi var i butikken hele tiden, og det var der den ble testet når vi var der. Hvis det var i pc klinikken den ble testet uten oss til stede burde det jo være verre å få det til å funke, men det var i butikken "de hadde problemer"... Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 forresten... hvor mye kunne jeg få solgt den bærbare for? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 5000,-? 6000,- om du er slesk selvfølgelig. Men om du nå først planlegger å selge er det jo like greit å bare returnere den til lefdal med et avslag på 1000,-. Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 jeg vil jo hest slippe å tae 1000 kroner. Det eneste pc'en er blitt brukt til er å slite med nettet. Den er jo praktisk talt ikke brukt... Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Med en gang du tar den ut av forseglingen/emballasjen, taper den jo minst de 1000,- Lefdal mener de må kutte av prisen. Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 det er akkurat derfor jeg heller vil selge den Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Men de 1000 kronene må du nesten se tapt uansett. Enten du selger den privat eller returnerer den til Lefdal. Eg vil heller beholdt maskinen, og fått den fikset slik den skal være. Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Jeg har ikke penger til det desverre. Hvis jeg skalfikse den opp på det vente til i slutten av oktober, og da har den stått her ubrukt i over en måned. Poenget var jo at jeg skulle ha en pc som jeg skulle kunne bruke til skole og internett - er jeg heldig kan jeg ha denne fikset til de 2 eller 3 siste forelesningene... Jeg kunne gått hatt mindre plass, bare den hadde vært klart til bruk på nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå