Alastor Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 dette ble litt mye dataspråk for meg. Hehe. Jeg vet egentlig ikke hva full recovery er, og jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre noen av delene. Jeg skal få kjæresten min til å se på det... De andre pc'ene er på samme nettverk, og har ingen problemer... Dette står det om i bruksanvisninga di . Bare å bla opp, står enten på "recovery", reinnstallasjon, systemgjenoppretting eller lignende. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kuden har jo skrivd her at det var ingen eller få maskiner som ble levert med WLAN i den prisklassen, er det å ljuge, eller? Er ikke det ganske grei kundeservice når de tester oppsettet i butikken da? Men slik selger fremstiller det vil kunden få en oppfattelse av at det er like greit å kjøpe uten, noe det ikke nødvendigvis er. Og joda, de testet maskinen i butikken, men samtidig ljuger de. Og da kunne de like godt droppet testinga. Jeg vil bare legge til noe her... De behandlet meg dritdårlig. De snakket til meg som om jeg var en idiot, og gjorde rett og slett narr av meg. Det er ikke god kundeservice... Hvorfor kjøpte du den der da? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kuden har jo skrivd her at det var ingen eller få maskiner som ble levert med WLAN i den prisklassen, er det å ljuge, eller? Er ikke det ganske grei kundeservice når de tester oppsettet i butikken da? Men slik selger fremstiller det vil kunden få en oppfattelse av at det er like greit å kjøpe uten, noe det ikke nødvendigvis er. Og joda, de testet maskinen i butikken, men samtidig ljuger de. Og da kunne de like godt droppet testinga. Jeg vil bare legge til noe her... De behandlet meg dritdårlig. De snakket til meg som om jeg var en idiot, og gjorde rett og slett narr av meg. Det er ikke god kundeservice... Nei, det er jeg enig i. Det skal ikke være slik. Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Kuden har jo skrivd her at det var ingen eller få maskiner som ble levert med WLAN i den prisklassen, er det å ljuge, eller? Er ikke det ganske grei kundeservice når de tester oppsettet i butikken da? Men slik selger fremstiller det vil kunden få en oppfattelse av at det er like greit å kjøpe uten, noe det ikke nødvendigvis er. Og joda, de testet maskinen i butikken, men samtidig ljuger de. Og da kunne de like godt droppet testinga. Har noen fått bevist at Lefdal bare tullet eller at de virkelig fikk det til å virke? Om man vil kjøpe med eller uten kan kun en selger veilede deg til, han har ikke en pistol i hånda og sier: kjøp den, ellers mister du hodet. Hallo? Hvordan selgeren framstiller dette på er vel det samme sålenge han ikke står og ljuger og det har han jo ikke gjort. EDIT: Alastor, da er vi to som forstår at Lefdal gav kunde service. De fikk ikke koblet pc'en til nettverket. De sa etterhvert at dette var på grunn av problemer med det trådløse nettverket i butikken... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 dette ble litt mye dataspråk for meg. Hehe. Jeg vet egentlig ikke hva full recovery er, og jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre noen av delene. Jeg skal få kjæresten min til å se på det... De andre pc'ene er på samme nettverk, og har ingen problemer... Er derfor eg sier kaosfylt Det som menes med full recovery/gjennoppretting er at alt slettes på maskinen, og erstattes med ny programvare som er lik den den kom med fra fabrikken. Maskinen skal da være "feilfri". Men eg vil i stede anbefale å legge inn vanlig windows. Dette er litt mer omstendelig, men du slipper av og til en del unyttige programmer som er lagt inn fra hp. Men det tar lengre tid, og setter større krav til kompetansen. Og når de andre maskinene er på samme nett og fungerer fint peker det nok i at feilen ligger på maskinen/kortet. Muligens driveren som har slått seg vrang. Reinstallasjon/recovery vil da muligens hjelpe. Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Kuden har jo skrivd her at det var ingen eller få maskiner som ble levert med WLAN i den prisklassen, er det å ljuge, eller? Er ikke det ganske grei kundeservice når de tester oppsettet i butikken da? Men slik selger fremstiller det vil kunden få en oppfattelse av at det er like greit å kjøpe uten, noe det ikke nødvendigvis er. Og joda, de testet maskinen i butikken, men samtidig ljuger de. Og da kunne de like godt droppet testinga. Jeg vil bare legge til noe her... De behandlet meg dritdårlig. De snakket til meg som om jeg var en idiot, og gjorde rett og slett narr av meg. Det er ikke god kundeservice... Hvorfor kjøpte du den der da? Jeg hadde jo allerede kjøpt den. Hadde jeg visst at de ville behandle meg slik hadde jeg jo aldri gjort det! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Skal vi sette en strek her da? Vi kommer ikke lenger av dette... - Kunde har ikke rett til å få penger igjen - Kunde kan kjøpe hvilket som helst kort - Lefdal behandler kunden dårlig, men kunde handlet der fordet - Lefdal testet pcen og konstanterte i 0 feil - PC'en er en av de bedre til 6.000 kr. altså lite å klage over Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 - Lefdal behandler kunden dårlig, men kunde handlet der fordet ?? Jeg handlet der FØR jeg ble behandlet dårlig!! Lenke til kommentar
dopus Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Tror faktisk ikke det er pcen som er problemet, men forventningene til pcen som er for høye. ytelse kan ikke sammenlignes med en stasjonær pc i samme prisklasse. Specsene til pcen virker ok til den prisen. Min athlon64 på 2,3gigahertz og 1 gig ram bruker fremdeles flere minutter fra windows screenen kommer opp til den faktisk er ferdig med å laste progs og innstillinger, hos meg skyldes det sansyligvis chipsettet på hovedkortet (stor forskjell mellom nvidia og via) men når den først er ferdig yter den godt. Løsningen her er helt sikkert MER RAM, prosessoren er rask nokk til vanlig bruk. kjøpte selv en bærbar til min søster for skolebruk for en måned siden, men valgte en som hadde 512 med ram fordi jeg vet hvor mye minne windows trenger for å fungere optimalt. Endte opp med en acer Travelmate med tilsvarende Celeron M cpu 512 ram 60gig disk og widescr. skjerm, innbygget wlan og dvd brenner. betalte ca 6800 for den, og var meget overrasket over hvor rask den var i daglig bruk (surfig epost word og lignende). Tror du skal slite med å få hevet kjøpet. Prøv et annerkjent wlan kort fra levrandører som 3COM, Dlink, SMC eller tilsvarende. Et alternativ er også USB plugg for trådløst dersom den trådløse delen bare skal brukes hjemme. Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 dette ble litt mye dataspråk for meg. Hehe. Jeg vet egentlig ikke hva full recovery er, og jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre noen av delene. Jeg skal få kjæresten min til å se på det... De andre pc'ene er på samme nettverk, og har ingen problemer... Er derfor eg sier kaosfylt Det som menes med full recovery/gjennoppretting er at alt slettes på maskinen, og erstattes med ny programvare som er lik den den kom med fra fabrikken. Maskinen skal da være "feilfri". Men eg vil i stede anbefale å legge inn vanlig windows. Dette er litt mer omstendelig, men du slipper av og til en del unyttige programmer som er lagt inn fra hp. Men det tar lengre tid, og setter større krav til kompetansen. Og når de andre maskinene er på samme nett og fungerer fint peker det nok i at feilen ligger på maskinen/kortet. Muligens driveren som har slått seg vrang. Reinstallasjon/recovery vil da muligens hjelpe. takk... jeg skal prøve det. Men jeg må også få meg et nytt nettverkskort (igjen)... Men hvis det heller ikke funker, har jeg fremdeles ingen rettigheter? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Skal vi sette en strek her da?Vi kommer ikke lenger av dette... - Kunde har ikke rett til å få penger igjen - Kunde kan kjøpe hvilket som helst kort - Lefdal behandler kunden dårlig, men kunde handlet der fordet - Lefdal testet pcen og konstanterte i 0 feil - PC'en er en av de bedre til 6.000 kr. altså lite å klage over Den konklusjonen din synes eg var lite nyansert. - Kunde har ikke rett til å få penger igjen : med mindre det viser seg at det er mangler med utstyret, noe som er hovedårsaket til at posten ble startet, for å finne ut av nettopp det. - Kunde kan kjøpe hvilket som helst kort : men trenger hjelp til å finne det rette. dette bør vi kunne gjør her, før vi setter strek. egentlig bør lefdal hjelpe til der. - Lefdal behandler kunden dårlig, men kunde handlet der fordet : lefdal behandlet henne nok veldig pent frem til handelen var i boks. derav eg sier uerfarne og unge selgere. - Lefdal testet pcen og konstanterte i 0 feil : det betyr ikke at den fungerer. - PC'en er en av de bedre til 6.000 kr. altså lite å klage over : enig. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 - Lefdal behandler kunden dårlig, men kunde handlet der fordet ?? Jeg handlet der FØR jeg ble behandlet dårlig!! Okey, greit det, min feil... Men er vi ikke enig i at man ikke kommer lenger med dette? Hvis du mener Lefdal ljugde for deg om at maskinen var mye mye bedre enn den er så har du en sak, men 99% at alle feil kommer fra brukerfeil, ikke det at jeg sier at det er din skyld, men med en enkel recovery kan dette fikses tror jeg. Med pcen fikk du med noen cd'er, f.eks. 2 stk hvite og blåe som det står Recovery eller gjenoppretting på, putt inn CD1 og restart maskinen mens du holder en tast nede (står i bruksanvisningen), etter gjenopprettningen er ferdig er nok problemet løst. Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Tror faktisk ikke det er pcen som er problemet, men forventningene til pcen som er for høye. ytelse kan ikke sammenlignes med en stasjonær pc i samme prisklasse. Specsene til pcen virker ok til den prisen. Min athlon64 på 2,3gigahertz og 1 gig ram bruker fremdeles flere minutter fra windows screenen kommer opp til den faktisk er ferdig med å laste progs og innstillinger, hos meg skyldes det sansyligvis chipsettet på hovedkortet (stor forskjell mellom nvidia og via) men når den først er ferdig yter den godt. Løsningen her er helt sikkert MER RAM, prosessoren er rask nokk til vanlig bruk. kjøpte selv en bærbar til min søster for skolebruk for en måned siden, men valgte en som hadde 512 med ram fordi jeg vet hvor mye minne windows trenger for å fungere optimalt. Endte opp med en acer Travelmate med tilsvarende Celeron M cpu 512 ram 60gig disk og widescr. skjerm, innbygget wlan og dvd brenner. betalte ca 6800 for den, og var meget overrasket over hvor rask den var i daglig bruk (surfig epost word og lignende). Tror du skal slite med å få hevet kjøpet. Prøv et annerkjent wlan kort fra levrandører som 3COM, Dlink, SMC eller tilsvarende. Et alternativ er også USB plugg for trådløst dersom den trådløse delen bare skal brukes hjemme. men jeg bryr meg ikke så mye om hastigheten. Det er det kjæresten min som irriterer seg over. Jeg irriterer meg over at det er ekstremt vanskelig eller umulig å få nettverk... Det er det jeg trenger. Jeg hadde ikke særlig høye forventninger til pc'en. Det eneste jeg forventet var at jeg skulle kunne skrive oppgave på den, sende oppgavene til professorene og lærerne over nettet, sjekke epost og universitetspost, og holde meg oppdatert på skolefronten, og at den skulle være bærbar. Jeg måtte jo sitte på akkurat samme plass, og da kunne jeg like gjerne hatt en kabel... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 snip Ja, linket tidligere i posten til dette kortet som er meget bra og egentlig ganske billig. Det med uerfarne og unge selgere burde man være litt forsiktige med, ofte de unge som kan mest om data... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det med uerfarne og unge selgere burde man være litt forsiktige med, ofte de unge som kan mest om data... Tåpelig utsagn. Poenget med å si "unge og uerfarne" går på dette med kundebehandlig og generell kundeservice oppførsel. Du kan gjerne alt om x86 cpu arkitekturen, men du kan ikke nødvendigvis behandle en kunde rett. Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 - Lefdal behandler kunden dårlig, men kunde handlet der fordet ?? Jeg handlet der FØR jeg ble behandlet dårlig!! Okey, greit det, min feil... Men er vi ikke enig i at man ikke kommer lenger med dette? Hvis du mener Lefdal ljugde for deg om at maskinen var mye mye bedre enn den er så har du en sak, men 99% at alle feil kommer fra brukerfeil, ikke det at jeg sier at det er din skyld, men med en enkel recovery kan dette fikses tror jeg. Med pcen fikk du med noen cd'er, f.eks. 2 stk hvite og blåe som det står Recovery eller gjenoppretting på, putt inn CD1 og restart maskinen mens du holder en tast nede (står i bruksanvisningen), etter gjenopprettningen er ferdig er nok problemet løst. Kjæresten min skal gjøre det i morgen (han spiller WOW nå). Jeg tør ikke å gjøre noe jeg ikke kan med. Med min uflaks ødelegger jeg sikkert hele greia... Lenke til kommentar
dopus Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Dersom maskinen din sliter med belkin kortet kan det være at den har problemer med å takle (brikken/wlan prosessoren som sitter på kortet) disse kan være av samme produsent selv om merket på selve kortet er forskjellig. I hardware.no sin prisguide er alle kortene oppgitt med hvem som er produsent av disse brikkene. Anbefaler å prøve et kort som har en brikke fra en annen produsent enn det kortet du har hatt som ikke vill samarbeide med laptopen din. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det med uerfarne og unge selgere burde man være litt forsiktige med, ofte de unge som kan mest om data... Tåpelig utsagn. Poenget med å si "unge og uerfarne" går på dette med kundebehandlig og generell kundeservice oppførsel. Du kan gjerne alt om x86 cpu arkitekturen, men du kan ikke nødvendigvis behandle en kunde rett. Alltid noen i alle aldre som ikke kan det, men det var heller ikke denne posten om. --- Ingrid, send gjerne PM hvis du lurer på noe annet om pcen, kan sikkert prøve å hjelpe deg og lykke til i morra med gjenopprettingen, får håpe det løser seg. God natt! Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Dersom maskinen din sliter med belkin kortet kan det være at den har problemer med å takle (brikken/wlan prosessoren som sitter på kortet) disse kan være av samme produsent selv om merket på selve kortet er forskjellig. I hardware.no sin prisguide er alle kortene oppgitt med hvem som er produsent av disse brikkene. Anbefaler å prøve et kort som har en brikke fra en annen produsent enn det kortet du har hatt som ikke vill samarbeide med laptopen din. ok. Takk Jeg får prøve med et 3com kort. Men hvis jeg kjøper det på internett og det heller ikke funker, kan jeg få pengene tilbake? Lenke til kommentar
IngridLouise Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Det med uerfarne og unge selgere burde man være litt forsiktige med, ofte de unge som kan mest om data... Tåpelig utsagn. Poenget med å si "unge og uerfarne" går på dette med kundebehandlig og generell kundeservice oppførsel. Du kan gjerne alt om x86 cpu arkitekturen, men du kan ikke nødvendigvis behandle en kunde rett. Alltid noen i alle aldre som ikke kan det, men det var heller ikke denne posten om. --- Ingrid, send gjerne PM hvis du lurer på noe annet om pcen, kan sikkert prøve å hjelpe deg og lykke til i morra med gjenopprettingen, får håpe det løser seg. God natt! takk god natt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå