Gå til innhold

Lefdal vil ikke heve kjøpet


Anbefalte innlegg

Her har du en pc til samme prisen, men det er over nettet og du må regne med 200 kr. i frakt og husk at det er en ennå svakere prosessor og den har vel mindre HD også!?

Jeg ville helle hatt den. Jeg trenger ikke en pc med stor HDD eller rask prosessor - jeg trenger bare en som er enkel og praktisk..

 

Skulle ønske jeg hadde visst om dette forumet lenge før jeg kjøpte pc'en... Men jeg trodde jeg kunne stole på de i butikken

Ser som sagt ingen grunn til at du ikke kan stole på de i butikken...De har jo ikke gjort noe galt? Maskiner i den prisklassen har som regel ikke trådløst nettverk, og pcen er en av de aller beste i sin prisklasse...

Jepp, det at den andre har WLAN isteden for 100MHz ektra hos cpu'en er kun et valg de har tatt og du må da aldri sammenlikne butikkrpiser med webpriser...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg synes dette "lukter" unge og uerfarne selgere som er under opplæring. Men dette baserer eg kun på det som du sier, IngridLouise. (ikke vondt ment, eg kan ta feil).

 

Men for å løse problemet ditt vil eg foreslå at du tar med deg pc'n og alt det trådløse utstyret ned til butikken, og be dem om å montere og teste alt og vise deg at det fungerer. Det er rett som mange sier at de ikke er pålagt til å sette utstyret opp for deg, men når du har så mye problemer med det, er dette den eneste måten for dem å bevise at det ikke finnes mangler ved det trådløse. Og det er lefdal som skal bevise at det trådløse fungerer, eller heve kjøpet.

 

Deretter må du være klar over at trådløse nettverk er påvirkelige av andre signalkilder, og selv om det fungerer i butikken trenger det ikke å fungere hos deg. Ting som trådløse telefoner, mikrobølgeover og varmekabler har eg erfart kan skape forstyrrelse, deriblandt også mobiler. I tillegg kan skjulte eller åpne nett i nabolaget også lage forstyrrelser. Her må du ganske enkelt prøve deg frem med de forskjellige kanalene, og se hva som passer best.

 

Av de erfaringene eg har hatt av Belkin sammenlignet med andre og dyrere er at de stort sett er like, men antennen(innebygget) og softwaren er bedre på andre. Men det er kun min erfaring, og andre har sine :whistle:

 

Og når vi kommer til treg maskin ville eg ha fått de samme folka til å kjøre en ytelsestest med utskrift av resultatene, på din og en annen noe lik maskin, for så å sammenligne. Det enkleste vil være å sette de ved siden av hverandre og kjøre de samme oppgavene. Her er det også leftdal som skal bevise at den ikke er treg, for ellers må de reparere feilen, eller heve kjøpet.

 

Lykke til i en kaosfylt verden med data :thumbup:

Lenke til kommentar

Som jeg tidligere har sagt kan du prøve selv å kjøre en full recovery. Dette står forklart i manualen.

 

Alternativt kan du som jeg skrev tidligere kreve bevis (iform av en tilsvarende pc som testes på hastighet og lignende sammen med din), for at maskina er feilfri. At den henger på "velkommen" i 1 minutt høres ikke normalt ut for meg iallefall.

 

Men heving av kjøp har du ikke krav på.

Lenke til kommentar
Eg synes dette "lukter" unge og uerfarne selgere som er under opplæring. Men dette baserer eg kun på det som du sier, IngridLouise. (ikke vondt ment, eg kan ta feil).

 

Men for å løse problemet ditt vil eg foreslå at du tar med deg pc'n og alt det trådløse utstyret ned til butikken, og be dem om å montere og teste alt og vise deg at det fungerer. Det er rett som mange sier at de ikke er pålagt til å sette utstyret opp for deg, men når du har så mye problemer med det, er dette den eneste måten for dem å bevise at det ikke finnes mangler ved det trådløse. Og det er lefdal som skal bevise at det trådløse fungerer, eller heve kjøpet.

 

Deretter må du være klar over at trådløse nettverk er påvirkelige av andre signalkilder, og selv om det fungerer i butikken trenger det ikke å fungere hos deg. Ting som trådløse telefoner, mikrobølgeover og varmekabler har eg erfart kan skape forstyrrelse, deriblandt også mobiler. I tillegg kan skjulte eller åpne nett i nabolaget også lage forstyrrelser. Her må du ganske enkelt prøve deg frem med de forskjellige kanalene, og se hva som passer best.

 

Av de erfaringene eg har hatt av Belkin sammenlignet med andre og dyrere er at de stort sett er like, men antennen(innebygget) og softwaren er bedre på andre. Men det er kun min erfaring, og andre har sine :whistle:

 

Og når vi kommer til treg maskin ville eg ha fått de samme folka til å kjøre en ytelsestest med utskrift av resultatene, på din og en annen noe lik maskin, for så å sammenligne. Det enkleste vil være å sette de ved siden av hverandre og kjøre de samme oppgavene. Her er det også leftdal som skal bevise at den ikke er treg, for ellers må de reparere feilen, eller heve kjøpet.

 

Lykke til i en kaosfylt verden med data  :thumbup:

Det trådløse nettverkskortet har hun fått hevet kjøpet på så den saken er ute av verden. Dette ble oppklart på begynnelsen av side2 skulle jeg mene ;). Men det du sier om ytelsen er jeg enig i :)

 

EDIT: PCen er jo bra..hvorfor skulle dette være en "ung og uerfaren selger"? Hvor har butikken gjort noe feil i salgsøyeblikket? :S

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Det trådløse nettverkskortet har hun fått  hevet kjøpet på så den saken er ute av verden. Dette ble oppklart på begynnelsen av side2 skulle jeg mene ;). Men det du sier om ytelsen er jeg enig i :)

Joda, eg fikk med meg det, men da sitter jo hun uten trådløst i det hele tatt?

 

For slik eg har forstått, fikk hun et nytt et, som fortsatt ikke fungerer. Om det gammle er leverert/hevet er da irrelevant. Skulle eg tro :dontgetit:

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Eg synes dette "lukter" unge og uerfarne selgere som er under opplæring. Men dette baserer eg kun på det som du sier, IngridLouise. (ikke vondt ment, eg kan ta feil).

 

Men for å løse problemet ditt vil eg foreslå at du tar med deg pc'n og alt det trådløse utstyret ned til butikken, og be dem om å montere og teste alt og vise deg at det fungerer. Det er rett som mange sier at de ikke er pålagt til å sette utstyret opp for deg, men når du har så mye problemer med det, er dette den eneste måten for dem å bevise at det ikke finnes mangler ved det trådløse. Og det er lefdal som skal bevise at det trådløse fungerer, eller heve kjøpet.

 

Deretter må du være klar over at trådløse nettverk er påvirkelige av andre signalkilder, og selv om det fungerer i butikken trenger det ikke å fungere hos deg. Ting som trådløse telefoner, mikrobølgeover og varmekabler har eg erfart kan skape forstyrrelse, deriblandt også mobiler. I tillegg kan skjulte eller åpne nett i nabolaget også lage forstyrrelser. Her må du ganske enkelt prøve deg frem med de forskjellige kanalene, og se hva som passer best.

 

Av de erfaringene eg har hatt av Belkin sammenlignet med andre og dyrere er at de stort sett er like, men antennen(innebygget) og softwaren er bedre på andre. Men det er kun min erfaring, og andre har sine :whistle:

 

Og når vi kommer til treg maskin ville eg ha fått de samme folka til å kjøre en ytelsestest med utskrift av resultatene, på din og en annen noe lik maskin, for så å sammenligne. Det enkleste vil være å sette de ved siden av hverandre og kjøre de samme oppgavene. Her er det også leftdal som skal bevise at den ikke er treg, for ellers må de reparere feilen, eller heve kjøpet.

 

Lykke til i en kaosfylt verden med data :thumbup:

Takk ;)

 

De fortalte meg at det kunne være slike forstyrrelser, men jeg har ikke mikrobølgeovn eller varmekabler, og for øyeblikker virker ikke mobiltelefonene her heller... Og andre pc'er med trådløst nettverk (integrert) har ingen problemer her.

 

jeg føler på meg at jeg bare må slite med dnne pc'en allikevel... :no: 6000 kroner som jeg heller kunne ha brukt på en pc som hadde funket slik den skulle...

Lenke til kommentar

Nei, hun har prøvd 2 kort og fått pengene igjen på begge. Og ja, da sitter hun uten trådløst.

 

Til trådstarter: Ser du ikke at jeg sier at om maskina IKKE fungerer som den skal så har du krav på å få den reparert? Du har selvfølgelig krav på å ha en maskin som fungerer som den skal!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
EDIT: PCen er jo bra..hvorfor skulle dette være en "ung og uerfaren selger"? Hvor har butikken gjort noe feil i salgsøyeblikket? :S

Grunnen til at eg sier dette er at det virker som litt mangelfull salgsinformasjon, oppfølging og generell kundeservice. Noe ofte uerfarne selgere under opplæring gjør.

 

God maskin, men eg mener feilen i salgsøyeblikket var å si at det ikke finnes andre maskiner i samme prisklasse med innebygget nettverkskort. Åpenbar feilinformering mener eg. Kanskje ikke selgeren visste bedre?

 

Og når det gjelder servicen og oppfølgingen deretter har det vært feilinformasjon og "løgner" mot kunden. Dette gjør man ikke. Ganske enkelt. (eg tviler ikke på at du er enig i det siste der)

Lenke til kommentar
Nei, hun har prøvd 2 kort og fått pengene igjen på begge. Og ja, da sitter hun uten trådløst.

 

Til trådstarter: Ser du ikke at jeg sier at om maskina IKKE fungerer som den skal så har du krav på å få den reparert? Du har selvfølgelig krav på å ha en maskin som fungerer som den skal!

noe som nærmest var hele poenget med pc'en... Jeg kan ikke bruke laptopen til noe som helst (utenom å spille kabal, men jeg betaler ikke 6000 for å gjøre det)

Lenke til kommentar
Nei, hun har prøvd 2 kort og fått pengene igjen på begge. Og ja, da sitter hun uten trådløst.

 

Til trådstarter: Ser du ikke at jeg sier at om maskina IKKE fungerer som den skal så har du krav på å få den reparert? Du har selvfølgelig krav på å ha en maskin som fungerer som den skal!

noe som nærmest var hele poenget med pc'en... Jeg kan ikke bruke laptopen til noe som helst (utenom å spille kabal, men jeg betaler ikke 6000 for å gjøre det)

Dermed må du få den reparert da. Og du kan også selv kjøre full recovery, noe du hadde vært ferdig med nå om du hadde begynt da jeg nevnte det ista :).

 

Og om det faktisk er slik at maskina ikke har noe feil, så vil ikke noen annen maskin til samme pris yte bedre, da spesifikasjonene vil ikke være bedre på de andre maskinene. En bærbar pc til 6000,- er det billigste av det billige, og gjerne med ytelse deretter :).

 

Men som sagt, utifra det du har fortalt om oppstarttid vil jeg si at noe er feil. Og dette vil jeg tro løser seg ved å kjøre full recovery.

Lenke til kommentar
Takk ;)

 

De fortalte meg at det kunne være slike forstyrrelser, men jeg har ikke mikrobølgeovn eller varmekabler, og for øyeblikker virker ikke mobiltelefonene her heller... Og andre pc'er med trådløst nettverk (integrert) har ingen problemer her.

 

jeg føler på meg at jeg bare må slite med dnne pc'en allikevel... :no: 6000 kroner som jeg heller kunne ha brukt på en pc som hadde funket slik den skulle...

Når du snakker om andre pc'er med trådløst nettverk som fungerer, er disse da koblet opp mot samme nett(trådløst/base)?

 

Eg vil tro at problemene dine med det trådløse nettverkskortet også kan basere seg i at du har prøvd mange forskjellige. Kanskje samme og/eller forskjellige merker. Eg har da sett at mange kort slutter å fungere av en eller annen grunn. Kanskje de gammle driverene ikke har blitt fjernet skikkelig?

 

Om du ikke ønsker å prate med lefdal enda(ord mot ord) så ville eg fått noen med kompetanse til å reinstallere windows uten hp restore, og så legge inn driverene riktig, både til maskinvare generellt og trådløst. Eg tror da at problemene med ytelse og trådløst kan forsvinne.

Lenke til kommentar
EDIT: PCen er jo bra..hvorfor skulle dette være en "ung og uerfaren selger"? Hvor har butikken gjort noe feil i salgsøyeblikket? :S

Grunnen til at eg sier dette er at det virker som litt mangelfull salgsinformasjon, oppfølging og generell kundeservice. Noe ofte uerfarne selgere under opplæring gjør.

 

God maskin, men eg mener feilen i salgsøyeblikket var å si at det ikke finnes andre maskiner i samme prisklasse med innebygget nettverkskort. Åpenbar feilinformering mener eg. Kanskje ikke selgeren visste bedre?

 

Og når det gjelder servicen og oppfølgingen deretter har det vært feilinformasjon og "løgner" mot kunden. Dette gjør man ikke. Ganske enkelt. (eg tviler ikke på at du er enig i det siste der)

Kuden har jo skrivd her at det var ingen eller maskiner som ble levert med WLAN i den prisklassen, er det å ljuge, eller? :roll:

 

Er ikke det ganske grei kundeservice når de tester oppsettet i butikken da?

Lenke til kommentar
Kuden har jo skrivd her at det var ingen eller maskiner som ble levert med WLAN i den prisklassen, er det å ljuge, eller? :roll:

 

Er ikke det ganske grei kundeservice når de tester oppsettet i butikken da?

Men slik selger fremstiller det vil kunden få en oppfattelse av at det er like greit å kjøpe uten, noe det ikke nødvendigvis er.

 

Og joda, de testet maskinen i butikken, men samtidig ljuger de. Og da kunne de like godt droppet testinga.

Lenke til kommentar
Kuden har jo skrivd her at det var ingen eller maskiner som ble levert med WLAN i den prisklassen, er det å ljuge, eller?  :roll:

 

Er ikke det ganske grei kundeservice når de tester oppsettet i butikken da?

Men slik selger fremstiller det vil kunden få en oppfattelse av at det er like greit å kjøpe uten, noe det ikke nødvendigvis er.

 

Og joda, de testet maskinen i butikken, men samtidig ljuger de. Og da kunne de like godt droppet testinga.

Du har igrunn lite belegg for å si at butikken lyver. Men om du vil, så fortsett med det for all del.

 

Nå er det natt for meg, og jeg tror ikke jeg vil involvere meg mer i denne diskusjonen. For saken er igrunn oppklart, om kunde har et problem med maskina, og maskina har en mangel etter forbrukerkjøpslovens definisjoner, så har kunde krav på å få dette rettet.

 

Noe mer har man ikke krav på, og dermed er det bare å snakke med butikken for å få tatt dette videre. Kunde har også mulighet til å kjøre en reinnstallasjon av systemet, noe som er rimelig enkelt selv for en nybegynner, og dermed kanskje få en pc som fungerer helt fint.

 

Men en ting er klart, til 6000,- er dette en svært god pc, OG jeg vil mene at den skal dekke et normalt brukerbehov helt fint.

 

Lefdal har såvidt jeg ser det ikke drevet dårlig kundebehandling, men prøvd å hjelpe kunde.

 

God natt.

Lenke til kommentar
Kuden har jo skrivd her at det var ingen eller maskiner som ble levert med WLAN i den prisklassen, er det å ljuge, eller?  :roll:

 

Er ikke det ganske grei kundeservice når de tester oppsettet i butikken da?

Men slik selger fremstiller det vil kunden få en oppfattelse av at det er like greit å kjøpe uten, noe det ikke nødvendigvis er.

 

Og joda, de testet maskinen i butikken, men samtidig ljuger de. Og da kunne de like godt droppet testinga.

Har noen fått bevist at Lefdal bare tullet eller at de virkelig fikk det til å virke?

Om man vil kjøpe med eller uten kan kun en selger veilede deg til, han har ikke en pistol i hånda og sier: kjøp den, ellers mister du hodet. Hallo? Hvordan selgeren framstiller dette på er vel det samme sålenge han ikke står og ljuger og det har han jo ikke gjort.

 

EDIT: Alastor, da er vi to som forstår at Lefdal gav kunde service. :)

Endret av datating
Lenke til kommentar
Kuden har jo skrivd her at det var ingen eller maskiner som ble levert med WLAN i den prisklassen, er det å ljuge, eller?  :roll:

 

Er ikke det ganske grei kundeservice når de tester oppsettet i butikken da?

Men slik selger fremstiller det vil kunden få en oppfattelse av at det er like greit å kjøpe uten, noe det ikke nødvendigvis er.

 

Og joda, de testet maskinen i butikken, men samtidig ljuger de. Og da kunne de like godt droppet testinga.

Jeg vil bare legge til noe her... De behandlet meg dritdårlig. De snakket til meg som om jeg var en idiot, og gjorde rett og slett narr av meg. Det er ikke god kundeservice...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...