Gå til innhold

Hjelp til kjøp av pc, max 5000,-


Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg skal kjøpe meg ny pc, og jeg lurte på om de delene jeg har valgt ut passer sammen, og om noen evt. har forbedringer til f.eks hovedkort, hd, ram osv.

(Den skal ikke overstige 5000)

 

Jeg fikk også kjøpt ett nytt asus geforce 6600 for 500 kroner av en kompis, så derfor setter jeg ikke opp noe skjermkort pluss at alle hovedkort må ha agp. Cd-rom, skjerm, tastatur og mus har jeg.

 

Kabinett

 

Hovedkort

 

CPU

 

Ram

 

Harddisk

 

Jeg vil gjerne også vite om det er noe annet bortsett fra skjerm, mus og tastatur jeg trenger? Kabler o.l for eksempel.

 

Jeg skal bruke pc'en til litt diverse spill som f.eks Cs 1.6, og wow.

Endret av AleksanderA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stiller spørsmålstegn ved den rambrikken og for 5000 skal du uansett klare å kjøpw noe som er mye bedre enn det oppsettet der:

 

Foreslår derfor noe sånn som dette fra MPX:

 

Hovedkort - ASRock 939DUAL-Sata2

Dette er uten tvil det mest funskjonelle kortet på markedet, på papiret ihvertfall. Har ingen erfaringer med det selv, så jeg kan ikke si noe om kvaliteten. Men du kan jo ta en titt i denne tråden. Det spesielle med dette kortet er at det støtter både AGP og PCIe. Det betyr at du kan bruke skjermkortet du har, og at du slipper å kjøpe nytt hovedkort dersom du anskaffer et bedre PCIe-skjermkort senere!

 

Prosessor - AMD 64 3500+ "Venice"

Her får du en estremt bra spill-prosessor som kommer til å holde lenge. Uten tvil et godt kjøp!

 

RAM - Veritech 1024mb DDR400

1 GB ram bør du ha etter min mening, så slipper du å tenke på oppgradering i aller nermeste fremtid. Veritech er i følge brukerne på forumet et meget godt kjøp!

 

Harddisk - Maxtor DiaondMax 250GB S-ATA

Denne har 16mb cache, altså dobbelt så mye som de fleste andre harddisker i samme prisklasse. (Hva nå enn det betyr får være en anne sak :dontgetit: ) Et bra kjøp er det nå uansett!

 

Kabinett - X-Gear Z Premod 400w

For det første så ser dette kabinettet ekstremt tøft ut og det har også strømforsyning på hele 400w. Vet ikke mye om kvaliteten på det, ettersom jeg ikke har prøvd det selv. Men kabinett står du vel egentlig fritt til å velge selv. Alle har jo sin smak!

 

Totalt blir dette noen hundringser under 5 tusen hos MPX.no og gir langt bedre ytelse enn ditt første forslag! :thumbup:

 

Når det gjelder kabler så tror jeg ikke, dvs at jeg ikke vet helt sikkert, at det vil mangle noe.

 

(Dersom du likevel ønsker å kjøpe mus anbefaller jeg denne! :dribble: Sies å være den beste spillmusen!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...