Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Hva med å prøve å lodde den på? Men ser jo at det der er en overflate kondensator og kan være vanskelig å lodde på. Men man kan faktisk prøve å lime den på. Den vil helt sikkert få kontakt da også. Bare du ikke limer på kontaktpinnene. Drit i å lodde den på, et printkortet til et hovedkort har flere lag. Eneste du ender opp med er å kortslutte noe. Hvis du ikke merker noe med den manglende kondensatoren så spiller det sikkert ikke noen stor rolle, som noen andre her sa; de bare glatter ut spenningen. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Bah, den bare restartet med engang jeg skulle innstalere noen programmer igjen. Tror jeg tar å sender den tilbake, har jo ikke gjort noe som kan bryte garantien så får nok et nytt tilbake da. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Min forrige pc ga ved et tidspunkt fra seg en freselyd og rebootet helt av seg selv. Pytt, tenkte jeg, alt fungerer jo fett likevel. Etter et par måneder kom det flere lignende freselyder, etterfulgt av en duft jeg ikke vil anbefale noen, og alt slutta å virke. Det som hadde skjedd var at tre-fire kondensatorer ved siden av prosessoren hadde tatt kvelden, og var brunsvidde og fæle. Dette skal visst være rimelig sjeldent, min onkel med fartstid i bransjen siden bransjen ble til, hadde aldri vært borti noe slikt... Moro var det lell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå