Simen1 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 hadde bytta/brukt reklamasjonsrett bare for å være sikker jeg. Man kan ikke bruke reklamasjonsrett hvis man selv er skyld i feilen. (I så fall får man bare en regning for feilsøking pluss at du må betale for enten reparasjon eller nytt hovedkort.) Nikkor: Så lenge det fungerer så er det ingenting å reparere Men ja, det kan kanskje gi ustabiliteter. Har du prøvd å sammenligne hovedkortet ditt med bildet i manualen eller et bilde på nettet? Hvis du ser nøye etter og teller kondensatorer så finner du sikkert ut hvor den skal være. Hvor liten er den forresten? 1x1 mm? 10x10 mm? Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 slike feilmeldinger kan forekomme av 1000-vis av ting. gjerne når pc er ustabil. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 hadde bytta/brukt reklamasjonsrett bare for å være sikker jeg. Man kan ikke bruke reklamasjonsrett hvis man selv er skyld i feilen. (I så fall får man bare en regning for feilsøking pluss at du må betale for enten reparasjon eller nytt hovedkort.) han sa ikke no om det var selvforskylt eller om den bare datt av i førte post, regna med at den bare datt av jeg.. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 hadde bytta/brukt reklamasjonsrett bare for å være sikker jeg. Man kan ikke bruke reklamasjonsrett hvis man selv er skyld i feilen. (I så fall får man bare en regning for feilsøking pluss at du må betale for enten reparasjon eller nytt hovedkort.) Nikkor: Så lenge det fungerer så er det ingenting å reparere Men ja, det kan kanskje gi ustabiliteter. Har du prøvd å sammenligne hovedkortet ditt med bildet i manualen eller et bilde på nettet? Hvis du ser nøye etter og teller kondensatorer så finner du sikkert ut hvor den skal være. Hvor liten er den forresten? 1x1 mm? 10x10 mm? Kan ta bilde av den når jeg kommer hjem, er på lan atm nå. Jeg gikk utifra at det var pga kondensatoren siden flere sa at pc'en kunne bli ustabil, noe den ble nå. Men nå lar jeg den stå stille en stund så prøver jeg når jeg kommer hjem igjen. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Okey, nå har jeg byttet hovedkort og jeg får samme feilmelding! Skjønner ikke hva som kan være galt. Det kommer /system32/config error etter den har bootet opp fra bios, og når jeg skal prøve å starte opp fra cd spilleren for å reparere (Som den ber om) vil den ikke starte opp fra cd spilleren. Selv om den er på...... Hva kan være galt? Det rare er at den startet opp til morningen i dag og jeg kom inn i windows, men så restartet den seg plutselig. Etter det har den ikke fungert ordentlig. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Jeg tenkte på det, men jeg får jo ikke noe respons fra hverken Cd spiller eller harddisk, selv om de startet og jeg kan se de i bios. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Haha, jeg hadde greid å sette i feil cd,derfor ville den ikke starte opp. Da er det var noe feil med den ene harddisken, men da lurer jeg på om det kan ha hatt noe med den kondensatoren å gjøre? Overspenning elns.... Harddisk som hadde windows innstalert var 3år gammel. Har tatt et bilde av den. De sitter flere like av den rundt om på hovedkortet(samme tall å) Endret 17. september 2005 av Nikkor Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hva med å prøve å lodde den på? Men ser jo at det der er en overflate kondensator og kan være vanskelig å lodde på. Men man kan faktisk prøve å lime den på. Den vil helt sikkert få kontakt da også. Bare du ikke limer på kontaktpinnene. Lenke til kommentar
Killer_Dementia Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Hva med å prøve å lodde den på? Men ser jo at det der er en overflate kondensator og kan være vanskelig å lodde på. Men man kan faktisk prøve å lime den på. Den vil helt sikkert få kontakt da også. Bare du ikke limer på kontaktpinnene. Vil heller anbefale at du driter i det enn å prøve å lime den på. Kan hende du får kontakt, men sansynligvis dårlig kontakt som kan gjøre det enda værre. Edit: Forøvrig skal jo ikke kondensatorer bare løsne sånn uten videre så hvis du fortsatt har garanti på kortet vil jeg anbefale at du benytter deg av denne. Endret 17. september 2005 av Killer_Dementia Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Skjønner ikke problemstillingen helt Kan du bare ikke lodde på kondisen igjen? Bare lodd en ledningstump på den før montering, før ledningen ned til punktene på HK. Husk å få polariteten riktig!! Gjort sånt der flere ganger selv med kondensatorer som har stått i veien og måtte flyttes.. smal sak Endret 17. september 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Nå har jeg faen meg holdt på siden kl4,og i sted fungerte cd spilleren fordi jeg byttet om på noen jumpere(de fungerte før uten den jeg satt i,rart)så jeg innstalerte windows. Etter innstalasjonen kommer jeg inn i windows å får lastet ned noen oppdateringer etter denne restartet begyner maskinen å henge seg. Og det gjør den fortsatt! Tenkte på det dere svarte over her, men når jeg ikke finner stedet den har falt av så er det liten vits.:/ Tror jeg heller venter til Mandag og tar med hovedkortet ned til en pc butikk for å spørre om han greier å finne punktet. Jeg vet ikke helt om jeg har garanti? Fordi jeg satt på en zalman vifte på hovedkortet og da måtte jeg ta av den metall platen under(den var festet med limteip), eller gjør ikke dette noe? Takker for svar alle sammen. Lenke til kommentar
Killer_Dementia Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg vet ikke helt om jeg har garanti?Fordi jeg satt på en zalman vifte på hovedkortet og da måtte jeg ta av den metall platen under(den var festet med limteip), eller gjør ikke dette noe? Hva slags prosessorkjøler du bruker har ikke noe å si på garantien, heller ikke om du må ta av/bytte festeplaten på baksiden av hovedkortet. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Det er bra. Nå starter ikke pc'en i det hele tatt, og det rare er at det skjer på BEGGE hovedkort.Eneste jeg kan se er at LAN lysene på baksiden lyser. Men nå lar jeg den drit pc'en være til mandag og så tar jeg den med til en pc butikk for å få sjekket den. Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ta fram loddebolten Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Kan ikke lodde. Edit: Har ikke peil på hva som er problemet egentlig, siden det skjer på begge hovedkortene. Endret 17. september 2005 av Nikkor Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Den løse kondensatoren kan jo har gitt noe ustabilitet på IDE-porten og dermed fått disken til å skrive litt feil. Når det først er skjedd så hjelper det ikke i bytte hovedkort, damå du også reinnstallere for at DLL-feilen skal forsvinne. (Hvis det er dette som har skjedd da ) Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Den løse kondensatoren kan jo har gitt noe ustabilitet på IDE-porten og dermed fått disken til å skrive litt feil. Når det først er skjedd så hjelper det ikke i bytte hovedkort, damå du også reinnstallere for at DLL-feilen skal forsvinne. (Hvis det er dette som har skjedd da ) Har jo formatert windows... Men nå starter den ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Huffda, ja, da kan det nok ha å gjøre med den kondensatoren. Da vil jeg si at du ikke har noe å tape på å prøve å lodde den på. Enten dirkete på eller hvis det er vanskelig å komme til: Med ledninger. Angående lodding: Prøv deg frem på noen lednigner og småsaker først til du får dreisen på det. Alle som kan lodde har startet på denne måten en gang i tida. Endret 18. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Woho, jeg koblet fra alt og satte det sammen å nå funker den. Så da er hvertfall ikke noe annet ødelagt, men hvis den klikker mere nå vet jeg at det bare er hovedkortet. Og det er ikke så dyrt. Tror ikke jeg tar sjansen på å lodde den, får heller noen andre til å gjøre det. Men takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå