Nikkor Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hei, mistet en liten kondensator på hovedkortet mitt nå. Alt fungere fint, så jeg lurer på om jeg "trenger" den? Det står 10 16S A44 på den. Finner ikke helt ut hvor den satt.... Takker for svar! Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 tviler på at den satt på for morroskyld, så ja, du trenger den nok. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Alt funker da. lurer på hva den er til. Har sendt mail til MSI nå. Lenke til kommentar
capy Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 hehe, kan det hende at den kommer av et kort som ikke er i bruk? et lydkort eller noe? kondensatorer er vel til for å gi en mer stabil spenning, så kanskje du bør stressteste pcen å se om noe knekker sammen? uansett, veldig rart at den fremdeles virker! har du kamera, så kan du knipse et bilde av kondensatoren og pcen innvendig, kanskje vi klarer å finne plasseringen? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Det kan hende, men jeg sjekket noen andre kondensatorer og syntes det lignet litt på de inni...Har ikke kamera atm, men får det i morgen. Kan det bli overspenning eller noe, slik at alt slokner? Eller ville det skjedd allerede da.? Forresten, den er veldig liten. 3ganger så liten som de som sitter ved siden av cpu'en. Endret 16. september 2005 av Nikkor Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvis det er en veldig liten kondensator som du sier, er det nok bare en støykondensator... Denne er der da for å få renere signaler, og sørger for at signaler blir registrert nøyaktig. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Ja, den er veldig liten. Hva er en støykondensator:)? Hva gjør den liksom,klarer lyden til lydkortet? Endret 16. september 2005 av Nikkor Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 nei, ikke lyd, men signaler som farter rundt om i hovedkortet hadde bytta/brukt reklamasjonsrett bare for å være sikker jeg. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Orker ikke være uten pc i 1uke... Men nå har jeg sendt mail til MSI, så skal høre hva de sier. Men det er hvertfall ikke noe å stresse med? Så ikke blir ødelagt. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det finnes ingenting som heter en støykondensator. Alle kondensatorer kan brukes til å filtrere signaler. Hvis et lavfrekvent datasignal blir forstyrret av høyfrekvent støy, kan en kondensator fjerne den høyfrekvente støyen uten å forstyrre signalet. Siden hovedkortet fremdeles virker kan det tyde på at signalkvaliteten er såpass god at støyen ikke gjør skade. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Hva skjer hvis den gjør skade da? Reboot? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Eller maskinen vil ikke starte lengre eller blir ustabil. Lenke til kommentar
jes74 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hei Jeg mistet en kondensator en gang på mitt HK. Det hadde ingenting å si for meg da denne kondensatoren sto i forbindelse med uttaket til en chassis vifte. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Ja, får vente på mail nå da... Noen som vet om en side der man kan søke på kondensatorer elns..? Så kunne jeg sett hva den var til. kjhanken Skrevet 16/09/2005 : 19:55 Eller maskinen vil ikke starte lengre eller blir ustabil. Mener du bare at hovedkortet slutter å fungere, eller noe mere i pc'en blir defekt? Spørr mye nå. Endret 16. september 2005 av Nikkor Lenke til kommentar
capy Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 i værste fall kan noen komponenter brenne seg, og HK blir ubrukelig, CPU kan vel også ryke, men kondensatorene som gir stabil strøm til CPU er ganske store, så jeg tviler på at det er en av de som er falt ut. om du bestemmer deg for å sende hk inn, så spiller det vel ikke noen rolle uansett. ha det gøy så lenge det lever:) Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Har vært borte i en serie med datamaskiner (samme modell) der en rekke av kondensatorene på hovedkortet gikk i stykker. Når 5-6 av de røk i løpet av kort tid, fikk vi leverandøren til å bytte hovedkort på ca 100 pcer. Var ingen følgefeil på pc'ene med de mistet blant annet mulighet for nettverk, hengte under oppstart. Ingen følge feil i vårt tilfelle. Lenke til kommentar
kain Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Alt funker da. lurer på hva den er til.Har sendt mail til MSI nå. Den glatter spenningen så ikke du får spennings topper. omtrent som dette ---------------------------------------- i steden for dette -_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ hvis du forstod det. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Forstod det. Så lenge ikke noe annet en HK og CPU i VÆRSTE fall kan bli ødelagt går det bra, men venter på mail fra MSI nå, så må høre hva de sier å. Anyway, takk for svar alle sammen. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det finnes ingenting som heter en støykondensator. Vel, i overført betydning gjør det jo det? En (elektrolytt-)kondensator som det ganske sikkert er snakk om her, glatter jo ut / opprettholder spenningen i en krets. Fjernes en slik kondis, så får man gjerne uønsket rippelspenning (støy) som i sin tur kan gi ustabile forhold i kretsen. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Når jeg startet den opp til morningen i dag, fikk jeg melding om at den DLL fil manglet. Så det har nok skjedd noe.... Men har heldigvis et ekstra hk, så det gjør ikke så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå