^Morgoth^ Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Før noen fjerner dette inlegge pga eg ikkje har peiling på overskriftregler så vil eg spørje.. i sumar så hendte dette til mitt 9800 pro.. det kom slike "matrix" aktige flekker opp på skjermkortetgreier opp på skjermbilde , sjå bilde.... det har noko med mitt grafikkort å gjere , ikkje maskinvara ellers.. testa hos ein venn. han fekk desse skjemde flekkane han au.. men han gjekk inn på hz å stilte ned til 60 ,då forsvant dei.. så stilte han opp igjen til 100 eller 120 å det funka heilt fint.. men hos meg hender ikkje dette.. nokon som har hatt liknandes problem?? tar gjerne i mot tips som ikkje har med garanti å gjer.. har hatt det i to år.. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 hmm, sllå av Vertikal sync. Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 heh.. problem nr 1 er egentli å komme seg inn i windows.. det kommer helt svart skjerm nå etter eg tok inn dei nyaste driverane.. har just formatert så veit ikkje om v sync er slått på i det heile tatt.. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kommer du inn i windows i Safe Mode ? Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 kan teste, satser på det!! Kan eg gjer noko der som kan fikse? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kommer du inn i Safe Mode og windows oppfører seg normalt (ingen artifacts), så slett driveren til grafikkortet. Innstaller den på nytt, men da etter å ha starte windows på 'normalmåten' (ikke safe mode). mvhr.- Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Driveren har ingenting med dette å gjør... kom meg inn i windows nå faktisk.. Det er noe med kortet.. det har desse stripane i dos au.. Han vennen klarte å fjerne dei med å stille noe på hz i windows.. da forsvant det hos han.. hos meg skjer ikkje det... rart. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Har et 9800pro med samme symptomer selv. Det eneste som ser ut til å hjelpe for meg er å slå PC'en helt av, lå den stå uten strøm et halvt minutt. Når jeg da slår den på igjen, er feilen ofte borte. Merkelig hos meg, for det kan gå måneder uten feilen, så kan det skje mange ganger på en dag. Regner med at det er en periodisk hardware feil hos meg, siden stripene er der allerede under POST. Endret 17. september 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Hmm... Rart.. har du gecube du også? merke har vel ingen ting å si.. , men det der funker nok ikkje., då må eg i såfall teste 1000 gonger til... Lenke til kommentar
meeg Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg kan "lage" slikt mønster jeg også med mitt 9800pro, men da må jeg overklokke minnet over 860 MHz (430 ddr). Hvordan er det med støv i PC'n? Prøv å klokk nedd GPU og minne. Er det varmt i kabinettet? Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 hmm, viftene lager lyder , det er nok tegn på støv i pc, trur eg skal te med ei skikkeleg støvsuging eg!! men tviler på at det er grunnen.. testa jo grafikkkortet i ein anna venns pc. å han sin funker jo fint ellers.. det kan ikkje vere overklokka?! korleis finn eg ut? Lenke til kommentar
h0ax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 jeg har nøyaktig samme problem akkurat nå, jeg laga en topic i går kveld. Jeg har ikke turt å installere nyeste driver enda, for dan får jeg svart skjerm når windows laster. Skal prøve å sette inn et anne grafikk kort Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 1 Defekt skjermkort 2 altfor varmt på skjermkort pga. dårlig montering av kjøler (av bruker) 3 altfor varmt pga. støv 4 kluss med drivere Hvis du aldri har gjort noe med kjøleren/vifta på skjermkortet, og prøver med åpent kabinett, og det fortsatt er striper, er det høyst sannsynlig alternativ 1. Lenke til kommentar
h0ax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Jeg har kjøpt ny vifte til skjermkortet mitt, men akkurat nå kjører jeg med åpent kabinett og en vifte rettet mot maskinen. Men har fremdeles artifaktproblemer osv :s Jeg bare spør nå for å stryke det fra tankegangen: et virus kan umulig ha forårsakt dette? Ettersom 2 stk har postet samme problem med veldig kort mellomrom. Endret 17. september 2005 av h0ax Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Ikkje Virus!! utelukk det.. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 hmm, viftene lager lyder , det er nok tegn på støv i pc, trur eg skal te med ei skikkeleg støvsuging eg!! For GUDS skuld ikkje støvsug!!! då går pcen til Statiskelektrisitet helvete! trykk luft er det eneste du kan gjøre viss du ikkje har en støvsuger som er beregnet på å brukes på elektroniske komponenter!! Lenke til kommentar
h0ax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Jeg lot PCen stå uten strøm og vifte på maks, jeg tror det fungerte... edit: nei gjorde visst ikke det Endret 17. september 2005 av h0ax Lenke til kommentar
^Morgoth^ Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 HAHA: NEI du... eg er ikkje så talentlaus.. det va ordspråk.. men koss finn eg ut kor varm gpuen er? Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Av det jeg vet så tror jeg det ikke er mulig å måle gpu temp med ati i windows. Kjenn på kjøleribba. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Hos meg skyldes det ikke varme. Hadde problemet tidligere med orginalkjøleren selv om jeg blåste den ren ofte. Og har fortsatt samme problemet nå med vannkjøling. Selv om det hos meg ser ut til å være et hardware problem; for feilen er der med en gang maskinen slås på, altså lenge før lasting av noe drivere. Så opstår feilen likevel mystisk ofte i forbindelse med driver opdateringer. Da kan jeg plages et par tre ganger iblandt når jeg slår på maskinen, så kan den deretter være symptomfri i en måned igjen. Virker nesten som om noe skjærer seg, og at kortet mitt må tømmes for strøm for å "resettes" igjen. For det eneste jeg har funnet ut hjelper er å slå av maskinen, og prøve å slå den på senere. Å gå tilbake til tidligere driverversjoner har ikke gitt noe resultat. Kortet mitt er foresten fra Powercolor.. Har begynt å spare til nytt skjermkort, men det er egentlig litt trist. For kortet holder fortsatt ytelsesmessig til mitt bruk. Endret 17. september 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå