Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Avbrutt firmware upgrade! hva gjør jeg?!

Anbefalte innlegg

Vel.

Det hadde ingen effekt. Kommer ikke inn på routeren. Hvordan skal jeg få slått på DHCP serveren i routeren i min situasjon?

Det er ikke rett og slett mulig at den slettet gammel firmware, men klarte ikke å installere ny på riktig vis? Det må da være en måte å hente frem, eller installere/flashe gammel firmware igjen? Har flere versoner liggende på hd...

Noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å faen....

du ...du må resete det modemet ditt...men hører du har problemmer...

det der når det står at på ipconfig.der automatic ip konfig....

hadde samme problem selv.... du må seriøst resete... hmmm men det funker ikke?

er ikke sånn reset hull under routeren? sånn som man stikker en 1 1/2 cm..binders/metaltrå nede i hullet?

Så må du finne gatewayen til internet leverandøren din... stille den inn manuelt

er det nextgentel du har??

Lenke til kommentar

Hmmmm.....

Hvis du ikke får resatt den,og ikke får kontakt ved å bruke fast ip adresse,kan det jo hende du drepte den hvis du slo av spenningen før du var ferdig med firmware oppgraderingen.

Da tror jeg ikke det er annet å gjøre enn å kjøpe ny.

Kanskje du kan få tak i ny chip,men det er muligens billigere å kjøpe ny router...

Lever den tilbake,og si den plutselig sluttet å virke ;-)

Lenke til kommentar

har faktisk erfart akruatt det samme.

skulle oppgradere firmwire på routern min (annet merke men fordi)

det virket som den hengte seg opp for stod en rute med ok å den bare stod kjempe lenge, til slutt så trodde jeg som deg at den skulle restartes.

koblet av strømmen og koblet på at, men nei helt rar, lyste på feil lamper , fikk ikke fornyet ip osv.

så det folk sier her om ipconfig /renew /release osv osv hjelper fint lite.. eneste du kan gjøre er som folk si enten å få skrevet inn nytt program på den noe jeg tviler på at du får til da du må programmere chippen, ell så du kan ta en spansk å levere den tilbake til butikken å si at den sluttet å funke.. jeg gjorde det siste å fikk et nytt ;)

Men jeg hadde flaks, for flashing gjelder vel vanligvis ikke på garanti sånn som jeg har skjønt... men når de er så jævli teite at det ska være så rart å oppgradere firmwire'n så har de bare godt av å få litt i retur.

har jo gjort det før å gått bra, å gjorde som jeg skulle men fortsatt samme feil som deg.

Men men, må få med at min router var ca dobbelt så dyr som din.. 108 mbit.. men uansett sure penger det skjønner jeg helt klart :)

Hold oss oppdatert da om du får att no ny.

MVH

Vemund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...