Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Avbrutt firmware upgrade! hva gjør jeg?!

Anbefalte innlegg

Trådløs router type Cnet CNBR-914W

Skulle oppgradere firmwaren. Kom til at "upload finished -wait for router restart." Med en "OK" knapp under teksten. Prøvde å trykke "ok" men da sto det at det ikke var mulig å åpne siden.

Slik sto den en god stund før jeg trakk ut kontakten, dum som jeg var tenkte jeg kanskje det var jeg selv som skulle restarte routeren.

Da kontakte var satt inn igjen startet routeren opp uten at "WLAN" lyset lyste og hver gang jeg prøver å entre "http://192.168.1.254/" -som er routerens IP, så får jeg bare en feilmelding som sier "Nettverksproblem" kan ikke koble til...osv.

Prøver å holde inne "reset" knappen på routeren for å resette (inne i 6 sek.) Men den ser ikke ut til å reagere...

Har jeg bæsja skikkelig på leggen?? eller er det en måte jeg kan gjenompplive routeren igjen?!

Akkurat nå er jeg j**** irritert.......................

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig?? Finnes ingen måter å resette routeren? Det må være det sureste kjøpet jeg noen gang kommer til å gjøre om jeg må ut med 450kr på grunn av dette!! Har problemer med å tro det er den eneste løsningen...

For øyeblikket kjennes det ut som en glemrende idé å kaste den hardt og resolutt i asfalten fra 3. etasje, men jeg klamrer meg til håpet om en bedre løsning noen strakser til......

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar

Skal det ikke være mulig å bruke lille resetknappen på baksiden. Min router har i hvertfall en default firmware flasha på den. Hvis jeg resetter så går den til versjon 1.0.

Hold den reset knappen inne i 10-15 sec mens routeren er på, og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Prøver det. Men etter 30sek inne reagerer den fremdeles ikke. Det lyser hele tiden på "Lan 1" "WAN", ikke "WLAN". Og den ser ikke ut til å ta notis av at jeg holder inne reset-knappen. Ingen ting skjer rett og slett.

Skulle tro det lå inne firmware som det var mulig å hente frem i nødsituasjoner som denne!?

Lenke til kommentar

De fleste routere lar seg resette.

Står i så fall i manualen hvordan dette gjøres.

På linksys routere kommer man "videre" stort sett uansett.

Man holder der inne reset knappen i 30 sek, og setter nettverkskortet til 192.168.1.100 og 10mbit half duplex - så er man i gang igjen.

Lenke til kommentar

Ok.

"Man holder der inne reset knappen i 30 sek, og setter nettverkskortet til 192.168.1.100 og 10mbit half duplex - så er man i gang igjen"

-kjapt om hvordan man gjør dette? (sett bort fra reset delen! :cool: )

Håper for guds skyld det samme gjelder CNet routere!!

Litt rot i rekkefølgen på postene her, beklager det.

Routerens IP er 192.168.1.254 default ja. Sjekke default gateway hvor?

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar

om ikke noe annet virker, kan du åpne boksen å se om firmwaren kanskje kan ligge på en chip som kan vippes ut av sokkelen sin. om det er mulig, kan det hende du kan få kontakt med noen her på forumet, som har samme router som deg. så blir det å "hot flashe" den ødelagte chippen. om det vil virke, aner jeg ikke, men det virker på hovedkort.

ellers KAN det jo hende at det var noe i veien med routeren og du kan kanskje sende den i retur til webshoppen med merkelappen "sluttet å virke/får ikke kontakt med router".

Lenke til kommentar

Ok. Dette er status:

1. Uavhengig av hvor lenge jeg holder inn reset knappen og hvilken IP adresse jeg prøver kommer beskjeden om "Nettverksproblem"

2. Uavhengig av hvor lenge jeg holder inne reset knappen reagerer ikke routeren med så mye som et blink eller vink.

3. Jeg vet ikke hvordan jeg setter nettverkskortet til 192.168.1.100 og 10mbit half duplex. Noen som kan forklare?

4. Hvis jeg får ut chipen med firmware, hva skal til for at jeg kan få ny firmware på plass?? Jeg lukter "levere til forhandler" på dette punktet... og det bli min siste utvei!!

post-61-1126893978_thumb.jpg

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar

Skal vi se. Sånn ligger vi an akkurat nå...

1. I ipconfig står det -ikke noe- på default gateway når routeren er tilkoblet.

2. Hvis jeg setter default gateway til http://192.168.1.100 eller ***.0.1 osv. kommer beskjeden vedlagt opp uavhengig av hvilken adresse jeg vil koble meg til.

3. En viss kontakt er det likevel, for hvis jeg drar ut strømledningen av routeren popper "Network cable unplugged" boblen opp nede til venstre.

4. Jeg sitter å trøstespiser kjeks til den store gullmedalje mens jeg banner på finnsk!!

post-61-1126895967_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du kommer ikke inn via telnet?

gå på start..skriv cmd på run/kjør

skriv så i kommando vinduet: telnet 192.XX:XXX:XXX

altså ip adressen etter telnet kommandoen...se om du kommer inn på routeren da..

Har du next gentel?

Du må huske det at når du uppgraderer firmwaren kan det godt hende at alle instillingene dine går bak til standaren på "modemet/routeren" ..

Du kan prøve å sette en fast ip adresse....feks 10.0.0.2

så prøver du telnet kommandoen...på den faste ip adressen du har satt...

Lenke til kommentar

1. Uavnhengig av om jeg setter noen standard gateway eller automatisk kommer beskjeden "Connecting to 10.0.0.2 (eller respektive ip adresse jeg prøver)...Could not open connection to the host, on port:23 Connect failed"

2. Har MTU Link som isp.

3. Hva menes med "går bak standarden til modemet"??

Det er helt klart kontakt, men jeg kommer likevel ikke inn... Skulle tro det var mulig å resette på en eller annen måte! Slå hardt kanskje??!

Lenke til kommentar

Hei

DHCP serveren i routeren er ikke slått på ser det ut som.

Sett fast ip adresse på maskinen din.F.eks. 192.168.1.250

Gateway 192.168.1.254

Default adresse på den routeren er jo http://192.168.1.254

Slå så inn http://192.168.1.254 i internet explorer.

Ellers må du holde resetknappen inne mens du setter strømmen på,og hold inne i 6 sek.

Lykke til!

Endret av lnfof
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...