Gå til innhold

Rosa bilde på nytt skjermkort

Berrern

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert et splitter nytt XFX GeForce 7800GT i maskina mi. Ved første oppstart var skjermen rosa, så jeg sjekket at kabelen var ordentlig i, og ved å sjalte litt på kontakten (enden av skjerm-kabelen, som går inn i DVI->VGA adapteren) løste det seg.

Problemet er at plutselig blir skjermen rosa igjen, og jeg må bøye kabelen opp eller ned (forskjellig hver gang) får å få normalt bilde igjen. Ganske irriterende....

Jeg har testet skjermen på to andre PCer, begge med VGA utgang, og uansett hvor mye jeg bikker og sjalter kontakten, er bildet helt bra. Straks jeg plugger den i skjermkortet mitt, skjer dette.

Hva er galt? Er det skjermkortet? Det er jo helt nytt, og fungerer greit ellers.

Kabelen er faststøpt i skjermen, så det går ikke an å bytte den (men alle pinnene er hele).

Har nå funnet en "taktikk"; jeg bøyer kabelen oppover og skyver PCen helt inntil veggen (slik at kabelen holder seg oppover), og da fungerer det. Men da skal da ikke være nødvendig!! :( Med slikt press på kontakten ender jeg jo opp med å ødelegge enten skjermkort-utgangen, overgangen eller kabel-kontakten!?

Noen tips/råd/erfaringer? Mottas med takk!

Endret av Berrern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det høres så absolut¨ut til å være noe galt med skjermkortet ditt eller heller med kontakten på kortet.

Ja, er det jeg frykter og...

Kjøpte av PCUtstyr.no, er det noen som har erfaring med deres retur-ordning? Har ikke lyst til å være 3 uker uten skjermkort... Det er kanskje noen generelle regler rundt nettsjapper?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...