Gjakmarrja Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det finnes så mange versjoner av det spillet... at nå er det på tide og lage min egen Har tenkt litt på spillet og har noen spørsmål: 1: Når ballen går over brettet og kommer frem til den tingen den skal sprette av igjen, hvordan kan jeg regne ut gradene den kommer mot med slik at jeg kan sende den ut igjen i riktig vinkel? 2: Og når jeg vet vinkelen den skal "Skytes" ut igjen på hvordan sette det ut i praksis? Tenker på x og y kordinatene til ballen! Thankz for svar Lenke til kommentar
yonderboy Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Til en enkel pong trenger du egentlig ikke å regne ut noen vinkel. Det du trenger er en X-hastighet og en Y-hastighet. Når ballen treffer en hindring forandres fortegnet på hastigheten i den retningen som er vinkelrett på hindringen. Vinkelen blir riktig, siden vinkelen på vei mot hindringen = vinkelen på vei vekk fra hindringen håper du ble noe klokere av dette Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Til en enkel pong trenger du egentlig ikke å regne ut noen vinkel. Det du trenger er en X-hastighet og en Y-hastighet. Når ballen treffer en hindring forandres fortegnet på hastigheten i den retningen som er vinkelrett på hindringen. Vinkelen blir riktig, siden vinkelen på vei mot hindringen = vinkelen på vei vekk fra hindringen håper du ble noe klokere av dette Ikke dumt.... flott. skal prøve det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå