Overklokk Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Ser veldig bra ut:)Hvor lang tid bruker du sånn ca på noe sånt? Takker Går fort et par tre lange kvelder på et slikt bygg .... Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 har kommet litt lenger nå...... har byttet ut kompressor og kondenser. Kompressoren var defekt så jeg har satt inn en liten 3ccm isteden. Dette blir så absolutt ikke noen råtass av en kjøler men for de som vil ha litt minusgrader er den ideel Som dere ser er hele rammen forminsket litt også Kjører en test på den load nå og til å være så liten kompressor er jeg rimelig fornøyd med resultatet så langt. Kjører en FX57 @3100Mhz 1,55v og looper 3dmark01 i en halv time. Evap temp er da -16c Ikke noen rå klokke maskin men.... at du kan klokke lenger med en slik en med f.eks vann er det liten tvil om Nå gjennstår det en del kosmetisk, samt plexiglass etc. deretter havner denne på bruktmarkedet til salgs. (må selge unna noe for å finansiere nye prosjekter.) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Det ser jo vakkert ut da! Men hva er dimensjonene (lxB) på herligheten? Regner med at den er sånn noenlunde tilpasset "fotavtrykket" til et vanlig kabinett? Og da er det jo bare å "hugge hull" til gjennomføring av kjølehodet. Quanta costa, Overklokk? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Den rammen du bruker der, hvor fikk du tak i den, så meget enkel å jobbe med ut! Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Det ser jo vakkert ut da! Men hva er dimensjonene (lxB) på herligheten? Regner med at den er sånn noenlunde tilpasset "fotavtrykket" til et vanlig kabinett? Og da er det jo bare å "hugge hull" til gjennomføring av kjølehodet. Quanta costa, Overklokk? Hei, takker for feedback Skrue Målene er : B 22 L 48 H 28 med hjulene) Pris.... vet ikke helt enda... men blir den relativt strøken vil den nok komme på ca 3k.... Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Den rammen du bruker der, hvor fikk du tak i den, så meget enkel å jobbe med ut! Den er fra et AeroCool Lubiq kabinett Lenke til kommentar
smy Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 god temp får 3ccm pent er den også Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Den er fra et AeroCool Lubiq kabinett http://www.sento.no/index.html har jo også en "dullion" forskjellige aluminiumsprofiler som ganske sikkert kan benyttes? Passende hjørnebeslag er jo også å få tak i, uten at jeg har en link på rede hånd. Evnt eloksering av alu-profilene i en passende farge, er heller ikke avskrekkende dyrt! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Går det mye kjøleskap når du jobber Overklokk ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Sikkert ikke, kompressorer er jo handelsvare på de rette stedene! Danfoss pusler jo litt med slike ting.... Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 Sikkert ikke, kompressorer er jo handelsvare på de rette stedene!Danfoss pusler jo litt med slike ting.... Hehe ett og annet kjøleskap har nok måttet bøte med livet ja... men stort sett kjøper jeg mine kompressorer fra diverse steder i verden. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jaha, så det lar seg gjøre å bruke en kjøleskapskompressor også? I så fall er det vel snakk om å bruke litt andre gasser enn hva som vanligvis brukes? Nå har jeg fint lite greie på denne teknologien, men en "liten" kompressor, under de rette forholdene, er vel i stand til å generere høyere trykk enn en stor? Men det er mulig jeg er litt for "hydraulikk-orientert" her nå. Eller hva? Lenke til kommentar
moray Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Bare lurer på en ting. Trenger man noe sertifisering eller liknende for å holde på med slike kjølemedier? Hvis ikke, hvor får man tak i det? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Bare lurer på en ting. Trenger man noe sertifisering eller liknende for å holde på med slike kjølemedier? Hvis ikke, hvor får man tak i det? Du har vel strengt tatt ikke lov å koble de til strømnettet da dette er hjemmbygde greier som går på 230V?! Dette er da strømdelen.. om det er noen slike begrensninger på slike kjøleskap ting vet jeg ikke. Pent arbeid Overklokk. Men hvordan fikk du testet den? Den så ikke helt ferdig ut på det siste bildet, eller? Lenke til kommentar
moray Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Bare lurer på en ting. Trenger man noe sertifisering eller liknende for å holde på med slike kjølemedier? Hvis ikke, hvor får man tak i det? Du har vel strengt tatt ikke lov å koble de til strømnettet da dette er hjemmbygde greier som går på 230V?! Dette er da strømdelen.. om det er noen slike begrensninger på slike kjøleskap ting vet jeg ikke. Den delen av arbeidet er grei nok. Det jeg lurte på er om en vanlig dødelig som meg kan få tak i kjølemedier (gass) som R22, 410 eller hva de heter.. Og hvordan man fyller opp med trykk. (sorry for OT) Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Den delen av arbeidet er grei nok. Det jeg lurte på er om en vanlig dødelig som meg kan få tak i kjølemedier (gass) som R22, 410 eller hva de heter.. Og hvordan man fyller opp med trykk. (sorry for OT) r290(propan) kan man få ifra en gass grill, dette er vel det billigste alternativet så vidt jeg vet.. Kokepunktet ligger vel rundt -40grader? Når man fyller på så er systemet under vakum, dvs, man åpner bare opp så blir gassen i veskeform sugd inn i systemet.. @skrue: så vidt jeg forstår så er kjøleskaps kompressorer helt like de som ellers blir kjøpt fra danfoss osv.. grunnen til at men ikke kan ha en pc "inni et kjøleskap" er fordi kondenseren i kjøleskapet er underdimensjonert, og kan ikke holde temperaturen under konstant last, dermed kondenserer ikke vesken, og fæle ting skjer sikkert over tid Jeg vet ikke om en mindre kompressor (lav effekt) kan lage mer trykk, men den sender iallefall ikke vesken rund i kretsen like raskt som kraftigere, noe som fører til dårlig evne til å holde varmen lavt nede under last.. btw. håper dette stemmer, rett på meg du overklokk hvis noe er feil, er n00b vet du Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 spennende, håper en av dere lager en detaljert artikkel om hvordan dette fungerer, samt litt hva om og enn osv.. kanskje til og med linke til steder man kan få kjøpt? uansett spennende, lag gjerne flere i denne tråden Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Ja, det hadde vært digg om Overklokk kunne skrive en tekst om hvordan dette fungerer, rekkefølge på delene, åssen man fyller på kjølemedium osv. Har veldig lyst til å prøve og lage en sånn kjøler med propan etterhvert Eller så blir det peltier-waterchiller. Hvilket kjølemedium bruker du i denne kjøleren? Og er du "sertifisert" sånn at du kan kjøpe f.eks. r404a? Edit: Leste denne posten nettop: Om det viser seg at det kan være interesse for en liten guide på hvordan man bygger en singel fasekjøler ala Mach2 etc så kan det hende jeg lager en liten guide på dette også. Tror nok det er interesse for dette, ja Endret 23. september 2005 av Økonom Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Om det viser seg at det kan være interesse for en liten guide på hvordan man bygger en singel fasekjøler ala Mach2 etc så kan det hende jeg lager en liten guide på dette også. Tror nok det er interesse for dette, ja Ja, det hadde vært meget interessant! Da også hvor man kan skaffe de forskjellige delene. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hvor mange HK er den kompressoren? Er det noe fremgang i prosjektet? Endret 12. oktober 2005 av Økonom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå