PKA Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Tror jeg er i rett forum. Har problemer med en autorunfunksjon (på egen-brente plater). Nærmere forklart så har jeg Autorun.inf, som henviser til iconet (f.eks. ikon.ico), og til en batch fil som også ligger på rota av CD'en. Dette fungerer utmerket så lenge jeg putter CD'en i en maskin med Win2k, alt starter opp i riktig rekkefølge, og alt er bra.... MEN.....putter jeg CD'en i en Win9x maskin prøver den å kjøre kommandoene fra batch-fila i c:windows, istedet for på rota av CD'en, og der finner den selvfølgelig ikke resten av innholdet på CD'en. (Er klar over at jeg kan gå rundt dette ved å legge stasjons-bokstav foran komandoen, men da vil autorun kun virke dersom den aktuelle maskinen har CD'en som f.eks. D: .) Håper det er noen som vet hvordan jeg kan komme rundt dette problemet. -PKA- Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Hmmm.... hva med: ..brille.ico Tror det skal fungere. Lenke til kommentar
PKA Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 Mener du at jeg skal skrive < ..program.*** > inne i batch fila ? PKA Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Høyreklikk på .bat fila å fjern d som står i "Start i:" (eller prøv å skriv ".") Så endrer du i autorun.inf til OPEN=program.pif Har ikke prøvd d, men du kan jo sjekke d? :smile: Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Brenn imagefiler og test hva som funker. Så slipper du å bruke opp alle CD´ene dine.... Anbefaler "Nero Image Drive" for *.nrg (nero image) eller "Deamon Tools" for *.bin/cue (cdrwin mm.) Lenke til kommentar
eiga Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Det kan hende at du bruker en MS-kommando som ikke støttes av windows9X. Vet ikke om jeg har forstått problemet ditt rett, men dette er verdt ett forsøk: Øverst i bat fila skriver du dette: path = path; path = %path%;d:;d:icon; ....her slenger du på alle aktuelle mapper som trengs for å kjøre kommandoene(avdelt med :wink:. Selvfølgelig må du ta hensyn til at i win9x heter systemappen windows og i 2000 heter den winnt. Med dette mener jeg at du legger til søkeveier både for win9x og win2000(vil ikke øderlegge for hverandre om begge brukes). Det enkleste ville være å kopiere komandoene som brukes inn i en egen mappe på cd-platen og anngi denne mappen i path. Dette kan jeg dessverre ikke foreslå at du gjør, ettersom du kan bryte lisensen til MS som igjenn kunne være ett brudd mot Retningslinjene på forumet. Dersom dette ikke hjelper må du nok poste innholdet i batfilen så det kan bli enklere å hjelpe deg. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Quote: Den 2002-08-14 15:46, eiga skrev:path = path;path = %path%;d:;d:icon; ....her slenger du på alle aktuelle mapper som trengs for å kjøre kommandoene(avdelt med . hehe....glemte å skru av smilies på meldingen.... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Du kan jo også bruke programmet "askenv.exe" (finner du på nett). Spørre "Skriv inn stasjonsbokstaven til CD-ROM'en din:" Så tar du "%askenv%:mappefil.exe" :smile: Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Det burde jo være mulig at programmet kjørte ut i fra hvor det ble startet. "cd " kunne vært en løsning, men man kommer vel kanskje til c: istedet for c:windows da... I ei autorun fil er det ganske mye man kan spesifisere, kanskje den kan gjøre slik at .bat filen kjøres fra cd'ens rot uansett? Å gå ut i fra at d: = cdrom blir litt klumsete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå