Gå til innhold

Hvilken mus bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Logitech MX500 eller Microsoft Intelli Explorer 3.0

er to muser med tråd ja.. og intellimouse explorer er knapt og oppdrive lengre.

 

byttet faktisk ut min intellimouse v3 med en MX1000 her om dagen.. hadde da hatt intellimouse'a i nesten 6år.. så den begynnte bli litt sliten. :wee: men hvertfall, kjempefornøyd med MX1000'n, aldri vært noe stor logitech mus fan tidligere, men denne likte jeg.

 

skulle egentlig ha G7, men orka ikke vente.. :wee:

Lenke til kommentar

Herregud så vanskelig det er å holde seg til temaet for mange her da? :thumbdown: Når trådstarter spør etter trådløs mus så er han interessert i å få forslag på TRÅDLØSE mus!

 

Når det er sagt så ville jeg ikke annbefalt G7 siden den bare har en tommelknapp Skjønner ikke hva designerne har tenkt på der. Den eneste grunnen jeg kan tenke meg, er at de skal ha den på markedet en stund slik at folk kjøper den og når tiden er inne kommer de med en akkurat lik som har tre tommelknapper. Da tenker alle nerdene at "Den må jeg jo ha! Det har jo igrunn vært et hælvete med bare en tommelknapp"

 

MX1000 har tre tommelknapper og den mest geniale trådløse musa det er å spille med. Jeg bruker alle tommelknappene i spill. I battlefield2 har jeg f.eks "x" (flares og smoke) og "z" (ligge ned) på tommelknappene da jeg syntes de kan være litt vanskelige å treffe i kampens hete. Jeg har også "9" (fallskjerm) Dette gjør at jeg kan nå disse knappene lettere enn andre. Som f.eks G7-brukere :tease:

 

Dette er forresten hva tomshardware sier om mx1000:

In practice, transmission is never interrupted under normal use conditions. With the speed of Fast RF, the mouse is capable of transmitting its coordinates more than 125 times per second as compared to 50 for a conventional cordless mouse. The 125 figure is cited because it is also the maximum speed possible with the USB connection, and therefore there is no point in increasing it. In the final analysis, the MX 1000 communicates as rapidly as a corded mouse, and without latency.

 

http://www.tomshardware.com/consumer/20040924/index.html

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
trodde det var slik at man kunne trykke den inn fremme og bak, slik at den fungerte som to knapper..

Nei det er ikke slik desverre. De har isteden gjort det slik at du kan konfigurere rullehjulet til å virke i spill, men det er jo mye mere upresist og vanskligere å skifte på pekefinger-plasseringen enn å trykke med tommelen som du ikke bruker til noe annet uansett.

 

Men bare vent om et halvt års tid. Da kommer sikkert G9 eller noe slikt. Den har garantert tre tommelknapper i tillegg til konfigurerbar rullehjul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...