sgc Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Heisann Ser det er mange tråder her som gir folk løsningen på problemet med 24-pin psu og 20-pin atx at man må kjøpe overgang. jeg er ikke så dreven, men ganske dumdristig så etter inspeksjon valgte jeg å kutte av de 4 ytterste pinnene på 24-pin psu-forsyningen med tapetkniv slik at den passer inn i mitt 20-pin hovedkort. Spørsmålet nå er siden det ikke står oppgitt som en mulighet i psu-trådene... har jeg driti meg ut eller vil dette fungere utmerket. jeg sjekket én manual fra et 24-pin hovedkort, samt én manual fra 20-pin hovedkort, og når de 4 ytterste pinnene på 24-pin hovedkortet fjernes fra regnestykket fremstår de to atx-strømmottakerne som identiske. av denne grunn virket det logisk at dette kunne løses med tapetkniv Svar tas gledelig i mot! Endret 16. september 2005 av sgc Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det burde gå finfint du, så lenge du klarer å få pluggene på plass... Lenke til kommentar
sgc Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 takk for tilbakemelding. ok da kjører jeg på. legger inn ny info hvis det viser seg at ting skjærer seg Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Interessant! Har laga akkurat samme løsningen sjøl, men har tilgode å koble spenning på ekstrapluggen. Ville først forsikre meg om at alt er ok før jeg prøver meg videre. Ser frem til resultatet ditt! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Har sett flere PSU hvor pluggen er laget i 2 deler som er klipset sammen, slik at de 4 pinnene er enkelt å fjerne. Formålet med de 4 ekstra pinnene er å skaffe nok strøm til HK som trenger det, så for et 20-pins HK vil det ikke spille noen rolle. Lenke til kommentar
sgc Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 takk for alle svar! måtte låne bort agp-kortet mitt til en kompis som hadde blåst sitt 9800pro, så testen får vente litt, men hyggelig at datakyndige tar seg tiden til å berolige en noob :!: . mvh sgc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå