Romvesen Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Hei, kom nettopp hjem fra butikken etter og ha kjøpt SE W800i. Eneste jeg lurte på er ladingen, vil nemlig ikke ødelegge batteriet ellernoe. Så derfor, skal jeg lade mobilen spesielt lenge første gangen? Endret 16. september 2005 av Simskår Lenke til kommentar
Romvesen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 BUMP! Kan noen svare? Hadde vært greit med litt hjelp her. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Bumping av tråd er ikke lov! Og nei, du trenger ikke lade den ekstra lenge. Det holder med å lade den til lade lyset slår seg av. Du kunne også ha søkt litt om dette på egenhånd. Lenke til kommentar
Romvesen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Vel bumpen funket iallefall siden jeg fikk svar, var det bare før at man måtte lade den ekstra lenge første gangen? Takk for svar iallefall. Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Spiller vel i grunn ingen trille dette med lang lading lenger. Noen forhandlere anbefaler 12-15 timer første gang, men tror dette bare er "gammel vane"... Personlig lader jeg ALRDI 12-15 timer. Lader kun til den er ferdig ladet, og tar den i bruk. Og batteriet holder like lenge som alle andre batterier. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 En lader fortsetter ikke å lade selv om batteriet står i lenger enn det behøver. Og ett batteri behøver bare å lades til ladeindikatoren indikerer at det er ferdig. At det skal stå i x antall timer etter dette er bare en myte. Men flere mener at man skal lade batteriet helt opp og helt ut de første gangene man lader det for å oppnå full kapasitet. Men nyere batterier krever ikke at dette gjøres hver gang i hele levetiden da de er langt mindre sensitive for klattlading nå enn før. Men de første gangene kan det altså være en fordel. Og ikke bump er du snill. Vis litt tålmodighet og vent litt lenger neste gang du har lyst til å bumpe for å få flere svar Lenke til kommentar
Romvesen Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Skal bli, ble bare litt overivrig når jeg satt her med splitter ny telefon Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Er jo bare å lese i manualen - pleier å stå på de første sidene. Dersom det ikke står noen spesielle instrukser, betyr det at du ikke trenger å bry deg. Og du kan selvsagt bruke telefonen mens du lader Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg har en Siemens S65, og i bruksanvisningen stod det at telefonen skulle brukes uten å lades opp før bruk for å unngå å ødelegge batteriet. Samtidig hadde butikken som solgte telefonen lagt en lapp oppi esken hvor det stod at telefonen måtte lades opp før bruk for å ikke ødelegge batteriet. Så ifølge Siemens skulle IKKE telefonen lades opp før bruk, men ifølge butikken SKULLE det. Vanskelig å følge begge argumentene, men jeg valgteå lade den opp FØR bruk, gikk veldig bra det. Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 1) Lær deg å bruke søke-funksjonen 2) Jeg setter 1000 kr på at det står i manualen hvor lenge mobilen skal lades. 3) Bumping er imot retningslinjene. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg