MorePower Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...DB1B2070FE6EF2A Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Dette viste jeg fra før av da Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kan bekrefte at dette fungerer med beta 80-serie ForceWare drivere... Kommer mye mer spennende også... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Her er noen andre SLI ting fra 80-serie ForceWare som jeg kan bekrefte... - TV-ut og HDTV ut støtte med SLI - Som nevnt her. Mikse kort fra forskjellige fabrikanter, f.eks. SLI med kort fra ASUS og XFX, eller MSI og Gainward - Mikse sammen kort med forskjellig mengde minne, for eksempel 512Mb versjonen av 7800GTX (kommer snart) med 256Mb versjonen. - Mulighet til å slå på VSync i alle Direct3D og OpenGL applikasjoner - Dynamisk aktivere og deaktivere SLI, altså uten reboot - Støtte for Linux også! - Bedre og mer brukervennelig oppsett for å velge vanlig SLI eller SLI AA - Ytelsesøkning i de fleste spill, både vanlig SLI og SLI AA - Over 150 ferdig optimaliserte spill i SLI - SLI aktivert standard for alle spill (dette gjøres også i 75-serien) Mye spennende i vente med andre ord! Endret 17. september 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Kjekt. Å komme med noe slikt blir som å dolke ATI i ryggen mens de i følge ryktene ligger nede. Nivået for det tregeste kortetUten at det er bekreftet vil vi tro driverne vil justere hastighet for grafikkprosessor og minne ned til nivået for det tregeste kortet, slik at man også skal kunne benytte kort so har bedre spesifikasjoner enn Nvidias referansedesign. F.eks. for GeForce 6600GT er standard hastighet 500 MHz for grafikkprosessor og 1 GHz for minnet, men enkelte produsenter leverer produkter f.eks. med forbedret minne på 1,1 GHz eller mer. Jeg deler ikke PC World sin tro her. Dvs. jeg ser ingen grunn til at kortene må klokkes likt. Så lenge kommunikasjonen over SLI-broa er synkronisert (går på samme hastighet) så ser jeg ingen grunn til at f.eks minnet må gå på samme hastighet. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Kjekt. Å komme med noe slikt blir som å dolke ATI i ryggen mens de i følge ryktene ligger nede. Nivået for det tregeste kortetUten at det er bekreftet vil vi tro driverne vil justere hastighet for grafikkprosessor og minne ned til nivået for det tregeste kortet, slik at man også skal kunne benytte kort so har bedre spesifikasjoner enn Nvidias referansedesign. F.eks. for GeForce 6600GT er standard hastighet 500 MHz for grafikkprosessor og 1 GHz for minnet, men enkelte produsenter leverer produkter f.eks. med forbedret minne på 1,1 GHz eller mer. Jeg deler ikke PC World sin tro her. Dvs. jeg ser ingen grunn til at kortene må klokkes likt. Så lenge kommunikasjonen over SLI-broa er synkronisert (går på samme hastighet) så ser jeg ingen grunn til at f.eks minnet må gå på samme hastighet. Nei, men siden hele prosessen går ikke fortere enn det tregeste kortet, så er det vel like greit å bare skru ned hastigheten på det største kortet slik at man sparer både strøm og varmeutvikling. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Nei, men siden hele prosessen går ikke fortere enn det tregeste kortet, så er det vel like greit å bare skru ned hastigheten på det største kortet slik at man sparer både strøm og varmeutvikling. Jeg tror du må forklare det bedre for det er ikke sånn jeg ser på det. Jeg ser for meg at skjermbildet deles opp i 2 like store deler slik at hvert av kortene får hvert sitt "arbeidsområde". Normalt vil disse to delene være relativt lik i arbeidsmengde, aldri helt like siden grafikken alltid vil være ujevnt fordelt på skjermen. I praksis vil det ene kortet måtte vente på det andre i 50% av tilfellene, og i de resterende tilfellene må det andre kortet vente på det første. Hvis det ene kortet klokkes raskere så vil balansen forskyves slik at gjennomsnittlig FPS går litt opp. Dvs. det blir skjeldnere at det trege kortet må vente på det raskeste. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 En liten drøm hadde vært at det kraftigste kortet tok mer enn 50% av skjermbildet og det andre tok mindre. Slik at de arbeidet i forskjellige hastigheter men det kraftigste kortet tar eks 60% av arbeidet og det mindre kraftige tok 40%. Sånn så blir det ikke forskjellige FPS, siden det kraftigste kortet får mer å gjøre. Dette vil jo være optimalt. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg deler ikke PC World sin tro her. Dvs. jeg ser ingen grunn til at kortene må klokkes likt. Så lenge kommunikasjonen over SLI-broa er synkronisert (går på samme hastighet) så ser jeg ingen grunn til at f.eks minnet må gå på samme hastighet. Jeg kan også bekrefte at klokkefrekvensen på kortene ikke trenger å være lik. JEg kjører et SLI opp sett med nVidia sitt refferanse 7800GT kort, det ene er klokket 450Mhz, og det andre 400Mhz på GPU. Lasten deles mellom kortene av driveren. Hvis du kjører uten SLI-brua mister du mellom 20 og 30% av ytelsen forresten... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Lasten deles mellom kortene av driveren. Hvis du kjører uten SLI-brua mister du mellom 20 og 30% av ytelsen forresten... Selv med PCIe x32? Endret 17. september 2005 av Macfan Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Lasten deles mellom kortene av driveren. Hvis du kjører uten SLI-brua mister du mellom 20 og 30% av ytelsen forresten... Selv med PCIe x32? Det er jeg ikke sikker på, platformen jeg tester på har kun to x8 slotter når jeg kjører SLI, ikke to x16 sloter som det nye "high-end" nForce4 chipsetet har... Vet at noe av problemene med å kjøre uten SLI bruen er latency på PCI Express. En viktig del av selve SLI hardwaren i GPU er ett full-duplex interconect mellom GPU'ene (MIO kaller nVidia det) som har meget høy hastighet, og lav latency. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå