tes Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg trenger en bærbar som er billig, innholdsrik med lavt støynivå. (Ole Brumm regel?) Skal ikke brukes til tunge oppgaver eller spill. Surfe på web, kjøre presentasjoner osv Har sett på denne: HP Pavilion ze2247 Den har alt inkl bluetooth. eller denne: Tundra 1557E Centrino - Intel P-M 1.7GHz Heller litt mot HP'en siden den inneholder blåtann og er finere å se på. I tillegg så virker Tundraen litt crispy/dårlig chassis Fordelen med Tundraen er at den har høyere ytelse. Har dere andre i samme klasse? Ønsker å bruke 8 eller 9000 bølls på dette Lenke til kommentar
strez Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 smaken er som baken sies det, jeg synes i alle fall at tundraen er tøffere enn hp'en. Uansett utseende ville jeg gått for tundraen. Selv om HP-maskinen har dobbelt så mye RAM tviler jeg på at du vil merke det noe særlig med ditt bruk. Det du imidlertid vil merke veldig godt, er at 1024*768 (oppløsningen på hp) blir utrolig smått i lengden. Arbeidsflaten på tundraen (1400x1050) ganske mye herligere. Lenke til kommentar
ProDeluxe Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 hei! Har selv tundra pc'n du snakker om å er kjmpe fornøyd med den ! Den har god oppløsning på skjermen i tilleg til en god skjerm. Spør du meg hadde jeg gått for tundraen med en gang Lenke til kommentar
tes Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Se det jah! Så dårlig oppløsning er kanskje ikke bra Finnes det pc'er med blåtann og bedre oppløsning enn HP'en? Noen som vet? Lenke til kommentar
Jallamannen Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 se på nx6110 eller nx6125.. mye mer solide pcer, og meget pene å se på. Bedre enn alle plastikk fantastikk pcene som er der ute. Har kjøpt en til min søster, og bestillte 6125 til meg selv i dag. Kjempepc! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 se på nx6110 eller nx6125.. mye mer solide pcer, og meget pene å se på. Bedre enn alle plastikk fantastikk pcene som er der ute. Har kjøpt en til min søster, og bestillte 6125 til meg selv i dag. Kjempepc! Redd jeg må skuffe deg der da jeg har hatt NX6110 og det er vel så mye plastikk følelse på den gitt, samt at vifta går konstant... (har hatt Thundra også) ville helt klart gått for den. Lenke til kommentar
tes Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Filler... Nå er jeg rådvill! Er skikkelig i shoppehjørnet, men finner ikke noen som passer. Vil ha oppløsning > 1024X768 Den skal ikke være en "plastikk lefse" (som jeg har forstått at 1557 er) HP'en har alt, men rævva oppløsning. Er jeg nødt til ofre en dugende skjermoppløsning når den skal være så billig? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Vil ha oppløsning > 1024X768 Vil du oppløsning opp mot XGA? Hvorfor sier du da at HP har ræva oppløsning? Og ja, vil du ha billig maskin så må du nok ofre oppløsningen. Ellers kan du gå for Tundra. Det er den billigste bærbare jeg har sett som har bra oppløsning. Lenke til kommentar
tes Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Er det mulig å gjøre endringer på dette tilbudet http://www.psdata.no/ps.asp?it=113104&mlevel=130500 ? Jeg kunne tenke meg innebygd bluetooth og Compact Flash stasjon Er det mulig? Hvor mye må jeg ut med? Nå fant jeg akkurat ut at Whitebox er samme greia.. Hva med denne? Modell: CL65 Basis oppsett: "OTTO FANTASTICO JULI" CentrinoT ALVISO teknologi Intel® 915GM Express Chipset 15.4" WXGA+ Skjerm 1280x800 15.4" WSXGA+ Skjerm 1680x1050 Intel® Xtreme Graphics 128MB Grafikkort Intel® Pentium M Sonoma prosessor 3 x USB 2.0 Porter, 1 x Firewire VGA OUT, HiFi Speakers for digital sound 10/100/1000 Mbit nettverk Intel® Pro/Wireless 2915ABG 54Mbit Innebygget SD/MMC/Memory Stick kortleser TV-Out (S-VHS) , 56K modem UtsalgsPris: 5995,- eks moms Processor: Sonoma/Alvisio CPU 533MHz Chipset: Intel® 915Express Chipset FSB 533Mhz Memory: DDR 3200 400MHz Video: Intel® Xtreme Graphics 128MB Grafikkort or ATI X600 PCI Express Display: 15.4"WXGA 1280*800 resolution or 15.4"WSXGA 1680*1050 resolution Storage: 40GB to 100GB Harddisk PCMCIA: 1 type III pcmcia card slot Audio: Harman Kardon HiFi Speaker system with integrated subwoofer Expansion Ports: Docking Station Bil adapter Link til Otto Fantastico på whitebox.no Er Sonoma prosessor god knall? Endret 16. september 2005 av tes Lenke til kommentar
Jallamannen Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Gå for nx6125 til 10.700 hos mpx. Da får du god skjerm, bra prosessor, kortleser ++++ Skikkelig byggekvalitet, og god skjerm:-) Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Er det mulig å gjøre endringer på dette tilbudet[url=http://www.psdata.no/ps.asp? Nei det ikke mulig å gjøre endringer på det tilbudet, men man kan kjøpe blåtannadapter som plugges inn i usb eller pcmcia portene... Når det gjelder Witebox så har dem side opp og ned med kritikk, så gjør et søk på witebox her på forumet så er det høyst mulig du ikke vil handle der... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Gå for nx6125 til 10.700 hos mpx. Da får du god skjerm, bra prosessor, kortleser ++++ Skikkelig byggekvalitet, og god skjerm:-) Hvordan vet du dette når du selv måtte be om tips om denne maskinen?? Jeg syntes verken byggekvalitet eller skjermen er noe å hoppe i været for Endret 16. september 2005 av Jada-jada Lenke til kommentar
T.Vercetti Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Gå for nx6125 til 10.700 hos mpx. Da får du god skjerm, bra prosessor, kortleser ++++ Skikkelig byggekvalitet, og god skjerm:-) Hvordan vet du dette når du selv måtte be om tips om denne maskinen?? Jeg syntes verken byggekvalitet eller skjermen er noe å hoppe i været for byggekvaliteten på denne pc'en har jo blitt fremhevet i så og si alle tester. Så der tror jeg hp maskinen er ganske så bra Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 byggekvaliteten på denne pc'en har jo blitt fremhevet i så og si alle tester. Så der tror jeg hp maskinen er ganske så bra Nå var ikke dette en test av produktet men en sammenligning av produkter i den prisklassen... Når det gjelder byggekvalitet så har jeg hatt NX6110 som er av samme chassie (solgte etter to uker), og den er ikke noe bedre bygd en 1557 modellen (hatt den også) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Tundra: 3-4 timer (?) HP: 1-2 timer... Det er alltid en bakside med medaljen. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Er Sonoma prosessor god knall? Sonoma ER Pentium-M prosessor. Det vil si, bra batteritid, og lite varmeutvikling. Og når det gjelder whitebox maskinen så kan du ikke sammenligne den med Tundra. Det er to helt forskjellige maskiner. Lenke til kommentar
tes Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Takk for mange gode innspill. Det er ikke bare morro å kjøpe ny bærbar når en ikke vet hva det dreier seg om.. Jeg føyer meg i rekken av mange 1557-kjøpere. Pengene jeg har til rådighet gjorde at dette virket som det beste valget. Den har god oppløsning, lavt støynivå, gode ytelser i test og god batteritid. Nå er det bare å vente på postmannen Savner blåtann og den kunne godt sett/følt finere ut. Får se om jeg finner en liten BTdongle (har en stoor ifra før) Thank you and good night! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå