Black Star Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 En datamaskin er laget for at brukerne selv kan sette inn nye komponenter og oppgradere. Du bryter derfor ingen garanti ved å åpne datamaskinen selv om du bryter et klistremerke (som bare er satt der som uriktig skremselspropaganda). Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Altså eg kjem meg ikkje til der det står windows XP og det er ein sylinder der tre blåe prikkar som går framover er. Forstår dokke kva eg meina? Og når er eg i windows? Etter at eg har trykkt på e for å reparere windows kjem eg til ein plass der eg har to valg, enten å trykke 2 for windows eller 1 for noke anna. Der er windows D:. Endret 17. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 windows kan man legge på hvilkensomhelst partison barer den er bootbar. det eneste man trenger på C: er noen opstartsfiler som bl.a. forteteler hvor windows ligger. jeg hadde windows 98 på c: og xp på d: nå bruker jeg bare xp. Etter at eg har trykkt på e for å reparere windows kjem eg til ein plass der eg har to valg, enten å trykke 2 for windows eller 1 for noke anna. Der er windows D:. har du prøvd begge valgene - bare for å se om det virker. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 har du prøvd begge valgene - bare for å se om det virker. Har egentlig ikkje gjort det enda...skal prøve no eg. Lenke til kommentar
tommkarl Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 en kompis ba meg om hjelp med det samme problemet som deg. Jeg satte disken hans i min maskin og da fant mitt os (XP)automatisk feil på hans disk ved oppstart. Mener det stod at filene hans ble indeksert på nytt eller noe..... Bottom line: Når disken var montert hos ham igjen virket den som før uten annen hjelp en at den hadde vært med på en boot hos meg..... hvorfor dette oppstod i utgangspunktet aner jeg ikke, men det har virket hos ham siden uten formatering..... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Dette er ikkje NOE problem i det hele tatt. Sett i windows-CDen igjen, og velg installer igjen. Drit i reparer-valget, for å bruke det trenger du mere kunnskap enn du har uansett. Etter en stund vil du få spørsmål om du vil oppdatere windwos som allerede finnes på maskinen. Svar ja på det valget og len deg tilbake. Da skal windows bli oppdatert og alt skal virke som før. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Det her er litt merkelig...det forandra seg nesten heile tida..i stad var der 3 valg og no berre 2.. 1: C:\PRDSMING 2: C:\WINDOWS No står der det ovanfor. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Da skal windows bli oppdatert og alt skal virke som før. Sikker på det, før eg veit ordet av det kan no dataen bli formatert... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Innstallasjonsprogrammet formaterer ingenting uten at du velger det. Dersom du prøver å formatere må du bekrefte tre ganger før det skjer noe. Så lenge du leser det som står på skjermen før du velger noe så er det helt idiotsikkert. Lenke til kommentar
nosto Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Da skal windows bli oppdatert og alt skal virke som før. Sikker på det, før eg veit ordet av det kan no dataen bli formatert... trykk f8 når pcen starter opp.så velger du siste fungerende innstiling.tror jeg Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 Dragavon Skrevet 18/09/2005 : 09:32Dette er ikkje NOE problem i det hele tatt. Sett i windows-CDen igjen, og velg installer igjen. Drit i reparer-valget, for å bruke det trenger du mere kunnskap enn du har uansett. Etter en stund vil du få spørsmål om du vil oppdatere windwos som allerede finnes på maskinen. Svar ja på det valget og len deg tilbake. Prøva dette eg... Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 1.Tok på installere windows 2.Lisensavtale for windows: tok på jeg er enig.. 3.1Så kjem eg til: trykk enter for å installere windows XP på valgt partisjon 3.2 Trykk P for å opprette en partisjon på det upartisjonerte området. 3.3 Trykk R for å slette valgt partisjon. Nedanfor der står det: -: Partisjon1 <EISA-programmer> 3091MB <1794 MB ledig> C: Partisjon2 <C: harddisk> [NTFS] 235383 MB <140676 MB ledig> Skal eg ta på partisjon 2 og installere windows på den partisjonen?? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Ta og ring komplett ang. garantimerket du 33471440 Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) BigJackW Skrevet 18/09/2005 : 10:46Ta og ring komplett ang. garantimerket du 33471440 Meinte med det talet da? Er det nummeret til dei det kanskje? Går det ann å ringe til dei i dag eller har dei stengt?? Endret 18. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Tviler på at det er noen som svarer på en søndag, selv om jeg mistenker at det er folk på jobb der. Har fått varer, bestilt søndag ettermiddag, pakket natt til mandag et par ganger. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) 1.Tok på installere windows2.Lisensavtale for windows: tok på jeg er enig.. 3.1Så kjem eg til: trykk enter for å installere windows XP på valgt partisjon 3.2 Trykk P for å opprette en partisjon på det upartisjonerte området. 3.3 Trykk R for å slette valgt partisjon. Nedanfor der står det: -: Partisjon1 <EISA-programmer> 3091MB <1794 MB ledig> C: Partisjon2 <C: harddisk> [NTFS] 235383 MB <140676 MB ledig> Skal eg ta på partisjon 2 og installere windows på den partisjonen?? Velg partisjon 2, og så trykke enter. (ikke rør P eller R) Dersom windows tidligere var instalert på C: vil du få beskjed om at windows mappen finnes fra før. Da kan du velge å likevel fortsette å instalere. (C:\windows blir slettet men der ligger det vel sjelden ting som er viktige å ta vare på) Du får vel også en advarsel om at det er mulig at du mister "dine dokumenter". Har for sikkerhets skyld brukt å velge ett annet brukernavn en det jeg hadde før. Vet ikke om det er nødvendig, men har da ivertfall berget mine filer. Edit: Det tryggeste for å berge filene vil vel likevel være å sette hardisken inn i en annen, og kopiere det du vil beholde. Endret 18. september 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Sigurd2: Men..det er fleire brukarar enn ein da på dataen har dette noke å sei? No har eg komt til: Skal gjeldandes filsystem vere som det var fra før? Og der er to andre alternativ med å formatere men det skal no ikkje eg da. Endret 18. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Gikk vidare med den gjeldande eg..no tek eg: Trykk S for å bruke mappen og slette Windows-installasjonen som allerede finnes i mappen. Det er vel det rette? Eller trykk ESC for å bruke en annen mappe men det skulle eg vel ikkje gjer... Der står også: Alle filer, undermapper, brukerkontoer, programmer og innstillinger for sikkerhet og skrivebord for den Windows-installasjonen vil bli slettet. Kva forsvinner då? Forsvinne bilde og slikt? Endret 18. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Gikk vidare med den gjeldande eg..no tek eg: Trykk S for å bruke mappen og slette Windows-installasjonen som allerede finnes i mappen. Det er vel det rette? Det er det du ikkje skal gjøre Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 18. september 2005 Forfatter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Vel eg har ikkje gjort det enda da...altså å ta windows i samme mappa. Men eg tok den gjeldande da. Endret 18. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå