Anders Voldsund Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Har eit stort problem med dataen. Satt og spelte Battlefield 2 då heile dataen klikka og starta på nytt. Då stod det at det mangla ei windows fil som dataen altså trengte. Så Stod det noke eg ikkje huska, om å trykke "r" når det va i oppstarten eller noke sånnt. Så funka ikkje det ,så eg starta med å gjenopprette dataen. Etter ein lang stund, ca 30-45 minutt trudde eg dataen hadde slutta uanstett den surra og gikk. Der stod gjenoppretter brukerdata og innstillinger lenge så eg restarta dataen. Når eg då skulle starte dataen kom eg meg ikkje til der eg ser der står windows når ein sann blå strek går framover eit par gongar. Men det berre kom ein strek oppe i venstre hjørne. Etter dette har eg prøvd å boote frå windows CDen. Og etter ei stund står det om eg vil installere windows, reparere windows eller starte maskina på nytt. Då trykke eg på reparere for eg vil jo ikkje miste alt på disken heller. Og der står det om eg vil logge på D:windows og to andre. Når eg trykke på windows står det at eg må skrive inn administrator passordet, som eg ikkje veit. Trenge veldig hjelp..har 2 søstre som ikkje har bilda sine på ein anna plass enn på dataen, og dei vil ikkje miste alle bilda sine. Så ver så snill..spør meg om det er noke meir informasjon eller andre ting eg trenge å forklare bedre. På forhand Takk.. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Funker det ikke å starte maskinen med Window cd'en inni cd-rom'en heller? Altså, du booter ikke fra cd'en, du bare lar den gå videre. Er det ikke du som er administrator på maskinen? Evt. prøv intet passord. Evt. løsning: Koble til harddisken på en annen maskin, ta ut nødvendig informasjon, så formater. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Nei,det funkar ikkje med å berre la den gå vidare med windows CDen. Og det funkar heller ikkje med blank på administrator passordet. Men å ta ut harddisken kan no gå. Men går garantien på dataen då visst eg opna dataen? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvis det er en slik HP-pc eller noe lignende, men klistremerke foran døren (Slik at når du åpner døren, brytes klistremerket), så mister du nok garantien er jeg redd. Men hvis det ikke er noe slik "tull" der, så kan du fjerne harddisken, overføre dataene du trenger til en annen maskin, så sette inn harddisken i maskinen igjen, uten at noen kommer til å merke det. Hvis du forstod hva jeg mente. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Vel..det er ein komplett pc da som komplett har bygd. Sånn pc bygger. Går garantien på komplett dataen då? Den er 3 månader gammel. Og den har eit grønt "OK" klistermerke bak kabinettet. Viss eg opnar kabinettet blir det klistermerket brutt. Endret 16. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Der hvor du skal skrive passord kan du prøve å skrive Admin. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Vel..det er ein komplett pc da som komplett har bygd. Sånn pc bygger.Går garantien på komplett dataen då? Den er 3 månader gammel. Og den har eit grønt "OK" klistermerke bak kabinettet. Viss eg opnar kabinettet blir det klistermerket brutt. Tjaa ? har du så mange valg da ? Ta ut disken og sett den som en slave i en annen maskin, hent ut info og formater. Du kan jo ringe til Komplett/support og spørre mer ang. garanti, det går sikkert bra... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Ta det klistremerket forsiktig av, så feste det på samme plass igjen? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Der hvor du skal skrive passord kan du prøve å skrive Admin. Eller Administrator, enten med liten eller stor a/A.. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Det er veldig vanskelig å ta av klistermerket uten at det blir ødelagt da... Gikk ikkje ann å skrive Administrator....Admin eller administrator Det går vel bra å berre sende inn mail til [email protected]. Endret 16. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 hadde det samme problemet som deg, satt og spilte HL2, plutselig så bare frøys dataen og jeg måtte restarte den, det første som skjedde var boot rekkefølgen på hdene mine var forandret, osdisken var blitt plassert nederst, slik at jeg måtte inn i bios og ordne på det igjen, deretter fikk jeg samme feilmelding som deg at det var feil med system folderen i windows og måtte sette inn windows cden og trykke r i åpningsbildet, men når jeg satt inn cden så fant den ikke noen windows installasjon, den ville bare formatere og innstallere på nytt. ja ja synd jeg ikke hadde tatt image jeg tenkte jeg da, nå har jeg innstallert windows på nytt, og husket å ta image av os partisjonen Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Så eg har egentleg berre to val.. 1. Formatere ei muligheit eg ikkje vil bruke med det fyrste...og 2 2. Ta ut harddisken og sette den inni ei anna maskin for så å ta ut det eg vil ha. Vil helst ikkje gjere det andre visst garantien går da. Dette er egentleg det eg kan gjere, forstår eg dokke rett no? Lenke til kommentar
christt Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 En scandisk fra boot cd med støtte for nfts vil kanskje fikse biffen. Har opplevd akkurat det du forteller der. Eventuelt kan du jo installere en ekstra windows installasjon på samme harddisk. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 En scandisk fra boot cd med støtte for nfts vil kanskje fikse biffen.Har opplevd akkurat det du forteller der. Eventuelt kan du jo installere en ekstra windows installasjon på samme harddisk. Kan du forklare litt grundigare...kan ikkje so masse om sånnt. Kordan eg gjer det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Kan du forklare litt grundigare...kan ikkje so masse om sånnt.Kordan eg gjer det? Når du kommer fram til der du får spørsmålet om administrator passordet, ikke skriv noe, trykk bare enter. Da får opp C: skriv chkdsk og trykk enter, så kjører den i gang scandisk.. EDIT: leif.. Endret 17. september 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Når du kommer fram til der du får spørsmålet om administrator passordet, ikke skriv noe, trykk bare enter. Da får opp C: skriv chkdsk og trykk enter, så kjører den i gang scandisk.. Skal prøve det eg... Endret 17. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Der står "volumet ser ut til å være i god stand og ble ikkje kontrollert bruk /p visst du likevel vil kontrollere volumet." Kva skal eg gjere no da? Edit: Nei eg fekk det til skreiv D:\Windows>chkdsk /p Og no helde den på med å kontrollere. Eg restarta dataen etter at det var ferdig men det var fortsatt det samme problemet. Endret 17. september 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Har du antivirus program? Har det sjekket med det? Eller prøv med F8 under oppstart, og velg "siste fungerende konfigurasjon" eller noe i den duren... Går ikke det prøv å gå i "sikker modus" og prøv chkdsk derfra om du kommer deg dit.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 D:\Windows>chkdsk /p Du har Windows på partisjon D:? Windows legger jo seg alltid i C: At du har Windows på D: rimer jo ikke... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Og Windows har fin liten sak, om du kommer deg inni Windows gjør følgende: Start->kjør->sfc /scannow Denne kommandoen validerer systemfilene dine og retter opp eventuelle feil, men du får ikke beskjed om hva den har gjort, og det er normalt EDIT: Du trenger Windows cden din for å få til dette! EDIT2: leifet.. Endret 17. september 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå