Gå til innhold

En Online Ordbok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei,

Jeg vil lage en online ordbok som www.farsidic.com eller www.tritrans.net med PHP. Er det noen som kan hjelpe meg det? :yes:

1: Gå til din nærmeste bokhandler og kjøp deg en ordbok

2: (valgfritt) Opprett en database med alle ordene i boken og lag et søkescript i PHP.

Fra spøk til alvor, så var ikke det over helt spøk. Du må nødvendigvis få ordene fra et sted, og jeg har INGEN planer om å skrive de av fra en ordbok. :lol:

Lenke til kommentar

Jeg satt å vurderte så smått en gang å lage et system som crawler nettet og finner ord (via en algoritme) som legges i en database, som igjen kan utvides av personer etterhvert. Blir ikke akkurat en direkte ordbok, men det er jo en måte å gjøre det på...

Men uansett må ordene inn på en eller annen måte.. ;)

Lenke til kommentar

Dette vil kanskje være den skittneste måten, menmen:

En person søker etter et ord, og php sjekker i databasen om orde ligger der oversatt. Hvis ikke så tar den å kobler opp mot en ordbok (som du stoler på) og parser infoen derfra og inn i databasen. Vips så vil ordboka di utvide av seg selv :)

Endret av Zic0
Lenke til kommentar

En person søker etter et ord, og php sjekker i databasen om orde ligger der oversatt. Hvis ikke så tar den å kobler opp mot en ordbok (som du stoler på) og parser infoen derfra og inn i databasen. Vips så vil ordboka di utvide av seg selv :)

ja, men hvordan skal man programmere det? :dontgetit:

Lenke til kommentar
En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

En god emnetittel?? :ermm:

har ingen peiling! hjelp meg :hmm:

Lenke til kommentar

ja, men hvordan skal man programmere det? :dontgetit:

Det vil værte helt ulovelig, også av de som skulle hjelpe deg å lage et slik script

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
:nei: er ORD kopibeskyttet materiale?

jeg skjønner ikke! hvis man vil lage en liten ordbok, bør man be om tillatelse? :lol:

så ingen vet hvordan man programmerer en slik ordbok? :ermm:

Ord er ikke kopibeskytta, det ville jo vært sykt teit.. Men, å rappe de rett fra en side som selv har fått ordene på en måte (sammsynligvis skrevet ut av en ordbok) ville vært ulovlig. Hva ville du ha syntes om du hadde sittet i en uke og skrevet av en ordbok, og så kom en tosk med et fint PHP-script og bare lastet hele siden din inn i en database og brukte det som sitt eget?

Lenke til kommentar
Ulovelig? hvorfor det? hva mener du med det?

Fordi du kopierer kopibeskyttet materiale.

jeg skjønner ikke! hvis man vil lage en liten ordbok, bør man be om tillatelse? :lol:

ØH? Hehe, så hvis jeg forstår deg rett kan man også kopiere hele tekster fordi det bare en enkle ord?

Da blir det vel det samme med lyf og bilde. Stjeler man en pizel i gangen er det ikke kopiereing :D

Edit: pizel og lyf skal være pixel og lyd :p

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Ulovelig? hvorfor det? hva mener du med det?

Fordi du kopierer kopibeskyttet materiale.

ØH? Hehe, så hvis jeg forstår deg rett kan man også kopiere hele tekster fordi det bare en enkle ord?

Da blir det vel det samme med lyf og bilde. Stjeler man en pizel i gangen er det ikke kopiereing :D

Edit: pizel og lyf skal være pixel og lyd :p

you gotta be kiddin me! :lol::lol::lol:

det er forskjell mellom ord og settninger :w00t: ... og i en ordbok kan man bruke ORD, helt gratis! :thumbup:

det blir ikke det samme med lyf og bilde, DUDE :no:

Lenke til kommentar
Masse smilefjes og litt tekst.

At du tok innlegget mitt dønn seriøst er skremmende. Du har IKKE lov å kopiere fra ordboka. Selv om du tror det bare er mange selvstendige ord i ordboka, og at du dermed kan bruke "copy-paste" i clue, forandrer det ikke det faktum at noe faktisk har brukt tid og krefter på å lage denne ordboka og samtidig har lagd noe som er beskyttet materiale.

Det BLIR det samme som med lyd og bilde. En setning består av ord. Et bilde består av pixler. Begge bygger opp noe som til slutt blir beskyttet av lover.

Og vet du forresten hvordan ordboka er blitt til? (Hint: Forfatteren gikk ikke inn i clue og satte sammen ordboka).

Lenke til kommentar

Du har IKKE lov å kopiere fra ordboka: hvem sier det? bevis det hvis du kan! da kan vi kanskje bli enig om noe! ORD HAR INGEN EIER!!

hvordan ordboka er blitt til? (Hint: Forfatteren gikk ikke inn i clue og satte sammen ordboka): DET ER IKKE EN BOK! en liten ONLINE ordbok!

En setning består av ord. Et bilde består av pixler; akkurat, der har vi det! jeg skal ha setninger, BARE ORD, skal ikke sette dem sammen slik at de blir beskyttet av LOVer og alt det der!!!

Is: یخ

Mat: غذا

Idiot: احمق

Masse smilefjes og litt tekst.; Dette gjør det letter for deg å komme ut av LOVE-****

capich? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...