sofarot Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Internatet UK blir enda "værre"! Strengere, tøffere osv... Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 det som er bra da... god gammal engelsk disiplin er tingen Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det kræsjer jo såklart med fotballen. Men det går vel i reprise på lørdag? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Argh! Glemte helt av det det begynte i dag, var det noen som så det? Fikk med meg de 10siste minuttene av programmet og det var andre boller enn det Norge hadde og by på. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Så mesteparten av det. Syntes ikke 'Internatet' så så ille ut. "Ånei vi må ta tran" liksom. Men ble litt skremt av "That'll teach 'em" (som det visstnok het på originalspråket), det var som du nevnte andre boller. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Syns igrunn ikke det var så annerledes, bnortsett fra innlosjeringen. De ble stilt ovenfor de samme kravene som de norske, og fysisk avstraffelse er også her avskaffet. Syns også de engelske barna virket noe barnsligere enn de norske. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg så det, kan bli gøy dette da. Men om det er så mye anderledes enn det norske vil tiden vise. Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Håper vi får se mer tårer, smerte og generell misstrivsel! Den norske versjonen var jo alt for snill . Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Arh, dette skal bli morsomt å få med meg! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Er det UK som har gått før den norske ? For jeg så på "That'll teach 'em" på en eller annen kanal for en GOD stund siden Lenke til kommentar
So|o Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Er det UK som har gått før den norske ? For jeg så på "That'll teach 'em" på en eller annen kanal for en GOD stund siden 5201390[/snapback] Jepp, den norske er basert på den britiske. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Begynte å se på Internatet UK i går, men jeg har fått nok av internatet...Ga opp etter en halvtime! Det hadde jeg nok gjort med det norske også, hadde det ikke vært for at Magnus var med Lenke til kommentar
GeO Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Måtte jo nesten se That'll Teach 'Em i går. Vil si at forholdene her var betraktelig hardere enn de på Løvenborg skole. Lærerne var strengere, rektoren eldre og husmoren enda fetere. Jeg må innrømme at selv om jeg godt kunne tenkt meg å være med i Internatet, er jeg allerede skeptisk til denne serien her. Tror dette kan bli drøyt. Noe av det mest overraskende var å høre at spanskrør var tillatt i engelsk skole til en gang på 90-tallet, samt at det i serien faktisk ble brukt fysisk avstraffelse i form av tvangsdusjing i kaldt vann. Tenkte ikke det var lov, tross alt. Ellers er det liten tvil om at Internatet var en grundig kopi av den engelske originalen. Serien startet jo på akkurat samme måte, med en matteprøve for fem år yngre elever, hvor 17 av de "moderne" elevene strøk. Ganske godt gjort, selv om det selvsagt er en viss forskjell på brøkene 17/20 og 17/30. Tror jeg kommer til å følge med litt på dette her. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg synes That'll teach them ble litt for overdrevet og manisk. Var jo masse skriking og ubegrunnet maktmisbruk hele tiden. Det eneste gøyale var mattelæreren. Jeg ble nesten deprimert av å se hvor tungt flesteparten av elevene hadde det (hva de tenkte om situasjonen selv), og spesielt hvor dårlige de var i matte. F.eks er flere tilfeller av hjemlengsel etter kun én dag er ikke normalt. Lenke til kommentar
Toiletpaper Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Synes de burde lage en ny serie !! Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Blir det no reprise? Jeg var med Går jo bare reprise på den som var året etter, Feriekolonien. Endret 6. april 2011 av krizkriz Lenke til kommentar
Toiletpaper Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Blir det no reprise? Jeg var med Går jo bare reprise på den som var året etter, Feriekolonien. Var du med i internatet? ;o Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Jau, var bare med i to episoder da. X'en jeg var sammen med på den tida var med, også ble vi filmet da vi var på besøk og siste dagen da de skulle hjem igjen. Endret 6. april 2011 av krizkriz Lenke til kommentar
Toiletpaper Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kult, håper TvNorge sender dette i reprise!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå