Becks69 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hei Har et ASUS a7v880 hovedkort og en WD 80GB harddisk som ikke helt samhandler. Tingen er at ved oppstart (når den sjekker IDE-tilkoblinger) bruker den veldig lang tid, og den finner ikke harddisken. Når jeg går inn i Bios - får jeg, etter mange trykk på "auto-detect" master, funnet harddisken. Når jeg da restarter og lagrer endringene så finner den harddisken og starter windows. Når jeg restarter pc'en finner den harddisken - MEN når jeg skrur av pc'en finner den ikke harddisken igjen - og jeg må inn i bios igjen... Hvorfor? Er dette harddisk eller hovedkort? takk for all hjelp Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Har du prøvd med en annen IDE kabel, og sjekket Jumper instillingen på disken? Endret 16. september 2005 av Nvidia Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Det har jeg gjort.. Har også tatt ut batteriet på hovedkortet. Hadde harddisken på Cable select en stund, det hjalp ikke - har også prøvd med en helt ny kabel. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Prøv med en nyere BIOS. Kanskje dette er en bug som er fikset i en nyere versjon. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Har ny info nå, som VIRKELIG trenger deres oppmerksomhet: Når jeg starter PC'en - får jeg opp at den ikke finner boot hdd. Ok, det vet vi... men om jeg da trykker CTRL+ALT+DEL = Går rett til oppstart av windows. HVA er feil da? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 HVA er feil da? Er vel ikke så godt å si, men tyder jo på at noe får svake signaler i kaldstart (dårlig PSU?), men leveres i varmstart. Kan du kjøre tunge oppgaver nå som før? Fortell om utviklinga, eller var den plutselig umulig en dag du starta opp? Litt om historien. Hva med biosen, og ellers om innholdet på maskina. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Kan være disken din som kødder. Er det noen stygge lyder fra den når du slår på pcen? Kan også være dårlig kontakt på et eller annet (PSU, harddisk, ram ++) Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Vel dette er en pc med nytt hovedkort, ny cpu, ny ram. brukt hdd, psu og dvd Jeg har selv hatt delene selv, så de fungerte fint da jeg satte de over i denne pc'en. Jeg skal prøve med tunge oppgaver, men det er ikke jeg som primært bruker den - så jeg kjenner ikke så godt til dens begrensinger... Har skiftet ut ide og strømledninger uten hell. Den teller jo opp ram'en uten prob, men står og henger ved oppstart da den (tror jeg) leter etter IDE tilkoblinger. Vil dette mest sansynlig bli løst om jeg kjøper en Sata disk? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Selv om det ikke virker så opplagt, så burde man resette Bios og evt. oppdatere den. Her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå