Thargoth Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Jeg har drevet og surfet litt rundt etter noe nytt lydkort, da mitt gode gamle SB!Live fra 1999 begynner å synge på siste verset ... digitalutgangen er kaputski, front lydutgangen gir et meeeget dårlig signal, ene lydingnangen funker ikke, og den andre gir bare mono... Kikka litt på komplett sine sider under lydkort, var mer eller mindre fast bestemt på et audigy-kort (uten alt det fancye schmænsie greiene til), men kun kort lixom. Men siden jeg ikke trodde det var digitalutgang på det (siden jeg har digitalingang på forsterkern min :smile: så kikka jeg tilfeldigvis på "USB"-delen, og fant følgende: Extigy og synes den så intresang ut, da jeg har planer om å ha 2 pc, dær den ene skal være "hoved-PC", og den andre består av gamle deler og skal bli DVD/DIV-X/MP3-spiller, og være koblet til TV'n. Samtidig så funker det gamle kortet mitt enda, brukes ikke så altfor mye uansett, og hvis jeg trenger lyd inn til PC'n så ekke det verre enn at jeg kan flytte den burken dær noen meter, istedenfor å skru opp 2 stk pc, og flytte over kort, legge inn drivere osv... Flere grunner må være LAN'ing (noe som ikke sjer så ofte, men det sjer), slepper å drive å gå inn-og-ut i windows hele tida for å justere lyden på spill osv :smile: Tror jeg skal satse på en slik en, men vil gjerne høre noen erfaringer fra folk... -Thomas- Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 kortet skal vere bra, men de som har testa det sier at de ikke er fornøyd med kvaliteten, men hvist du skal bruke Digital utgangen tror jeg at dette er noe en kan ha nytte av, men jeg tror at kortet i første rekke er påtenkt folk som ikke har flere ledige PCI spor, eller en laptop, som vil ha bedre kvalitet på lyden. men Audigy er generelt en bra serie, og det kommer nå 3de parts drivere som utnytter lydkortene 100% (Crative's egne drivere utnytter vel bare ca. 75% av kortet's resurser) Lenke til kommentar
Thargoth Skrevet 14. august 2002 Forfatter Del Skrevet 14. august 2002 når du på toppen skriver kortet, mener du da den "store fancye boxen"?? :wink: Mange vil vel tro at USB vil ha forliten båndbredde, og for dårlig kvalitet osv, men ting sendes framdeles digitalt... Og en kanal i AC-3 bruker noe i overkant av 1mbit (1058,4kbit) . Dvs noe i overkant av 6mbit ukomprimert mengde med data... Si 7mbit hvis det evt er noe overhead og slikt... Jeg har ikke så alt for greie på hvor mye slikt det er i et AC-3 signal, men uansett. Er i alle fall MAX 7mbit. Eneste andre som vil være tilkobla er ei mus. Og ikke kom å si at den bruker mye båndbredde. Bestilte nå en burk på komplett jeg, med slik "hjem på kvelden"-sak, så jeg har den vel i morra-kveld tenker jeg... får ta å fin-høre litt da tenker jeg... Hvis den følger spec'sa som står på sida demmes så skal den holde mål i alle fall, det er nå helt sikkert... [ Denne Melding var redigert av: Thargoth på 2002-08-14 04:33 ] Lenke til kommentar
andreash Skrevet 14. august 2002 Del Skrevet 14. august 2002 Heisann :smile: Jeg har et sånt kort liggende, og bruker det hver gang jeg har fest. Kobler den opp via tos-link (optisk) til forsterkeren min og er VELDIG fornøyd. Brukte det også på hovedPC'en min før jeg fikk lydkort med Spdif på den. Er veldig fornøyd med kortet. _________________ Mvh Andreas [ Denne Melding var redigert av: andreash på 2002-08-14 05:39 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå