Flippo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 I foelge Anandtech artikkelen skal kortene ha foelgende specs: Card Pipes Std Core Clock Std Memory X1800 XT 16 600MHz 700MHz 512MB GDDR3 $599 X1800 XL 16 550MHz 625MHz 512MB GDDR3 $499 X1800 Pro 16 500MHz 500MHz 256MB GDDR3 $449 Saa om man tar et enkelt regnestykke og regner fps per MHz for 500Mhz kortet og ganger det med 600 saa burde man faa omtrent ytelse for XT'en. Ikke noe teknologisk grunnlag for dette og det tar ikke oekt minnehastighet med i beregninga, men en morsom oevelse Splinter Cell X1800 Pro 42.7fps/500Mhz = 0.0854 * 600 = 51.24 forventa ytelse for X1800XT FarCry X1800 Pro 59.67fps/500 = 0.11934 * 600 = 71.6 forventa X1800XT Doom3 X1800 Pro 22.4fpx/500 = 0.0448 * 600 = 26.88 forvente X1800XT Saa i teorien kan det nesten virke som forholdet stemmer med benchmarkene men da er det med pent lite forbedring pga. minnehastighet... Tror 200Mhz kjappere minne (+at det er DDR saa det er 400Mhz totalt) burde gi stoerre utslag enn det denne benchmarken viser med mindre det er chipen selv som er problemet. Selv venter jeg paa litt mer aapne tester foer jeg doemmer ATI ned, men om dette blir verifisert blir det en 7800 paa meg. Den foerste siden MX2'en for maaange aar sida :-) - Per Christian Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Håper ATI sitt driver team drar noen gode kaniner opp av hatten fordi dette ser ikke lovende ut uansett åssen man snur og vender på det! Det er ventet at ForceWare 80 fra nVidia skal gi 7800 serien enda høyere ytelse når de kommer. En annen ting vi må tenke på er hvor høyt man kan overklokke disse korta. Jeg kjører mitt 7800GTX på 480 Mhz core (+40 geo clock) og 1300 RAM. Kanskje X1800XT kan overklokkes 50 Mhz høyere...? Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Dette kan ikke være sanne benchmarks.... ATi vill ikke lansere topp kort med så dårlig performence! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Litt mere nytt, ser ut til at han ikke vet hvilket kort som ble brukt i testen. Default The 7800GT and GTX are standard NVIDIA reference cards, the drivers used for them are 77.72 (sorry, I know they're a bit old, but I wanted to be able to compare to previous benchmarks we've run with these drivers) and the setup was the following: - AMD Athlon FX57 - 1GB OCZ DDR400 @ cas 2-2-2-5 - Asus A8N-SLI DLX - WinXP SP2 - DX9.0c As for the ATI boards I don't know what was used exactly. I called in a favor with a board manuf. the testing was thus done in Taiwan, on a similar config as listed above. They did not want to give me a board number, driver screenshot, a pic. or any other info that could lead back to them, which is understandable. The scripts I used are simple timedemo scripts that were prerecorded, these have been submitted to them with the settings to use in game (i.e. 4x AA 8x AF, what graphic detail, etc.). They carried out these benchmarks and gave me the results in an Excel sheet. That's it, I have no way of making sure that these results are 100% accurate, I however think they are, why else would they bother? If anything they would be higher than they actually are. Regards, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com http://www.rage3d.com/board/showpost.php?p...04&postcount=52 Endret 16. september 2005 av Robin B Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg synes vi bør vente å se før vi trekker noen konklusjoner. Ting blir straks mer interessant når vi kan foreta kryss-sammenligninger fra flere kilder, og når sluttbrukerne selv får fingrene i kortene. For min del blir ytelsen til ATIs nye kort en litt mer akademisk sak, siden jeg holder meg til nVidia og siden jeg allerede har et nVidia-kort som jeg synes duger bra. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Dette er sannsynligvis fake. Uansett vil kortet yte dårlig i starten, men ta seg opp raskt med nye drivere. Lenke til kommentar
xaedus Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Ser ut til at de ikke er fakta. Hi there Just spoken to ATI and they claim these benchmarks aint real as the only samples out there at the moment are X1800 XL's, they have not released any X1800 XT's to the press yet. So take these benchmarks with a pinch of salt..... http://www.beyond3d.com/forum/showthread.p...7824#post567824 følger dere ikke med?? ja benchmark'en var fake Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Snakk om å skyte først for så å spørre etterpå... Makan til konklusjonstrekninger har jeg sjelden sett! Hvorfor ikke vente til de virkelig store, anerkjente websidene har fått testet kortet - til vi faktisk får se direkte sammenligninger, og ikke minst, til driverne er i orden. GF6 f.eks hadde også rimelig "laber" ytelse når den kom pga drivere. Avvent og se, jeg kan aldri i livet tenke meg at dette er faktiske benchmarks av ett serieprodusert kort. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Ser ut til at de ikke er fakta. Hi there Just spoken to ATI and they claim these benchmarks aint real as the only samples out there at the moment are X1800 XL's, they have not released any X1800 XT's to the press yet. So take these benchmarks with a pinch of salt..... http://www.beyond3d.com/forum/showthread.p...7824#post567824 følger dere ikke med?? ja benchmark'en var fake Jada ! .... the only samples out there at the moment are X1800 XL's Og hvis benchmarken er utført med et XL-kort så vil XT yte ca. 10-15% mer, tipper jeg... Ergo en liten aning bedre enn 7800 GTX Endret 16. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvorfor ikke vente til de virkelig store, anerkjente websidene har fått testet kortet - til vi faktisk får se direkte sammenligninger, og ikke minst, til driverne er i orden. Godt det er andre som tenker som meg, men hvis det er et fnugg av sannhet i disse testene. Så ser det ikke veldig bra ut for ati sin side. Da blir ikke valget av hvilket skjermkort jeg skal ha veldig vanskelig. Vel litt vanskelig blir det 7800gt eller gtx Men som sagt vente litt til de "store" og litt annerkjente sidene begynner å komme med tester. Så jeg venter fremdeles i spenning. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Joda vi drar for tidlige konklusjoner, og grunnen til det er at forventningene til R520 var så store. For at lover og regler skal følges (monopol lover) så lanserer ikke ATI ett skjermkort som yter for mye bedre enn nVidia. Da blir det jo dårlig konkuranse og alle ville bare kjøpt ATI. De lager da et kort som yter noen få prosent bedre. Hvis dere tenker dere om så yter faktisk 6800 Ultra og X800XT PE ganske likt. Samme var det med Geforce 5950 Ultra og Radeon 9800XT også. Noen få prosent forskjell, men that's it. Big deal da Lenke til kommentar
smy Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) hm nei vil vent til flere reveiw kommer men tror blir like bra som gtx regn ikke med at x1800 er noen sånt miracl kort heller blir like bra som gtx så er god nok. jeg lure om klare match prisen til nvidia 150 dollar for skje er litt pengen og om klare lever nok kort husk godt nå x800 kort komme Endret 16. september 2005 av lordsmygen Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Bare en liten ting til. Da kan man vel kansje avkrefte det hele. ATI's (Chris Hook) first reaction to this article was: " Fiction. I don't believe these numbers were ever run on a 520 ". A second response just came in: "This is a complete hoax - done with an OC'd X850, we think. Call our partners yourself and ask if they have R520XTs in house. The numbers aren't even close." http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=3069 Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 jeg lure om klare match prisen til nvidia 150 dollar for skje er litt pengen og om klare lever nok kort husk godt nå x800 kort komme Hæ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 stiller meg bak oysfaerg: hæ? Forøvrig. Det skulle ikke overraske meg om X1800 viste seg å ikke være så utrolig god. ATi har holdt på lenge nå, men hvis de ikke hadde problemer med å holde varmen nede og ytelsen oppe på brikka, så hadde de ikke latt nVidia hatt fritt spillerom på markedet i 3-4 mnd. Så lærer de av feilene de gjorde med denne versjonen og slår kraftigere tilbake i neste omgang.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 This is a complete hoax - done with an OC'd X850, we think. Call our partners yourself and ask if they have R520XTs in house. The numbers aren't even close. Det der er jo ikke noe bedre! Når blir korta å få kjøpt her til lands da....desember?! Lenke til kommentar
rubme Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 jeg lure om klare match prisen til nvidia 150 dollar for skje er litt pengen og om klare lever nok kort husk godt nå x800 kort komme Hæ? Tar en sjans. Det han sier er: Jeg lurer på on de klarer å matche prisen til Nvidia, 150 dollar i forskjell er jo litt penger. Og om de klare å levere nok kort. Husker godt når x800 kortene kom.(de klarte jo ikke det da). Lenke til kommentar
dejanV Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Tålmodighet er en dyd... Husk det... Håper x1800 blir slik ATI har lovet,for da gir jeg min 7800 til brodern og skaffer meg x1800 Men tiden viser alt,og alle nettsteder som The Inquierer,Anandtech osv. SKAL ALLTID TAS MED EN KLYPE SALT! Vent på test på Tom's Hardware eller Hardware.no , så får vi en gang for alle den ekte sannheten... Spekulasjoner leder bare til flere fordommer mellom Nvidia og ATI fans... dette gjør meg trist,helt seriøst... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Men tiden viser alt,og alle nettsteder som The Inquierer,Anandtech osv. SKAL ALLTID TAS MED EN KLYPE SALT! Vent på test på Tom's Hardware eller Hardware.no , så får vi en gang for alle den ekte sannheten... Spekulasjoner leder bare til flere fordommer mellom Nvidia og ATI fans... dette gjør meg trist,helt seriøst... AnandTech er en meget stabil side.... Ville faktisk heller tatt Tom's Hardware sine tester med en klype salt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå