ViVentis Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Skal ha meg 4" og 5,25" høytalere til bilen. Høytalerne skal drives av spillern. 4x50w. Er dette et bra valg? Eller er det noe annet som er bedre til samme pris/billigere. Må være samme størrelse. Ikke si at jeg bør gå opp i pris. Har ikke råd 5,25" 4" ---- Vil helst bestille alt fra samme sted. ---- Skal også ha sub/forsterker. JBL GTO BassPack Si fra om denne er absolutt drit. Men husk at jeg ikke kan gå opp i pris! Takk Endret 16. september 2005 av ViVentis Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Med det budsjettet du har er det jaggu ikke mye å velge i, eller, det er det, men ikke mye bra. JBL er kurante saker det så basspakka er nok aldeles ok. Et alternativ er Focal Bomb A300 sammen med Sammi 4" og Peerless Resolution 5" som drives fra spillern. Evt. kan du få tak i en BF0804 fra Eltek, et kabelsett fra EVUS til 498 og en Helix Deep blue sammen med coaxene. Prisen blir den samme og eneste fraktkostnad blir den for Helixsuben. Vil tro disse gir minst like bra om ikke bedre lyd enn RF sakene. Noe pent lydbilde vil det uansett ikke bli da du får to diskanter som står og spiller fra hver sin kant... Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Noe pent lydbilde vil det uansett ikke bli da du får to diskanter som står og spiller fra hver sin kant... Mener du foran + bak Vil hvertfall ha diskant foran. Tips om hva jeg kan sette inn bak istedet for de 5,25" jeg plukket frem da? Helst på bilradiospes... Du tenker vel på noe mer bass/mellomtone relatert. Har sett på Sammi og perless'ene. Vil de gi like bra lyd som RF'ene? DynaBel forsterkeren, 4x80 watt. Hvordan skal den kobles for å drive en sub da? Om jeg går for DynaBel BF0408 og Helixsubben så trenger jeg også en kasse. kan bli noe dyrere... Endret 16. september 2005 av ViVentis Lenke til kommentar
pahf Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Personlig ville jeg ikke gått for de sammi coaxene, har hatt de selv og det var ikke engang jeg fant de tilfredstillende iforhold til kvalitet. Men det er min mening. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Exellent at du berga det potensielle feilkjøpet pahf Stolte vel litt for mye på Eltekfolk mhp kvaliteten på produktene der Men det er jo andre saker å se på også. LA sakene her vil nok duge innenfor budsjettrammene Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Lest PM Jalla? Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 JaOK puster kansje litt roligere nå Takk! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Litt bilstereo-zen funker fint i stressa situasjoner det, hehe Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Sikringer, pleier det å følge med forsterker? Hvor får man kjøpt det? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Sikringene på selve forsterkern følger med ja. Med DynaBelforsterkern følger det med en 40A. Har ikke vært ute for å blåse sikringen selv, dette skjer kun ved kortslutning. Er du litt årvåken skal det mye til før en sikring går. En ny av denne typen får du på bensistasjoner da det er standard type sikring som en finner i biler Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 17. september 2005 Forfatter Del Skrevet 17. september 2005 Jaja! Det vet jeg. Tenkte mer på den på strømkabelen. Sorry at jeg glemte å informere nok. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Nei, det følger ikke med, men i kabelpakker gjør det somregel det. Spør du noen om å sette sammen anlegg så følger gjerne slikt automatisk Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 BRL har REA (Salg, på norsk) på en HAUG med bilstereo nå. Der kan du få basser og forsterker og det du vil ha, til en billig penge. Slit det med helsa Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Med tanke på at de pøser ut GAS og Sony er det ikke rart de har salg, hehe Eneste tilbudet jeg personlig fant interessant var Pioneer 5700'en og muligens RF basspakka om jeg hadde vært ute etter slikt for minimalt med penger. Ellers var det ganske skrale saker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå