Gå til innhold

OpenCOOP 1.0 MOD til DOOM3 er ute!

Anbefalte innlegg

OpenCOOP er en mod til DOOM3 som gjør om spillet slik at du kan spille hele greia (ja, hvert eneste singleplayermap!) med en kompis ved din side!

Dette er jo den PERFEKTE mulighet for alle dere som holdt på å tisse dere i buksa av hvor skummelt DOOM 3 var! Nå kan dere synkronisert tisse i buksa sammen med kameraten deres!

Fileplanet uttrykker at denne modden er veldig bra, og veldig ferdig. Selv vet jeg ikke, for jeg har ikke hadd DOOM3 installert på en god stund nå.

Er det noen andre som har prøvd modden, eller gidder å prøve den etter å ha lest denne tråden?

Om dere føler dere fristet, så kan dere finne modden her.

Noe info om modden, hentet fra Fileplanet:

All maps are now ready for co-operative gameplay! Our fellow teammember Klonsemann did a great job and modified them all! The constraint for modifying the maps was, that they should be 'as close to singleplayer as possible'. With Klonsemann's map modifications we clearly archived this task. Now you are able to play from mars to hell and back in one game, making it a great co-op experience.

Linux support: OpenCoop is playable under Linux now.

Audio fixes: Air sounds and various other looping sounds are now disappearing correctly. The intro music is now playing on the client and the sentry weapons sounds are now playing on the client aswell.

Hud fixes: The radio button is now displayed as long as the radio sound plays. The audio log button now disappears correctly when an audio log is finished. When picking up security cards they get displayed on the hud correctly. Also we improved the quality of the objective images. Most of them are displayed correctly on the client now.

Ingame graphics: The outside areas at the monorail level aren't black anymore. ( thanks Brian ) We fixed the bug where serveral outside areas on the client weren't visible to the client. The security cameras are working now in multiplayer aswell. ( There is only one camera display per PVS supported ) Debris of exploding barrels is displayed on the client aswell. All healthstations are now working correctly.

Fixed physics: We fixed a bug with the physics not being properly synced, which caused the monorail and it's driver apear laggy. Now the monorail is running as smooth as in singleplayer. Also there was a bug which caused rotating items which were binded to a master not beiing able to respawn properly. Security cameras are now falling to the floor correctly. This was a bug which occured in singleplayer as well.

General enhancements: The console command 'noclip' is now working in multiplayer. The fov may be changed in multiplayer if cheats are enabled. We modified g_skill 4 and 5 ( uberHard and pureEvil ) to make it a bit harder when more players are on the server. For g_skill 5 team damage is always enabled. The soulcube is not available by default in uberHard and pureEvil anymore. In nightmare the soulcube returns health correctly now. We disabled the console variables 'g_dragEntity' and 'g_editEntityMode' for multiplayer. The demonic influence affects all players now. Previously only one player was affected. Also we added the new console variable 'g_dropGibs' which allows disabling gibs as well as barrel debris. This makes internet gaming smoother. The coop teleporter now allows teleporting more than two players without telefragging.

OC Beta 4.0 features included!: Are you new to OpenCoop ? Check the features of our previous versions: OpenCoop Beta 4.0

Jeg skal selv prøve modden sammen med broren min, så om ingen gidder, så kommer jeg nok med en liten brukeranmeldelse av modden her etter hvert. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorden er modden? Noen som har prøvd den enda?

Ja, har prøvd den. Det går ganske fint. Bruttern og fattern spilte det helt fint, uten hakkign eller noe sånn.

Men da jeg kom inn, begynte det å hakke til alle sammen!

Det har kanskje noe med at når en tredje part kommer inn, får modden problemer med å funke, eller at det kun er et individuelt problem som bare vi har.

Dessuten har jeg en bug med spillet, ikke bare i MP, men i SP også. Når jeg kommer til visse brett henger hele PC'en seg.

uansett, så lenge den funker, så funker den kjempefint! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må først si at jeg er en av utviklerne bak mod'en LMS Coop.

Jeg vil nå heller annbefale dere å prøve LMS Coop 1.0 mod (http://lms.d3files.com) for Doom 3 da jeg mener den har en del bedre støtte for å spille Doom 3 kooperativt. I tillegg kan du spille vår egen "gametype" der vi har laget egne brett der ditt oppdrag er å sammen med venner kjempe mot strømmer av innkommende monstre.

I versjon 2.0 som kommer i dag :thumbup: har vi masse nytt som vil gjøre det til den kuleste mod'en for Doom 3. I versjon 2.0 kan du spille expansion pack'en kooperativt og masse annet nytt.

Men da jeg kom inn, begynte det å hakke til alle sammen!

Om du spillte på LAN skjedde dette garantert på grunn av at serveren ikke hadde god nok CPU. Doom 3 servere krever ca. 350Mhz per spiller, er serveren i tillegg ikke dedicated blir serveren fort CPU avhenging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...