raakken Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hei prøver meg nå på fluxbox med rox. Problemet er at på sidene deres vises det hvordan det ser ut første gangen man starter rox, slik ser det IKKE ut hos meg... Men det er jo mulig jeg har gjort det feil.. Starter xterm i fluxbox og skriver rox... da kommer det opp et filbehandlingsvindu, hvor innholdet av /home vises, ikke noe mer.. sånn som ikoner, apps, exit osv.. hva gjør jeg galt? takk Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hva er det du vil da? BTW: Legg til denne linjen i ~/.fluxbox/keys: Mod1 R :ExecCommand fbrun Nå starter du programmer med Alt+R. Så slipper du å starte en terminal for hvert program du starter. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 skal gjøre det, nei... på siden deres så var det et bilde av "slik ser det ut når du starter rox for første gangen". Og det så ut som gnome/kde, med home, floppy cd-rom osv, foldere nederst i venstre hjørne, egen home mappe på desktopen, exit og reboot nederst til venstre og en fin oppgavelinje.. men fikk altså bare opp innholdet i home(noe ala' my computer i gnome kanskje?) Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det er derfor du startet filbehandleren. Skal du ha skrivebord skriver du rox -p=profilnavn osv. Les dokumentasjonen. Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Eksempel: $rox $rox --pinboard=profilnavn $rox --top=profilnavn Endret 16. september 2005 av olear Lenke til kommentar
raakken Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 ok.. tar litt tid, og dette må jeg skrive hver gang jeg vil bruke fluxbox evt. rox? ser ikke heøt forskjellen må jeg innrømme.. trenger rox fluxbox for å kjøre? får ikke kjørt noe program med alr+r.... pastea bar einn det du skrev... Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 reload config. ROX har en egen WM, men den er ikke å anbefale. Fluxbox som WM og ROX som filbehandler/skrivebord. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 ok, takk for hjelpen. får teste litt bra du har tolmodighet :!: Lenke til kommentar
robstr Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har brukt fluxbox + rox en stund men har ikke tenkt på den funksjonen olear takk for den. Jeg skal ta det i funskjon når jeg orker å sette inn skjermkortet i servern Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 ROX er faktisk ganske herleg når ein får den skikkeleg opp og lærar diverse ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå