RBW Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Toshiba har kommet med et par prototyper som benytter metanol for å kunne drive mindre elektroniske produkter. Les mer Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Så det som er , er at Toshiba bruker metanol som batteri og bensin og slikt, eller? Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Sa noen brannfarlig? Vet ikke hvor trygg jeg ville følt meg med en sånn sak i lomma ved siden av kronjuvelene. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Sa noen brannfarlig? Vet ikke hvor trygg jeg ville følt meg med en sånn sak i lomma ved siden av kronjuvelene. Like stor risiko som å ha en lighter i lommen? Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Sa noen brannfarlig? Vet ikke hvor trygg jeg ville følt meg med en sånn sak i lomma ved siden av kronjuvelene. Like stor risiko som å ha en lighter i lommen? Ja, det blir vel muligens det, men å bære med seg en metanolbeholder i tilfellet påfyll er vel ikke så lurt det heller. Ser for meg påfylling f.eks. på en busstur, søling og styring med den flaska. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Sa noen brannfarlig? Vet ikke hvor trygg jeg ville følt meg med en sånn sak i lomma ved siden av kronjuvelene. Like stor risiko som å ha en lighter i lommen? Ja, det blir vel muligens det, men å bære med seg en metanolbeholder i tilfellet påfyll er vel ikke så lurt det heller. Ser for meg påfylling f.eks. på en busstur, søling og styring med den flaska. Jeg har i allefall aldri hørt om ulykker i forbindelse med fylling av lighter. Lenke til kommentar
chil Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 hehe tøft, bare ta opp spilleren å ta seg en støyt når man trenger noe.. eller gå på polet for å fylla på spilleren Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 hehe tøft, bare ta opp spilleren å ta seg en støyt når man trenger noe.. Hehe, viss du ikkje har noko i mot å bli blind så er det berre å bøtte innpå Lenke til kommentar
Badegakk Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Det bør vel nevnes at det ikke er ren metanol som brukes, det er en blanding av Metanol og Vann. Ihvertfall er det slik i de aller fleste brenselceller som brukes til elektronikk i dag. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 eller gå på polet for å fylla på spilleren nå selges jo ikke metanol på polet da men.. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Åhhh. . . Jeg vil ha, men den skal være STOR og gå på 98 bensin med bly. Kanskje en V8 med kickstart og store høyttalere. Endret 16. september 2005 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Sa noen brannfarlig? Vet ikke hvor trygg jeg ville følt meg med en sånn sak i lomma ved siden av kronjuvelene. Like stor risiko som å ha en lighter i lommen? Ja, det blir vel muligens det, men å bære med seg en metanolbeholder i tilfellet påfyll er vel ikke så lurt det heller. Ser for meg påfylling f.eks. på en busstur, søling og styring med den flaska. Jeg har i allefall aldri hørt om ulykker i forbindelse med fylling av lighter. I lightere bruker en butan, noe som er umulig å "søle" med da det fordamper på null komma svisj. metanol derimot fordamper ikke på langt nær like fort. Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kanskje det er like greit siden det er dampen som er brannfarlig og ikke væsken Men interessant teknologi dette, sikkert greit å ha på lange jaktturer eller sliten ungdom på feltøvelse i armyn og lignende Lenke til kommentar
kindings Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Sa noen brannfarlig? Vet ikke hvor trygg jeg ville følt meg med en sånn sak i lomma ved siden av kronjuvelene. tror faktisk det er farligere å ha ett batteri nær kronjuvelene enn en slik brenselcelle.. Det har faktisk skjedd at batterier eksploderer. 3.5 ml er uansett ikke _veldig_ mye Ellers vil jeg tro dette kan bli en praktisk sak i MP3 spillere, bærbare datamaskiner(større celle og mer brensel), mobiltelefoner etc. Jeg vil ha, men den skal være STOR og gå på 98 bensin med bly. Kanskje en V8 med kickstart og store høyttalere. V8ere er upraktiske i lommen, men disse folka prøver å utnytte teknologien: http://www.whatcanyouhemi.com/ Endret 16. september 2005 av kindings Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Litt skuffet ..bare 60 timer for en "ussel" mp3spiller :|? NTNU-folka lovet jo 2 månedes batterilevetid på mobiler, mp3-er etc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvor mye koster det for så mye metanol som de trenger da? Lenke til kommentar
martiol Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Litt skuffet ..bare 60 timer for en "ussel" mp3spiller :|? NTNU-folka lovet jo 2 månedes batterilevetid på mobiler, mp3-er etc. Ja men det er vel med hydrogen som "drivstoff". I denne spilleren vil det bli et restprodukt av rent kull (karbon) hvor blir det av?? Også vil den gi fra seg vann som "eksos", hehe eksosrør. Ellers fungerer denne ved at den splitter karbonet fra hydrogenet og bruker hydrogenet og oksygen som drivkraft. (Den fører protonet i hydrogenet gjennom en "vegg" også må elektronet gjennom elektronikken for å komme seg til protonet igjen (veldig enkelt forklart). Slik oppstår spenningen. Lenke til kommentar
martiol Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvor mye koster det for så mye metanol som de trenger da? Metanol er veldig billig. Vil ikke merke det. Kjøper du en 5-liter så har du en stund. Hehe. Hvis ikke du har et fjernstyrt fly eller bil da.. Da kan du bruke det der også... Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hehe, nå ble fallo glad, nå har han endelig et marked Rofl Francis Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) I denne spilleren vil det bli et restprodukt av rent kull (karbon) hvor blir det av?? Også vil den gi fra seg vann som "eksos", hehe eksosrør. Ellers fungerer denne ved at den splitter karbonet fra hydrogenet og bruker hydrogenet og oksygen som drivkraft. (Den fører protonet i hydrogenet gjennom en "vegg" også må elektronet gjennom elektronikken for å komme seg til protonet igjen (veldig enkelt forklart). Slik oppstår spenningen. ? 2CH3OH + 3O2 = 2CO2 + 4H2O Edit: glemte halvparten av vannet Endret 16. september 2005 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå