Gå til innhold

Problem med høy tempratur på P4 cpu.

TuppY

Anbefalte innlegg

Vel jeg plages med temperaturen på min Intel Pentium 4 2.8GHz / 800MHz / 1MB.

Vifte: Cooler Master CPU-kjøler, "Hyper 48"

HK: Abit IC7-MAX3.

idle temp: 51grader +

load temp: 60grader +.

Pasta: artic silver 5

Leste en test med denne viften på akkurat samme HK å CPU å der var tempen 30grader idle og 40grader load. så noen som vet hvor feilen kan ligge?

cpu'n er ikke klokket eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt erfaring med disse hovedkortene og temp måling på disse er litt høy.

Trekk fra 10 grader så har du mere riktig temp. Har en 3,2 med Swiftech kjøler og en 120mm vifte på og har da max load på 42 grader, men dette er en Northwood cpu. Prescott blir litt varmere men vis du har 60 grader og trekker av ca 10 så har du en temp som er helt fin og ikke noe og bekymre seg over.

Lenke til kommentar

Ett tips kan være å sjekke om den er montert riktig...

om du tar på kjøleribben når prossessoren kjører på max skal ribben også være rimelig varm...

er ribben ikke varm, sitter den mest sansynig ikke riktig på.. eller det er noe galt med mengden kjølepasta...

Tips kan være å ta den av å montere på nytt...

mvh Espen

Lenke til kommentar

montere den på nytt har jeg gjort FLERE gang. så der er det ikke feil. vel plages med og montere den men den sitter fast.

og på den siden jeg leste testen på hadde dem brukt standar pasta og akkurat samme HK å CPU. så syns det er rart at den er så høy. bruker Artic Silver 5.

Lenke til kommentar

vel.. siden den kjøleren har en svært stille vifte, så blåser den vel ikke så veldig kraftig?? vil du ha lavere temp bytter du vifta, får litt mer støy. men men...

eller

drit i temperaturen, er systemet stabilt er det ikke noe å bry seg med...

som andre har nevnt tidligere viser bla abits ic7 kortserie for høye temperaturer, og 60 grader er ikke kritisk for cpu, men er det nærmere 70 kan man tenke seg om enda en gang...

mvh Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...