Simi Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Skal ha særemne om erlend loes forfatterskap og jeg har valgt å lese bøkene Naiv.Super, Tatt av kvinnen, Doppler og L. Noen som har noen forslag til en problemstilling jeg kan ha? Takker for alle forslag. Endret 16. september 2005 av Simi Lenke til kommentar
chris Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hvordan blir man bestevenn med en elg? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Oj sann. Driver med nøyaktig samme opplegg som deg. Problemstilling må bli et eller annet tull med dagens unge menneskers problemer med å utrette noe jordnært og betydningsfullt. Vi får se hva det blir til, vet ikke helt jeg. Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Bøkene handler om "outsidere" i samfunnet da... Sammenlign hovedpersonene i de forskjellige bøkene. Hva er det Erlend Loe sier om samfunnet sitt for tiden?? Lenke til kommentar
chris Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Bøkene handler om "outsidere" i samfunnet da... Sammenlign hovedpersonene i de forskjellige bøkene. Hva er det Erlend Loe sier om samfunnet sitt for tiden?? kanskje at folk er altfor opptatt av banale rettningslinjer. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Jeg hadde Særemne om Erlend Loe da jeg gikk i tredjeklassen allmenne fag. Min problemstillig var: "Hvorfor har Loe's litteratur blitt så populær?" Jeg skrev mye om minimalistisk litteratur og konkluderte med at populariteten skyldes minimalismen og psykologien i litteraturen hannes. Folk kjenner seg mye igjen i karakterene i bøkene, og han er veldig nøytral i hvordan han framstiller innholdet og karakterene i bøkene sine selv om det ofte dreier seg rundt psykologi. F.eks i Naiv Super har hovedpersonen 'møtt veggen'. Mange har gjort det og kjenner seg igjen. Selve boka handler forsåvidt om den psykiske prosessen hovedpersonen da går igjennom. Et cetera Fikk 5 på særemne + framføring. Jeg tok for meg følgende bøker av Loe: Naiv Super, Tatt av Kvinnen, L og Fakta om Finnland. Endret 2. november 2005 av skag1 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har også påtatt meg oppgaven å skrive om Loe. Har fått lest bøkene, men har ikke skrevet noe ennå. Må snart begynne å gjøre noe. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Ik! Skal skrive særemne på skolen i morgen. Vi får en haug med oppgaver som vi skal svare på i en skolestil. Håper jeg ikke driter meg ut. Er det noen som har noen gode informasjonskilder på nettet? Eller noen flotte tips? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hvordan gikk det? Forsåvidt, å ha Erlend Loe på særemnet må være noe av det mest fantasiløse det er mulig å velge Jeg kjenner minst 5-6 mennesker som har hatt Erlend Loe Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Gikk vel sånn midt på treet, tenker jeg. For øvrig er jeg fullt klar over at det er utrolig fantasiløst å ha Erlend Loes forfatterskap som særemne, men jeg er tilhenger av enkle løsninger. Jeg hadde jo lest noen bøker av han fra før av, så jeg slapp å kaste bort tid på å lese i forkant. Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 ohh! jeg har også om erlend loe! har enda ikke bestemt meg om jeg skal skrive forfatterstudium eller om psykiske problemer eller lignende... noen som kan sende meg en pm med en god oppgave? har kjørt meg veldig fast i denne oppgaven og leveringsfrist nærmer seg med stormskritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå