Gå til innhold

Særemne om Erlend Loes forfatterskap

Anbefalte innlegg

Skal ha særemne om erlend loes forfatterskap og jeg har valgt å lese bøkene Naiv.Super, Tatt av kvinnen, Doppler og L.

Noen som har noen forslag til en problemstilling jeg kan ha?

Takker for alle forslag. :)

Endret av Simi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg hadde Særemne om Erlend Loe da jeg gikk i tredjeklassen allmenne fag.

Min problemstillig var: "Hvorfor har Loe's litteratur blitt så populær?"

Jeg skrev mye om minimalistisk litteratur og konkluderte med at populariteten skyldes minimalismen og psykologien i litteraturen hannes. Folk kjenner seg mye igjen i karakterene i bøkene, og han er veldig nøytral i hvordan han framstiller innholdet og karakterene i bøkene sine selv om det ofte dreier seg rundt psykologi. F.eks i Naiv Super har hovedpersonen 'møtt veggen'. Mange har gjort det og kjenner seg igjen. Selve boka handler forsåvidt om den psykiske prosessen hovedpersonen da går igjennom. Et cetera :)

Fikk 5 på særemne + framføring.

Jeg tok for meg følgende bøker av Loe: Naiv Super, Tatt av Kvinnen, L og Fakta om Finnland.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Gikk vel sånn midt på treet, tenker jeg.

For øvrig er jeg fullt klar over at det er utrolig fantasiløst å ha Erlend Loes forfatterskap som særemne, men jeg er tilhenger av enkle løsninger. :wee:

Jeg hadde jo lest noen bøker av han fra før av, så jeg slapp å kaste bort tid på å lese i forkant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ohh! jeg har også om erlend loe! har enda ikke bestemt meg om jeg skal skrive forfatterstudium eller om psykiske problemer eller lignende... noen som kan sende meg en pm med en god oppgave? har kjørt meg veldig fast i denne oppgaven og leveringsfrist nærmer seg med stormskritt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...