Keiseren av Grønland Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Nå en gang for allle, jeg vet AMD er mye bedre lol (må jo støtte min egen prosessor) men uansett, nå vil jeg ha det oppklart hva som er forskjellen. Jeg ser amd betegner prosessor kraften sin mye lavere enn det intel gjør, så hvorfor det? Er det slik at amd fx57 for eksempel, 2.8 ghz.. yter faktiske 2.8 ghz? Og at intel alltid har skrytt på seg mer mhz enn det de faktisk presterer. Dvs at en intell 3.5 ghz prosessor, yter kun 2.6 ? for eksempel? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Endelig fikk vi enda en av disse menigsløse diskusjonene igjen. Bruk nettet og sett deg ned og les gjennom det du finner av tester og bruk av det du spør om. Og når du formulerer deg som du gjør legger du bare opp til en AMD vs Intel diskusjon. Bare her på forumet finner du nok lesestoff om dette til og holde deg i gang hele helgen. Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Skal ikke kommentere så veldig mye, men slike poster som det her finnes det masser av her på forumet. Bytt topic før det her blir enda en krangel post. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Ja huff enda en slik tråd Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kort sagt: Drit i Ghz. Les omtaler Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg ser amd betegner prosessor kraften sin mye lavere enn det intel gjør, så hvorfor det? Er hundre en-kroninger mere enn bare EN tusenlapp ? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 k, ikke et eneste hjelpende svar her Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg ser amd betegner prosessor kraften sin mye lavere enn det intel gjør, så hvorfor det? Er hundre en-kroninger mere enn bare EN tusenlapp ? Nei det er ikke det? Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Svar: Intel har aldri skrytt på seg MHz, de oppgir den faktiske hastigheten, mens AMD har mer kryptiske måter å ordne dette på. Feks 3000+ betyr at den skal yte som en 3GHz selv om den er 1.8GHz, det stemmer i noen tilfeller, i andre ikke. Feks vil en 3700+ yte bare bittelitt bedre enn en 3500+, den burde hett 3550+. Markedsføring. Som noen har sagt her, du må lese tester osv, sammenligne selv. Start feks her: http://www23.tomshardware.com/index.html Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 k, ikke et eneste hjelpende svar her Er det så rart når du skriver slikt : Nå en gang for allle, jeg vet AMD er mye bedre lol (må jo støtte min egen prosessor) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Les og bli vis. Når du har lest hele den guiden, og forstår nøyaktisg hva som står der, kan du begynne å lese diverse prosessortester fra f.eks Anandtech, Toms Hardware Guide eller Hardware.no. Hvis du da lurer på noe, bør du gå gjennom alt på nytt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå