PureTamil Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Den alkoholfremelskende høyresiden overser alle de store negative konsekvensene av alkoholbruk; 1. Høyresiden er ikke «alkoholfremelskende» (er dette i det hele tatt et ord?). Mitt inntrykk er tvert imot at det er langt flere avholdsmennesker på høyresiden enn på venstresiden. Høyresiden evner imidlertid å skille mellom moral og politikk: Selv om det er umoralsk å drikke seg fra sans og samling, bør det likevel være tillatt. Ingen har rett til å nekte noen å bestemme over sin egen kropp og sitt eget liv. 2. Høyresiden overser ikke de negative konsekvensene, men vi mener at det ikke er myndighetenes ansvar å beskytte folk mot seg selv. Dette fungerer kun mot sin hensikt: Når staten opptrer som barnepike, vil folk oppføre seg som barn. Høyresiden mener at folk er i stand til å ta riktige avgjørelser bare de tillates å gjøre det. Frihet innebærer at individer kan prøve, feile og ta konsekvensene av sine valg. Når staten fratar individer denne muligheten, fører det kun til mer uansvarlighet. Med velferdsstaten pr. d.d. er det i hvert fall vi skattebetalere som må betale for alle idiotene som ikke klarer å styre sitt behov for alkohol og sine affekter i alkoholrus. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det er ingenting som tyder på at helgefylla forsvinner selv om det blir billigere børst. Ikke? Da lurer jeg på hvorfor turister som kommer til Norge blir overrasket over grøftefyllkulturen vi har. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Ikke? Da lurer jeg på hvorfor turister som kommer til Norge blir overrasket over grøftefyllkulturen vi har. Dette er etter mitt skjønn en myte. Jeg har reist mye og har sett grøftefyll i de fleste verdenshjørner. En annen sak er at det er et lineært forhold mellom alkoholkonsum i populasjonen og langtidsskadevirkninger. Totalkonsumet vil øke ved økt tilgjengelighet og lavere pris. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Siden trådstarter har vært innom igjen uten å endre emnetittelen blir tråden stengt nå, i henhold til advarselene over. Beklager til de som hadde lyst å diskutere videre. Det er helt greit om dere starter en ny tråd om emnet. Med en anstendig emnetittel, selvsagt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg