Gå til innhold

Åpne Amilo 1425-ny minnebrikke

Nikkos

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg en ny minnebrikke til min Amilo 1425 slik at det totalt blir 1g.

I den forbindelse vil jeg spørre om noen vet hvordan jeg kommer til minnebankene inni maskinen, via tasteturet eller fra baksiden?

Så slipper jeg å gjøre feil...takker for svar.

Har søkt på produktsiden til Fujitsu, der er det jo bare info om selvfølgeligheter...

Endret av Nikkos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fujitsu-Siemens tillater ikke at brukere bytter eller setter inn RAM selv så vidt jeg vet. I servicemanualen for Amilo står det bare "minne må installeres av en autorisert servicetekniker" eller lignende.

Har sendt en mail til FJ Sverige for å spørre om de virkelig mener at jeg skal sende en laptop til Anovo i 2 uker for en så enkel sak som å øke med 512MB RAM :roll:

Lenke til kommentar
Fujitsu-Siemens tillater ikke at brukere bytter eller setter inn RAM selv så vidt jeg vet. I servicemanualen for Amilo står det bare "minne må installeres av en autorisert servicetekniker" eller lignende.

Har sendt en mail til FJ Sverige for å spørre om de virkelig mener at jeg skal sende en laptop til Anovo i 2 uker for en så enkel sak som å øke med 512MB RAM  :roll:

TEE; det bryr jeg meg ganske ikke enkelt om hva de sier. Bare for å tjene penger. Såsant det er teknisk mulig, gjør jeg det selv. Så enkelt er det med den saken.

Du har selvsagt ikke fått svar ennå?

Lenke til kommentar

Der var det gjort! Kjempe-enkelt.

Åpnet bare den største åpningen på undersiden, enkelt å skyve brikken på plass i sloten. Skru igjen. Restart. Alt perfekt:-)!

Nå har jeg oså endret innstillingene for virituellt minne, den er satt til 384 både på maks og mini. Det gjorde maskinen enda raskere.

Til dere andre er dette noe jeg absolutt anbefaler.

Endret av Nikkos
Lenke til kommentar

Jeg plukker opp denne tråden da jeg også har en FS bærbar som jeg vil kjøpe nytt minne til..

Har en Amilo 1630 AMD 64 3400+ m 512 mb ram, vil doble dette!

a1630.jpg

Slik ser den ut fra undersiden.. men hvor skal jeg begynne å skru?

Kan noen hjelpe som vet?

(bildet er forresten tatt med min SE K750i)

Endret av alansmith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...