raakken Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hei Har postet noe lignende før, men fikk ikke svar da så jeg prøver igjen.. Har skiftet til debian og bruker gnome. Syntes maskina var treigere før, selv om jeg ikke kan være sikker da jeg ikke har noe tall eller lignende for hastighet eller lignende. Finnes det en måte å se om det ligger noe å tar ressurser? Har en sånn gdesklet greie som viser at ting er normal, men jeg syntes bare det var raskere i Ubuntu. Vurderer å bruker fluxbox, eller noe i den retningen... har 1.4Ghz cpu, og 768 mb ram.. er det noe annet som kan være greit å vite? ps: det "værste" er at jeg synes ring begynner "å gå seg til" etterhvert... merkelige greier dette. takk Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 1.4Ghz cpu, og 768 mb ram burde være nok til å kjøre Gnome bra... hmm. Du har ikke en haug med unødvendige demoner som kjører i bakgrunnen? Du kan bruke top for å hvilke prosesser som kjører. Les man fila til top, det er mange muligheter. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Sjekk System Monitor i GNOME-menyen. Sjekk om du brukar all RAM evt noko som brukar mykje CPU. Å styre på med gDesklets når maskina er treig, er ikkje anbefalt akkurat... Lenke til kommentar
raakken Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 hehe mulig, men det ser virkelig tøft ut da men jeg får prøve en av de lettvekter vindusbehandlerne, noen som er bedre/raskere? eller er det smaksak? Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Maskinen din er mer en bra nok til å kjøre GNOME eller KDE. Problemet er nok ikke HW relatert. Når det gjelder andre WM/DE så anbefaler jeg Fluxbox m/ROX. Endret 16. september 2005 av olear Lenke til kommentar
raakken Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 fluxbox kjenner jeg til, men ROX trodde jeg bare var en annen WM men jeg prøver det takker Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 ROX er en filbehandler. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 ok, der ser du hva jeg vet men gnome-system monitor sier at mozilla bruker litt over 33 mb ram?? hva er det for noe? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 ok, der ser du hva jeg vet men gnome-system monitor sier at mozilla bruker litt over 33 mb ram?? hva er det for noe? Veldig lite og en løgn siden 0.33bit ikke går. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 (endret) 33.3 faktisk.. men er nå oppe i 36.4 så løgn meg i rævva Endret 16. september 2005 av raakken Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) m = milli M = Mega b = bit B = Byte ratix er forumets lille begrepspoliti ON TOPIC Hva gjør mozilla når den er oppi 33? Harru bare starta mozilla da eller harru åpna en haug websider? Endret 16. september 2005 av olefiver Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Her tek no FF alltid rundt 60 MB eller meir av RAM... Kjem vel kanskje an på mengde RAM? Lenke til kommentar
raakken Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 olefiver: har bare et eller to åpne vindu da Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) olefiver: har bare et eller to åpne vindu daDa bruker vel mozilla så mye RAM da ... Har ente andre idéer rundt det. Har du testa ut top ennå? Det er commandolinje basert da så du må åpne en terminal. Oooo, scary ^^ Med top kan du se om det er noen prosesser som har gått zombie, altså at de bare står å bruker resurser men ente gjør no. top er også kjekt siden det ikke bruker et par dusin grafiske bibliotek, slik at ytelsen blir svært lite berørt. Endret 16. september 2005 av olefiver Lenke til kommentar
raakken Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 heisann, det var oversiktelig og fin. O hoi, terminal? nei det har jeg ikke hørt om det var visst bare jeg som trodde det gikk sakte for der så alt fin og flott ut! takker for "top" den skal jeg skrive ned bak øre, kjekt å bruke Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 ok, der ser du hva jeg vet men gnome-system monitor sier at mozilla bruker litt over 33 mb ram?? hva er det for noe? Veldig lite og en løgn siden 0.33bit ikke går. 33 mb er faktisk 0.033 bit, ikke 0.33 bit. Når du først skal pirke så må du gjøre det korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå