Gå til innhold

HDR og Ati?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke være for skråsikker, men mener at i shader model 2 kan man utføre samme funksjoner(dog med flere kommandoer i visse tilfeller) som i shader model 3.

 

HDR i far cry er jo shader model 3, men du kan regne med den funksjonen er kjøpt og betalt av nvidia, dessuten er det ikke mye skryte om, mye bugs med tilhørende grafikk feil, ikke støtte for aa osv så med et ati kort taper du ikke så akkurat :)

 

Og i ytelse (OG for få litt flame mails ;P ) så er det jo mer eller mindre bare d3 engine som yter særskilt mere under nvidia ;)

Lenke til kommentar
Man kan få HDR med INT16, men det er ganske begrenset iforhold til FP16 blending som nVidia støtter. FP blending HDR er forøvrig ikke en del av SM3.0.

Nyeste Splinter Cell støtter også HDR både med INT16 og FP16...

 

Hvis vi sammenligner dem så er det ganske lett å se at FP16 er bedre, altså du har mulighet for flere verdier av FP16.

 

sm 3.0 har funksjoner som sm 2.0 ikke har, og sm 3.0 er bye enklere for de som lager spillen å kode med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...