Gå til innhold

Laptop til under 20.000 kr! Hjelp søkes!


jrommen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal nå kjøpe min første laptop og har bestemt meg for at det skal være saker. Til slutt havna jeg opp med en konfigurasjon av Dell Inspiron 4150 1800XT (41508i4a). Syntes rett og slett dette var ett bedre kjøp enn maskiner rundt 12-13-14 000, da denne kan brukes til både spilling,brenning,dvd + er mye kraftigere enn de alternative variantene.

 

Er det andre maskiner / modeller jeg bør se på før jeg bestiller? Maxprisen jeg legger meg på er 20.000 kroner. Kravene er at jeg skal kunne spille, se på dvd og brenne + at den skal være relativt kraftig.

 

Tar imot alt av råd og eventuelle motforestillinger mot modellen!

 

Jon Rømmen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Er selv ute etter maskin.. men den bør ikke overstige 15 000.... Og om jeg ikke er helt på jordet... så tror jeg at jeg har funnet en maskin her som ser ganske så grei ut... Ligger ute til sagls på Toshiba sine hjemmesider under sommertilbud....

 

Satellite 1900-102

Satellite 1900 har Intel Pentium® 4 prosessor. Med sin ekstreme ytelse, visker den ut grensen mellom stasjonære- og bærbare pc’er. I kombinasjon med en lyssterk TFT-skjerm, avansert grafikk og førsteklasses lyd kan Satellite 1900 brukes til krevende multimedia applikasjoner, spill og andre program som tidligere bare fungerte optimalt på stasjonære maskiner.

 

Mobile Intel® Pentium™ 4 Prosessor på 1,7 GHz

256 - 512 MB SD RAM

14.1" XGA-fargeskjerm

20 GB harddisk

Lithium-ion, opptil 3 timers driftstid

3,8 kg

Innebygd DVD/CD-brenner og diskettstasjon (samtidig), WXPH

 

15.990,- (inkl. mva.)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du holder utkikk etter brukte bærbare. Å kjøpe laptop er omtrent som å kjøpe bil:

Man betaler dyrt for å kjøre den ut av butikken splitter ny.

 

Laptoper faller masse i pris når de er brukt. Så hvis du ser etter mest for pengene er brukt tingen. Bare pass på at det er tid igjen på garantien når den kjøpes.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 09:01, kjetilkl skrev:

Glem Dell og kjøp Acer. - Bedre ytelse, Bedre kvalitet, lavere pris, og helt sikkert bedre support....


 

Jeg kan ikke uttale meg om Acers support, men vår support er rangert som best i bransjen, så du har vel ikke helt dekning for det du skriver her? Hvis du sammenligner maskinene spec for spec vil du vel komme til motsatt konklusjon?

 

TBR rangerer notebookleverandører hvert kvartal, basert på tilbakemelding fra kundene, de siste 17(!) kvartalene har Dell vunnet. (www.tbri.com)

 

Dette er riktignok i USA, men produktene og systemene i organisasjone er de samme, så det er neppe tilfeldig at vi er størst i Norge på bærbart. (17% markedsandel i andre kvartal. http://www.idc.no)

 

Lykke til med valget.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 10:05, krister461 skrev:

selv har jeg vært utsatt for forferdelig kundebehandling fra dell sin side ved flere tilfeller, så jeg anbefaler deg å holde deg unna!


tror z-note 2002 fra
er et meget godt alternativ!
;)

mvh

krister


 

Som jeg har nevnt tidligere, hvis du følger opp bestillingen din, eller enda bedre, ringer og får en kontaktperson først, er faren for feil nærmest eliminert!

 

(Og skulle det skje noe uforutsett har du ihvertfall EN person, med et direktenummer, å forholde deg til...)

 

Krister: Er du sikker på at du ikke skriver dette for at du skal ha den feteste maskina i gata:)?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-15 16:04, DellDude skrev:


Krister: Er du sikker på at du ikke skriver dette for at du skal ha den feteste maskina i gata:)?


 

haha...morroklompen!!;)

 

det er ikke så lett å få fatt i en "kontaktperson" når denne personen plutselig fraskriver seg alt ansvar og sier "øøh, jeg hadde ikke tid, så jeg ba en annen ta seg av det...jeg skal sjekke opp i det og ringe deg opp igjen!"...og så noen dager senere ringer du igjen: "hun er litt opptatt nå, kan jeg hjelpe deg?...åja, nei da må jeg sette deg over til en annen avdeling!" og blablabla...

 

og selv de gangene jeg har klart å klort meg fast til en person går det ikke lang tid før personen skjønner (evt. ikke skjønner) hva som har skjedd, og prøver alt for å bli kvitt deg!

 

nei, det er fint at dere gjør det bra i USA, og at all reklamen, gode priser og gode internettsider har hjulpet dere til å bli størst i norge...men jeg tror dere presterte å kvitte dere med serviceinnstillingen samtidig som dere kvittet dere med mellomleddet!

 

i norge har dere langt ifra verdens beste rykte på dere...på NHH f.eks. blir dere brukt som eksempler på hvordan kundebehandling ikke skal gjøres, så jeg tror dere har en liten jobb forann dere på det området!;)

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-16 10:11, krister461 skrev:


i norge har dere langt ifra verdens beste rykte på dere...på NHH f.eks. blir dere brukt som eksempler på hvordan kundebehandling ikke skal gjøres, så jeg tror dere har en liten jobb forann dere på det området!
;)

mvh

krister


 

Seriøst? NHH? Hvilken avdeling/hvilket kurs er dette?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe en Toshiba Satellite 1800-712 til 12.995,- på Elkjøp.

 

1.1GHz, 20GB, 256MB RAM, DVD, CD-brenner, diskettstasjon, TV-Out, 56kbps modem, nettverkskort, CyberAladdin-T skjermkort med 3D-akselerator.

 

Dette må da vel være en bra PC for en billig penge?

Lenke til kommentar

Dell bør skjerpe seg ja når det gjelder kundeservice,

det er mitt inntrykk også. Det er vanskelig å få

tak i kontaktpersonen din.

Ellers er jeg fornøyd med Dell, pris/ytelse.

 

--------

 

Bærbar PC, Zepto har kampanjetilbud til 12.000,-

inkl mva. Ser bra ut.

 

 

lqpl

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:


Den 2002-08-17 22:13, skrev lqpl:


Dell bør skjerpe seg ja når det gjelder kundeservice,

det er mitt inntrykk også. Det er vanskelig å få

tak i kontaktpersonen din.

Ellers er jeg fornøyd med Dell, pris/ytelse.


--------


Bærbar PC, Zepto har kampanjetilbud til 12.000,-

inkl mva. Ser bra ut.



lqpl


 

 

Hvor i all verden ser du Zepto sitt kampanjetilbud til 12000 inkl. mva.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...