311-5 Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hei! Nå trenger jeg virkelig noen som kan se på et problem jeg har med friske og uthvilte øyne. Pga av flytting måtte jeg endre leverandør av adsl fra ngt til telenor. Når jeg nå skal installere det trådløse nettverket på nytt, så får jeg det rett og slett ikke til. Har speedtouch 510 modem fra telenor og en jensen airlink trådløs router. Har satt speedtouch modemet i bridge modus, og stilt inn jensen routern på ppoe med bnavn og pw (ja, har husket online.no) men av en eller annen grunn så får ikke routern tildelt noen ip el dns fra modemet slik at jeg ikke kommer meg på nett. Funker fint med kabel via modemet fra telenor, og jeg får logget meg på både modemet og routern, men nå aner jeg rett og slett ikke hva som kan være galt. Har prøvd å sette dns manuelt, både med adressene som står på www.jensenscandinavia.no og de som står i speedtouch modemet når jeg ikke har det i bridgemodus, men jensenroutern vil ikke på nett. Har googlet, søkt og lest og prøvd men får det rett og slett ikke til. Noen kloke hoder som har noen forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå