cyberPanda Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 jeg hørte på radioen i dag om en samisk dikter som var kjempesint på sametinget fordi de ikke ga henne penger til å gji ut en diktsamling. de sa at hun "måtte betale utgivelsen selv". hun virket veldig sur fordi hun ikke fikk penger. når ble det en menneskerett å gji ut diktsamlinger? jeg er ivertfall utrolig lite interesert i at skattepenger skal brukes på å substiture folk som vil tjene penger på dikt. jeg har ikke noe i mot dikt, men man skriver da dikt for å utrykke følser og meninger. hvis man skal tjene penger på det bør da diktene vere så bra at folk faktisk er villig til å kjøpe diktsamlingen. hvis man bare vil ha folk til å lese det man skriver finnes det mer en nok kanaler for det (se Internett) Lenke til kommentar
howzer Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Enig med første taler. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Om alle skulle fått penger til å utgi bøker så tror jeg det fort hadde blitt kaos. Det er jo noe som heter kunstnerstipend, men må vel ha vist at du er ganske flink før du får det. Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 (endret) Ser på det som en selvfølge at en dikter skal betale for utgivelsen selv. Å være trygdet og rable ned noe piss på verserim gir ikke automatisk sugerør i statskassen, selv om mange sosialister og "intelektuelle" tror det. Hvis hun har så lite tro på at diktene er en kommersiell suksess selv - at hun ikke tør å ta opp lån og gi ut, kan hun like godt la det være og gjøre noe produktivt istedenfor. Endret 17. september 2005 av RagnarDanneskjold Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Syntes det er helt naturlig at dikteren subsidierer sin egen bok. Endret 18. september 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Enhver tulling som skriver på nynorsk i Norge får du kunstnerstipend for tiden, kan det virke som. Skal ikke påstå at diktsamlingene til en samisk skrotinger øker livskvaliteten min, akkurat. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Dette er uholdbart -- vi må virkelig se å få utvidet støtteordningene i dette landet sporenstreks! Snart må vel nordmenn lære å smøre brødskiven selv, og det ville i alle fall vært uakseptabelt. For eksempel ville da Lynni Trekrem ikke lenger hatt en jobb, og det ville jo vært tragisk om hun ikke forsøplet eteren, ville det ikke? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Obligatorisk brødskive-smørekurs! Ukeskurs trengs vel ihvertfall. På høyfjellshotell. Og oppfriskningskurs annet hvert år. Folk trenger den støtten de kan få! Hurra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå