Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Synes det er litt trist at man ikke kan lukke MacBook Proen uten at den går i dvale. Hadde vært koslig å koble til tastatur, mus og skjerm.

Noen som har en løsning. Husk at den eksterne skjermen (i mitt tillfelle 20" 1680*1050) må bli primær for at det skal ha noen mening.

Endret av Meldarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det hadde jo blitt et ganske pent skrivebord, hihi :)

8606387[/snapback]

Mye penger å betale for å ikke kunne dra med seg arbeidsmaskinen overalt da. Er du ikke enig?

Meldarion: Macfjotts løsning funker knall. Bruker den her jeg skriver nå. Har skjøvet MacBooken inn i en liten hylle med lokket igjen under skrivebordet. Alle kabler på baksiden og drev på fremsiden. Kan poste bilder om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Det er ingen problem. Koble opp alt, lukk maskinen og la den gå i dvale før du vekker den ved å trykke på tastaturet. Det funker som en kule med alle nye bærbare macer. Virker på gamle PowerBook også, men ikke på iBook

8606582[/snapback]

Jeg så også et program for å gjøre at den ikke går i dvale når du lukker den, men jeg ble anbefalt å ikke bruke det siden det kan bli for varmt. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Jeg så også et program for å gjøre at den ikke går i dvale når du lukker den, men jeg ble anbefalt å ikke bruke det siden det kan bli for varmt. Stemmer dette?

8606660[/snapback]

Mer det å hindre at maskinen bruker for mye strøm når man drar den med seg et sted.

Lenke til kommentar

iBooken ble for for varm om man lurte den til å kjøre med skjermen lukket. Det er fordi mye av varmen kom opp gjennom tastaturet, noe som kunne skade skjermen over tid. Varmen på MacBook og MacBookPro kommer ut på baksiden, og det skal ikke være noe problem å kjøre med skjermen igjen. Hvordan man får det til står til og med i instruksjonsboka som fulgte med maskinen

Lenke til kommentar

Dere som har macbook, bruker dere den mye som en stasjonær? Viss jeg skaffer meg en macbook, kommer jeg nok til å bruke den mye på rommet som en desktop-erstatter(surfing, skriving, programmering), og i den forbindelse lurte jeg på om dere tar ut batteriet om den skal stå noen dager med strømkabelen i?

Lenke til kommentar
Dere som har macbook, bruker dere den mye som en stasjonær? Viss jeg skaffer meg en macbook, kommer jeg nok til å bruke den mye på rommet som en desktop-erstatter(surfing, skriving, programmering), og i den forbindelse lurte jeg på om dere tar ut batteriet om den skal stå noen dager med strømkabelen i?

8606798[/snapback]

Jeg har allerede en stor stasjonær som jeg er veldig fornøyd med. Skulle min 13" macbook hadde jeg heller kjøpt en mbp 17".

Lenke til kommentar

8606798[/snapback]

Trenger ikke å ta ut batteriet, det er Lithium ion batterier, som passerpå at de ikke overlades! Når batteriet er fullt, går maskinen på strøm.

Lenke til kommentar
iBooken ble for for varm om man lurte den til å kjøre med skjermen lukket. Det er fordi mye av varmen kom opp gjennom tastaturet, noe som kunne skade skjermen over tid. Varmen på MacBook og MacBookPro kommer ut på baksiden, og det skal ikke være noe problem å kjøre med skjermen igjen. Hvordan man får det til står til og med i instruksjonsboka som fulgte med maskinen

8606751[/snapback]

Aha, takk for forklaringen. Jeg blir irritert når jeg med et uhell nesten lukker MacBook'en, men at den ble lukket nok til at den går i dvale.

Lenke til kommentar

På iBook er det faktisk mulig å fjerne den lille magneten som ligger ved museknappen, så vil ikke maskinen merke at lokket blir lukket, og den går ikke i dvale.

Kjenner en som tok fra hverandre iBooken, og glemte å sette i magneten. Han sin maskin går ikke automatisk i dvale lengre.

Lenke til kommentar
Det er ingen problem. Koble opp alt, lukk maskinen og la den gå i dvale før du vekker den ved å trykke på tastaturet. Det funker som en kule med alle nye bærbare macer. Virker på gamle PowerBook også, men ikke på iBook

8606582[/snapback]

Ok, det var jo fint. Må bare finne meg et keyboard med USB-tilkobling. Kjøpte et Microsoft-keyboard til 150 kroner på Elkjøp for en stund siden. Det har selvfølgelig ingen Mac-taster eller PS/2 <-> USB-overgang.

Lenke til kommentar

8606582[/snapback]

Ok, det var jo fint. Må bare finne meg et keyboard med USB-tilkobling. Kjøpte et Microsoft-keyboard til 150 kroner på Elkjøp for en stund siden. Det har selvfølgelig ingen Mac-taster eller PS/2 <-> USB-overgang.

8610663[/snapback]

Hvis du først skal bruke et eksternt tastatur vil jeg anbefale at du kjøper et skikkelig ett.

Clicky

Lenke til kommentar
Det var ikke stygt, men tenkte heller på det som Apple selv produserer. Gjerne det trådløse. Takker uansett for tips. Har du noen erfaringer med det Logitech-tastaturet forresten?

8610866[/snapback]

Erfaringer? Sitter og taster på det nå. Det er en drøm. :)

Lenke til kommentar
Det er uvist hvad de nye MacBooks byder på, men spekulationer vil vide at Intels nyligt introducerede Santa Rosa Chip set måske luftes for første gang i nogle af modellerne. Det betyder et grafikløft til MacBook og Mac mini i form af Intels nyeste integrerede grafikchip, GMA 3000.

Hva skal man si om slike rykter da :) ?

Erlend

Lenke til kommentar

Etter at jeg la inn Vista på PC-en sliter jeg med å koble meg til Mac (fildeling) via nettverket. Jeg finner Macen in Windows sin "nettverks-browser", skriver burkernavn og passord, men får beskjed om at det er ugyldig. Dette fungerte utmerket i Windows XP. Noen som har forslag på løsning? o_O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...