Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Iris Pro kommer på 15". 13" (som jeg er nødt til å gå ned på for å få en "ålreit" pris på prosessor og ram) blir levert med Iris Graphics... Vel, jeg vet ikke hvordan jeg skal konfigurere Macen for å få en god prosessor, 16gb ram og et ålreit grafikk-kort. Dersom jeg velger 15" med Iris Pro, og beholder i7 2,0 Ghz, oppgraderer til 16gb, blir prisen plutselig 19 000.

Du kan jo vente og se til det kommer reviews av de nye maskinene. Jeg tipper Intel Iris (5100) vil være bra nok til de behovene du skisserer. En annen sak er om du virkelig trenger heftigere prosessor enn grunnvalget? I så fall kan du jo komme unna med 14150 kr for 13" med 2,4 ghz i5, 256 GB SSD og 16 GB ram.

Videoredigering av vanlig HD-video er ikke såååå ressurskrevende som det en gang var, med mindre det er snakk om et utall videospor (som egentlig mest krever raske disker) eller heftig fargekorrigering. Jeg satt og redigerte video (i Final Cut X) i bilen hjem fra et oppdrag en gang, uten biladapter til macen. Så jeg slo av AMD 6770M og brukte kun Intel HD 3000 for å spare strøm. Det gikk brillefint.

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har problemer med Java etter den nye OS X-oppdateringen?

"Missing plug-in" vil ikke forsvinne selv etter at jeg har lastet ned oppdatering fra Java. Jeg har også prøvd flere nettlesere uten hell.

Jeg fikk beskjed om at jeg trengte Java til et eller annet i morges, men svarte "senere" og har ikke sett mer på det. Men det sies at Mavericks sletter Java helt, og at man må installere riktig versjon helt på nytt. Samme gjelder Flash

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke. Men du kan åpne som ny fane, og så høyreklikke på fanen og velge "Flytt fane til nytt vindu".

Geir :)

Du kan bare bruke musen og flytte fanen ut manuelt også. Det er ikke problemet.

Men jeg fant en løsning. Finder -> Valg... -> Generelt -> Kryss bort "Åpne mapper i faner i stedet for nye vinduet". Nå kan jeg command-klikke på en mappe og den åpnes i vindu. Men da får jeg ikke brukt faner, uten å åpne faner manuelt med cmd-T, så nå er problemet omvendt.

Men nå vet jeg at det går an! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Den nye scollinga i Safari er ufattelig irriterende. Vanligvis så har horisontal scrolling "låst" seg etter at man begynner å scrolle vertikalt, slik at når man stopper opp halveis i scrollings, slipper man uheldigvis å hoppe litt frem og tilbake horisontalt. Hva i all verden har skjedd nå da ? Når jeg scroller nedover og stopper opp, så hopper siden littegrann sidelengs, sikkert da jeg har lagt meg opp en uvane med å ikke være nøyaktig nok og holde fingrene helt i ro på touchpaden. Hvordan få av dette..!?

Lenke til kommentar

Den nye scollinga i Safari er ufattelig irriterende. Vanligvis så har horisontal scrolling "låst" seg etter at man begynner å scrolle vertikalt, slik at når man stopper opp halveis i scrollings, slipper man uheldigvis å hoppe litt frem og tilbake horisontalt. Hva i all verden har skjedd nå da ? Når jeg scroller nedover og stopper opp, så hopper siden littegrann sidelengs, sikkert da jeg har lagt meg opp en uvane med å ikke være nøyaktig nok og holde fingrene helt i ro på touchpaden. Hvordan få av dette..!?

Du finner sikkert noe under System Preferences i Applications, se under Trackpad.

Lenke til kommentar

Fikk solgt min MacBook Pro 15" Retina nummer to i dag, det ble et mellomlegg på en tusenlapp for min del å bytte mine 2x MacBook Pro 15" Retina "Basis" Mid-2012 til 1x MacBook Pro 13" "Mid" Retina Late-2013 og 1x MacBook Pro 15" Retina "Basis" Late-2013. Syntes ikke det var så alt for ille, hvertfall ikke når jeg tar med overgangen fra iPhone 5 til iPhone 5S med i regnestykke for her sitter jeg igjen med type 3'000 i overskudd så da går det jo greit opp-i-opp.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Takker. Problemet mitt løste seg. Reinstallerte via recovery partisjonen. Med streams fra twitch og browsing gikk den estimerte batterilevetiden fra rett over 5 timer (ifht til 12 timer som jeg fikk på ML) til 15 timer. Yay.

EDIT: Har sånn noenlunde stabilert seg på 14 timer, og teller sånn noenlunde korrekt ned ifht det faktiske tiden som er gått.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...